Barbara Lass: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

Eine Wahnsinnehe

1990 | Drama

Duitsland 1990. Drama van Sönke Wortmann. Met o.a. Thomas Heinze, Barbara Auer, Heinrich Schafmeister, Katharina Müller-Elmau en Jan-Paul Biczycki.

In 1968 ontmoeten een studente en een jonge politieman elkaar bij een demonstratie, worden verliefd en trouwen. Ze komen uit verschillende sociale milieus. De jonge vrouw ontwikkelt zich als een type, dat met allerlei pseudo-intellectuele modegrillen (psycho-analyse, baghwan etc.) meedoet, terwijl haar echtgenoot telkens een slag achterloopt en bij haar steeds het onderspit moet delven totdat hij er tenslotte gek van wordt en zich pas in een zenuwinrichting op zijn gemak voelt. Deze tv-film is eigenlijk niet meer dan een samenraapsel van enkele tijdsbeelden, z.g. grappig gebracht, die d.m.v. de personage van de gefrustreerde gerechtsdienaar aan elkaar geknoopt worden.

Das Schweigen des Dichters

1987 | Drama

Duitsland 1987. Drama van Peter Lilienthal. Met o.a. Jakov Lind, Len Ramras, Daniel Kedem, Towje Kleiner en Vladimir Weigel.

Een zorgvuldig gemaakte, gevoelige film over een vader-zoon relatie. De vader, een Israëlische schrijver, is uit berusting opgehouden met schrijven. Wanneer zijn zwakzinnige zoon volwassen wordt, ontdekt deze de betekenis van woorden en overtuigt hij zijn vader opnieuw te gaan schrijven. Het scenario is van regisseur Lilienthal. Het camerawerk is van Justus Pankau.

Der Pfarrer von St. Pauli

1970 | Misdaad

Spanje​/​​Duitsland 1970. Misdaad van Rolf Olsen. Met o.a. Curd Jürgens, Barbara Lass, Corny Collins, Heinz Reincke en Walter Buschoff.

Jürgens in de rol van dominee op de Reeperbahn, wordt geconfronteerd met een moord van een gerespecteerde advocaat in zijn gemeenschap. Bonin vertelt hem tijdens de biecht deze moord te hebben begaan. Daarna wordt ook hij vermoord. Als de commissaris de hulp inroept van Jürgens komt hij in gewetensnood vanwege zijn biechtgeheim, en brengt hem verder in de problemen. Jürgens komt geloofwaardig over in zijn rol. Zie: Reeperbahn-serie.

L'amour à vingt ans

1962 | Drama

Italië​/​​Frankrijk​/​​Japan​/​​Polen​/​​Duitsland 1962. Drama van Marcel Ophüls, Shintaro Ishihara, Andrzej Wajda, Sh en François Truffaut. Met o.a. Patrick Auffay, Rosy Varte, François Darbon, Geronimo Meynier en Jérôme Meynier.

Internationale vijfluik over prille liefde heeft een middelmatige Duitse bijdrage en Italiaanse en Japanse episoden die daar nog verder beneden blijven. Wajda`s deel waarin een oorlogsveteraan de romantische aanbidding van een jong meisje krijgt, tot haar vrienden hem met zijn verleden in de maling nemen is het echter heel treffend, terwijl Truffaut Antoine Doinel uit LES 400 COUPS zijn eerste zelfstandigheid en onbeantwoorde verliefdheid laat beleven in een ironisch- melancholiek miniatuur (ANTOINE ET COLETTE, 28m) dat de hele film bestaansrecht geeft. Camerawerk van Raoul Coutard.

Du rififi à Tokyo

1962 | Misdaad, Thriller

Frankrijk​/​​Italië 1962. Misdaad van Jacques Deray. Met o.a. Karlheinz Böhm, Barbara Lass, Charles Vanel, Keiko Kishi en Michel Vitold.

Oude Franse bankrover beraamt in Tokio diefstal van een beroemde diamant. Ondanks tegenwerking van concurrerende bende en onhandigheid bij eigen medeplichtigen, lijkt het te lukken tot onvoorziene valstrik op het laatste moment. Interessante situering in Tokio, rolbezetting en bekwame regie geven doorsneekraakverhaal onderhoudende meerwaarde, al wordt de film slechts af en toe echt spannend.

Lycanthropus

1961 | Horror

Italië 1961. Horror van Richard Benson. Met o.a. Barbara Lass en Carl Shell.

Een onbeduidende, met weinig geld gemaakte film, waarin de weerwolf weer eens van stal wordt gehaald. De film speelt zich af in centraal Europa. De acteurs zijn onbekend en acteren slecht. Het eerste half uur is nog wel te pruimen: regisseur Benson weet met een eng, geheimzinnig sfeertje wat spanning op te bouwen. In een klein stadje met een meisjesschool zwerft een weerwolf rond, die het bij volle maan op de meisjes gemunt heeft. Maar als de politie een paar verdachten op het oog heeft en de zaak gaat onderzoeken, gaat de film definitief de mist in.

Che gioia vivere

1961 | Komedie

Frankrijk​/​​Italië 1961. Komedie van René Clément. Met o.a. Alain Delon, Barbara Lass, Gino Cervi, Paolo Stoppa en Rina Morelli.

Een jongeman die na diensttijd werkloos is, gaat in 1922 werken voor de fascistische partij, maar belandt via zijn verloofde in een familie van anarchisten wier revolutionair vuur groter is dan hun behendigheid. Fransman Clément weet opmerkelijk goed de toon van de satirische commedia all'Italiana te treffen, maar kan geen bevredigend slot voor zijn film vinden. Niettemin is het commercieel mislukken onverdiend; het maakte de regisseur en Delon ten onrechte kopschuw voor verdere komediepogingen.

La Millième fenêtre

1960 | Drama, Komedie

Frankrijk 1960. Drama van Robert Menegoz. Met o.a. Pierre Fresnay, Jean-Louis Trintignant, Barbara Lass, Julien Carette en Michel de Ré.

Een oud-marinier installeert zich in zijn bouwvallige geboortehuis en stagneert daarmee de voltooiing van een torenflat met 3000 woningen. Hij blijft pal op zijn rechten staan tot een Poolse studente, die verliefd is op de architect, hem tot andere gedachten brengt. Een sociale tragikomedie in de stijl van de vooroorlogse Frank Capra-films die nogal voorspelbaar uitvalt. De volkse hoofdrol wordt door Fresnay te opgelegd en doorzichtig geacteerd. Schilderachtige bijrollen.