Luis Ciges: cast.
Er zijn 25 films gevonden.

El Milagro de P. Tinto

1998 |

Spanje 1998. Javier Fesser. Met o.a. Pablo Pinedo, Silvia Casanova en Luis Ciges.

Aquel ritmillo

1994 | Korte film, Komedie

Spanje 1994. Korte film van Javier Fesser. Met o.a. Jaime Barella, Alberto Fesser, Vitoriano Romera en Luis Ciges.

El Orden cómico

1986 | Komedie

Spanje 1986. Komedie van Alvaro Forqué. Met o.a. Jesús Puente, Mercedes Camins, Verónica Forqué, Enrique San Francisco en José Luis Lopéz Vázquez.

Een politicus treft in zijn huis het lijk aan van een jongen. Een onsamenhangenbde mode-komedie, die zich slechts op een karikatuur van feiten uit het hedendaagse Spanje steunt.

Bajo en nicotina

1984 | Misdaad

Spanje 1984. Misdaad van Raúl Artigot. Met o.a. Oscar Ladoire, Silvia Munt, Antonio Resines, Assumpta Serna en Francisco Cecilio.

Een eenzame jongeman zondert zich van alles en iedereen af en zoekt zijn toevlucht in dat wat hij belangrijker vindt: videofilms kijken. Een belachelijke, domme film, slecht gemaakt en gespeeld die geen enkel commercieel succes heeft gehad.

Nacional III

1981 | Komedie

Spanje 1981. Komedie van José Luis Lopéz Vázquez en Luís Garcia Berlanga. Met o.a. Luis Escobar, José Luis Lopéz Vázquez, Amparo Soler Leal, Agustín González en Luis Ciges.

De Markies de Leguineche en zijn zoon smeden een plan om kapitalen naar Frankrijk te smokkelen. Dit is het derde deel van de serie die begon met LA ESCOPETA NACIONAL en vervolgde met PATRIMONIO NACIONAL.

Patrimonio nacional

1980 | Komedie

Spanje 1980. Komedie van Luís Garcia Berlanga. Met o.a. Luis Escobar, José Luis Lopéz Vázquez, Amparo Soler Leal, Mary Santpere en Luis Ciges.

Tegen het eind van het regime van Franco keert markies De Leguineche terug naar zijn Madrileense paleis, in de overtuiging dat het herstel van de monarchie hem zijn oude roem terug zal brengen. Een mislukt vervolg op LA ESCOPETA NACIONAL.

Jalea real

1980 |

Spanje 1980. Carlos Mira. Met o.a. Mario Pardo, Berta Riaza, Mapi Sagaseta en Luis Ciges.

Een koning uit de middeleeuwen brengt het hof in beroering door zijn onvermogen kinderen te verwekken. Een satire op de Spaanse Gouden Eeuw, helaas met een slecht cinematografisch resultaat.

Arrebato

1980 | Drama, Experimenteel, Fantasy

Spanje 1980. Drama van Iván Zulueta. Met o.a. Eusebio Poncela, Will More, Cecilia Roth, Marta Fernández-Muro en Luis Ciges.

Een cineast in een crisissituatie zoekt, met de hulp van een schilderachtige zelfkantfiguur, een manier waarop hij het uiterste stadium van extase kan bereiken. Dat stadium noem hij 'arrebato'. Dit is een huiveringwekkend meesterwerk, waarin de relatie tussen mens en film zó wordt uitgediept als men zich alleen in de fantasie kan voorstellen. Eén van de beste films uit de Spaanse filmgeschiedenis, onmogelijk om met welke woorden dan ook te beschrijven.

Sentados al borde de la mañana con los pies colgando

1978 | Drama

Spanje 1978. Drama van Antonio José Betancor. Met o.a. Miguel Bosé, Beatriz Elorrieta en Luis Ciges.

Een groep jonge mensen wil een vrije commune stichten. Een grotesk modieus melodrama.

Los Ojos azules de la muneca rota

1973 | Horror, Thriller

Spanje 1973. Horror van Carlos Aured. Met o.a. Paul Naschy, Diana Lorys, Eva Leon, Maria Perschy en Eduardo Calvo.

