William Fay: scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Kid Galahad

1962 | Muziek, Sportfilm, Drama, Musical

Verenigde Staten 1962. Muziek van Phil Karlson. Met o.a. Elvis Presley, Gig Young, Lola Albright, Joan Blackman en Charles Bronson.

Elvis heeft zijn dienstplicht erop zitten en wil een baan. Hij wordt sparring partner van bokskampioen Dante, die wordt getraind door Young. Wanneer Young ziet hoe goed Elvis kan incasseren, stelt hij hem voor om zelf te gaan boksen. Onder de naam Kid Galahad wint hij een paar kleinere matches. Enkele gangsters willen hem dwingen hun vuile spel mee te spelen. Hij weigert, met alle gevolgen vandien. Elvis in de rol van Wayne Morris en Young in die van Edward G. Robinson uit de originele versie van 1937 is geen voor de hand liggende keuze, maar ergens klikt het wel. Jammer genoeg wordt het scenario van William Fay, naar een verhaal van Francis Wallace, een zestal keren onderbroken voor evenveel Elvis-onwaardige songs. Camerawerk van Burnett Guffey.

Alfred Hitchcock Presents: Man From The South

1959 | Thriller

Verenigde Staten 1959. Thriller van Norman Lloyd. Met o.a. Steve McQueen, Peter Lorre, Neile Adams, Katherine Squire en Tyler McVey.

Een na[KA3]ieve jongeman (McQueen) uit het zuiden gaat in Las Vegas een vreemde weddenschap aan met een sinister personage (Lorre): indien hij zijn aansteker tien maal na elkaar kan doen branden zonder [KA1]e[KA1]en misser krijgt de jonge kerel diens luxueuze wagen. Mist hij echter een enkele maal zal de man, als tegenprestatie, de pink van de linkerhand van de jongeman kappen. Een vreemd verhaal dat onder hoogspanning verfilmd werd. De regisseur (ex-acteur Lloyd en vaste medewerker van Hitchcock) gebruikt elk detail om de spanning op te drijven. Hoe eenvoudig en rechtlijnig het verhaal ook is, toch zit het vol onverwachte wendingen. McQueen, toen nog een jonge acteur met enkel de tv- reeks WANTED: DEAD OR ALIVE op zijn palmares, heeft duidelijk reeds het nodige flegma om zijn personage waar te maken, terwijl Lorre weinig problemen heeft om de psychisch gestoorde gokker neer te zetten. Het einde komt als een schok over. William Fay baseerde zijn scenario op een verhaal van Roald Dahl, waarvan Hitchcock meerdere verhalen in deze reeks opnam, o.a. het schitterende LAMB TO THE SLAUGHTER, dat door de meester zelf verfilmd werd. Fotografie is van Lionel Lindon.

Alfred Hitchcock Presents: The Crooked Road

1958 | Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1958. Misdaad van Paul Henried. Met o.a. Richard Kiley, Walter Matthau, Patricia Breslin, Richard Erdman en Charles Watts.

Stadsmussen Henry Adams (Kiley) en zijn vrouw (Breslin) rijden rustig over een landweg als ze op brutale wijze worden tegengehouden door politieman Chandler (Matthau). Deze beschuldigt Henry van overdreven snelheid. Henry is het hiermee niet eens en de bijkomende beschuldigingen stapelen zich op. De zaak komt voor de vrederechter. Het wordt Henry al vlug duidelijk dat alles en iedereen in dit dorpje onder één hoedje speelt en dat hij geen enkele kans maakt. De schitterend onderkoeld acterende Matthau steelt hier moeiteloos de show als de cynische cop die er geen problemen mee heeft om de pretentieuze stadsmensen, waarvoor hij enkel afschuw koestert, eens goed onder handen te nemen. Dat hij daarmee de wet overtreedt zal hem worst wezen. De plot is zeer doordacht opgebouwd en de climax is op zijn minst onverwacht te noemen. In zijn inleidende tekst steekt Hitch op ludieke wijze de draak met zijn 'sponsors'. William Fay baseerde zijn scenario op een verhaal van Alex Gaby. Fotografie is van John L. Russell, Jr.