Suzanne Ristic: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

White Noise

2005 | Horror, Thriller, Fantasy, Drama

Canada​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 2005. Horror van Geoffrey Sax. Met o.a. Michael Keaton, Deborah Kara Unger, Chandra West, Ian McNeice en April Telek.

Architect Jonathan (Keaton) is in diepe rouw om zijn vrouw Anna (West) die bij een ongeluk is omgekomen, wanneer hij hoort over EVP, oftewel electronic voice phenomenon. Volgens kenners communiceren mensen van gene zijde met ontvankelijke levenden via de ruis in televisies, radio's en dergelijke. Dat wil Jonathan meemaken. Zal dat idee bij de meeste mensen al de haren rechtop doen staan, hij trekt met zijn pogingen natuurlijk ook nog eens 'slechte krachten' aan. Onprettige thriller met rommelig script heeft tenminste nog prima acteurs in de hoofdrollen.

A Cooler Climate

1999 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1999. Komedie van Susan Seidelman. Met o.a. Judy Davis, Sally Field, Winston Rekert, Jerry Wasserman en Jessalyn Gilsig.

Na een scheiding en het mislukken van een romance ziet Iris zich genoodzaakt om huishoudster te worden van de rijke Paula. Paula is een grove werkgever en de twee vrouwen botsen flink, maar terwijl Paula's privé-leven uiteenrijt en Iris stoïcijns volhoudt, blijken de twee vrouwen meer op elkaar te lijken dan ze zouden willen toegeven. A Cooler Climate ademt door de longen van vrouwen met bagage. De verleiding is groot om de inhoud van de film te vergelijken met drie sleutelfiguren van de crew: allen maken een comeback niet op basis van uiterlijk of hype, maar op basis van bewuste kundigheid. Regisseuse Seidelman werd na haar Desperately Seeking Susan gehypt in Hollywood, maar viel daarna hard, om weer overeind te komen met goede tv-producties als Sex and the city. Davis en Field hebben een gouden Hollywoodtijd achter de rug, maar blijven bewijzen tot de groten te behoren.

Second Chance

1997 | Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1997. Drama van Mel Damski. Met o.a. Lindsay Wagner, Perry King, Tracy Griffith, Sheila Moore en Chris Owens.

Barbara (Lindsay Wagner) staat op het punt oma te worden. Een gebeurtenis die haar doet hunkeren naar de passievrucht die ze twee decennia eerder doorverwees naar een pleeggezin. Na wat administratieve rompslomp komt ze in contact met haar verloren dochter Laurie (Tracy Griffith) die op haar beurt voorstelt om haar biologische vader Larry (Perry King) op te zoeken. Een mooie gelegenheid voor Babs en Larry om de draad weer op te pakken. Een gepolijste tranentrekker uit de koker van de Amerikaanse vrouwenzender Lifetime.

A Dream Is A Wish Your Heart Makes

1996 | Biografie

Canada 1996. Biografie van Bill Corcoran. Met o.a. Eva La Rue, Annette Funicello, Frankie Avalon, Frank Crudele en David Lipper.

Barbara (Lindsay Wagner) staat op het punt oma te worden. Een gebeurtenis die haar doet hunkeren naar de passievrucht die ze twee decennia eerder doorverwees naar een pleeggezin. Na wat administratieve rompslomp komt ze in contact met haar verloren dochter Laurie (Tracy Griffith) die op haar beurt voorstelt om haar biologische vader Larry (Perry King) op te zoeken. Een mooie gelegenheid voor Babs en Larry om de draad weer op te pakken. Een gepolijste tranentrekker uit de koker van de Amerikaanse vrouwenzender Lifetime.

Live Bait

1995 | Komedie, Drama

Canada 1995. Komedie van Bruce Sweeney en D.B. Sweeney. Met o.a. Tom Scholte, Micki Maunsell, Kevin McNulty, David Lovgren en Jay Brazeau.

Trevor MacIntosh (Scholte) is 23. Hij is gefrustreerd. Zijn achtereenvolgende relaties met neurotische actrice (Sadiq) en groupie (Beaudoin) lopen uit op een fiasco; zijn oudere broer (Lovgren) zet hem op het romantische terrein in de schaduw, en zijn moeder (Chula) wil hem te veel beschermen. Dan ontmoet hij Charlotte Peacock (Maunsell), een kunstenares die de zestig gepasseerd is. Er bloeit iets moois op tussen die twee. Redelijk geslaagde zwarte komedie, waarvoor regisseur/producent Sweeney zelf het scenario vol leuke dialogen neerpende. Sober in zwart- wit opgenomen door David Pelletier dat hier en daar het gebrek aan budget verraadt. De nodeloze nevenintrige en de muziek (op den duur) vormen minpunten aan deze film, die zwart-wit denkers heel wat ironische grijstinten laat zien. Scholte is goed gecast.

Bye Bye Birdie

1995 | Romantiek, Musical, Komedie

Verenigde Staten 1995. Romantiek van Gene Saks. Met o.a. Jason Alexander, Suzanne Ristic, Nicole Robert, Vanessa Williams en Chynna Phillips.

Ook voor kijkers die niet van films houden waarin acteurs zomaar beginnen te zingen is Bye bye Birdie een aanrader. Door de ironie van het verhaal en de songteksten wordt de kunstmatigheid van het genre namelijk effectief om zeep geholpen. En dat is knap, ook omdat Bye bye Birdie oogt als een topproduct uit de hoogtijdagen van de musical: het eind van de jaren vijftig, de tijd ook waarin het verhaal speelt. De titel verwijst naar de song `Bye bye Birdie´, een afscheidsliedje voor rock ´n´ roller Conrad Birdie die naar spoedig blijkt in militaire dienst moet. Zijn vrouwelijke fans (in jurken met petticoats) zijn ontroostbaar, maar impresario Albert ziet licht aan het eind van tunnel. Acteur/regisseur Gene Saks (Barefoot in the park, The odd couple, Cactus flower) varieerde vaardig met het gegeven uit de oorspronkelijke Broadwayshow en de gelijknamige klassieker uit 1963.

Annie O.

1995 | Familiefilm

Verenigde Staten 1995. Familiefilm van Michael McClary. Met o.a. Coco Yares, Chad Willet, Robert Stewart, Suzanne Ristic en Lenno Britos.

De vijftien-jarige Annie (Yares) krijgt grote problemen als zij deel gaat uitmaken van een junioren basketbalteam, dat verder uit jongens bestaat. De jongens worden jaloers, inclusief haar broer en haar vriendje. Ze krijgt te maken met vooroordelen, die ze moet zien te overwinnen, zodat ze geaccepteerd wordt. Onopvallende, voorspelbare tv-film, gemaakt voor de kabel. Het scenario is van Jefferson Berlin en Mark Bryan. Het camerawerk is van Dick Quinlan.

Annie O

1995 | Drama, Sportfilm, Familiefilm

Canada​/​​Verenigde Staten 1995. Drama van J. Michael McClary. Met o.a. Coco Yares, Robert Stewart, Chad Willett, Robert Luft en Nuno Antunes.

De vijftien-jarige Annie Rojas (Yares) is een kei in het basketspel. Ze scoort beter dan haar broers Freddie (Luft) en Mike (Antunes), die in het schoolteam spelen. Ook al is haar moeder het er niet mee eens, toch brengt Annie al haar vrije tijd door op het basketveld. De schoolcoach Will Cody (Stewart) is onder de indruk van haar talent en biedt haar, als enig meisje, een plaats aan in het schoolteam. De spelers voelen zich niet erg gelukkig met haar. Het is een jongensteam en ze vrezen uitgelachen te worden. Het vervolg laat zich raden want de hele film hangt aan elkaar van de clichés. Yares is een frisse verschijning, maar te weinig actrice om haar rol aanvaardbaar te maken. Enkel voor basketfans, want zowat tachtig procent van de film bestaat uit deze sport. Jefferson Berlin en Mark Bryan schreven het vervelende scenario. Dick Quinlan hanteerde de camera. Ultra Stereo.

North of Pittsburgh

1992 | Komedie, Drama

Canada 1992. Komedie van Richard Martin. Met o.a. Jeff Schultz, Viveca Lindfors, Byron Lucas, John Cassini en Cordell Wynne.

Tony Andretti (Schultz) uit Sault St. Marle in het Canadese Ontario voelt er geen spat voor om net zoals de rest staalarbeider te worden. Hij droomt van het grote geld dat hem snel rijk moet maken. Hij smokkelt hasjies uit de Amerikaanse staalstad uit de titel naar Canada. Hij is een gladde vogel, die alles nog niet snel genoeg gaat. Zijn grootmoeder Rosa (Lindfors) is weduwe geworden, omdat zijn grootvader, een mijnwerker aan een stoflong is overleden. Rosa heeft recht op een extra uitkering maar de instanties in Pittsburgh laten lang op zich wachten. Rosa houdt niet bijzonder van haar kleinzoon, wiens louche handeltjes zij best doorheeft, maar ze hebben één ding gemeen: ongeduld en het verlangen om aan de centjes te komen. Zij besluit daarom met Tony op weg te gaan en te kijken of ze in de voornoemde hoogovenstad niet sneller haar geld kan innen. De oude vrouw en de jongeman vormen een onwaarschijnlijk duo, dat elkaar geleidelijk gaat waarderen. Milde satire over sociale ongelijkheid en misverstanden, die gedragen wordt door beide hoofdrollen, die heel aardig spelen. Het scenario is van medehoofdrol Schultz. Het camerawerk met bijpassende, stemmige beelden is van Tobias A. Schiessler. Gesitueerd rond 1975.