Een arts vermoordt vrouwen met blauwe ogen in een poging zijn dochter, die bij een mislukte oogoperatie omkwam, met hun ogen tot leven te wekken. Een tamelijk interessant scenario van Jacint Molina (=Naschy), die zichzelf opvallend vaak het bed laat delen met vrouwelijk schoon. Ook bekend als THE BLUE EYES OF THE BROKEN DOLL, THE HOUSE OF THE PSYCHOTIC WOMEN, en HOUSE OF DOOM.

La Rebelion de las muertas

1973 | Horror

Spanje 1973. Horror van Leon Klimovsky. Met o.a. Paul Naschy, Romy, Mirta Miller, Vic Winner en Maria Kosti.

Een Hindoe neemt wraak op een Engelse familie omdat hij zich beledigd voelt en stuurt een stel zombies op hen af. Een bijzonder stuntelig werkje, met scenarioschrijver Naschy (Jacinto Molina) in een driedubbele rol. Ook bekend als VENGEANCE OF THE ZOMBIES.

La Saga de los Dracula

1972 | Horror

Spanje 1972. Horror van Leon Klimovsky. Met o.a. Tina Sainz, Tony Isbert, Narciso Ibáñez Menta, Maria Kosti en Cristina Suriani.

Volkomen belachelijke variant op het Dracula-thema, waarin de oude graaf via zijn kleindochter alsnog een titelopvolger hoopt te verwerven als remplaçant voor zijn mismaakte zoon. Onbedoeld daverend lachwekkend. Ook bekend als THE SAGA OF THE DRACULAS.

La Casa sin fronteras

1972 | Drama, Horror

Spanje 1972. Drama van Pedro Olea. Met o.a. Tony Isbert, Geraldine Chaplin, Viveca Lindfords, José Orjas en Patty Shepard.

Een jonge man uit de provincie die zojuist in de hoofdstad is aangekomen, raakt verstrikt in de netten van een malafide organisatie. Een mislukte maar opvallende film met prachtige beelden en goede acteurs.

El Espanto surge de la tumba

1972 | Horror

Spanje 1972. Horror van Carlos Aured. Met o.a. Paul Naschy, Emma Cohen, Vic Winner, Helga Liné en Christina Suriani.

Twee vrienden voegen het hoofd en lichaam van een 15e-eeuwse roofridder samen, waarna deze tot leven komt en bloedig tekeergaat. Minder bar en vreselijk dan de meeste Spaanse horrorfilms, maar nog geen meesterwerk. Naschy (=Jacinto Molina), die ook het scenario schreef, voerde de, door hem gestalte gegeven, ridder opnieuw ten tonele in LATIDOS DE PANICO. Ook bekend als HORROR RAISES FROM THE TOMB.

Tirarse al monte

1971 | Drama

Spanje 1971. Drama van Alfonso Ungría. Met o.a. Julieta Serrano, Yelena Samarina, Luis Ciges en Francisco LLinás.

Het gezamenlijke leven hoog in de bergen van een groep mensen met zeer uiteenlopende karakters. Een vreemd, zeer achtenswaardig, half allegorisch drama dat veel moeilijkheden heeft ondervonden.

Pastel de sangre

1971 | Horror

Spanje 1971. Horror van José María Vallés, Emilio Martínez Lázaro, Francecs Bellmunt en Jaime Chávarri. Met o.a. Julián Ugarte, Eusebio Poncela, Carlos Otero, Luis Ciges en Charo López.

Vier verschillende sketches, over middeleeuwse hekserij, de mythe van Frankenstein, Keltische vampierverhalen en psychologische bezetenheid. Een irritante en mislukte film, die een alternatief 'van niveau' wilde bieden voor de vele horrorfilms die toen in Spanje gemaakt werden.

El Hombre oculto

1970 | Drama

Spanje 1970. Drama van Alfonso Ungría. Met o.a. Carlos Otero, Yelena Samarina, Julieta Serrano en Luis Ciges.

Een man besluit om nooit meer zijn huis uit te gaan, totdat slechts zijn vrouw en zijn dochter op de hoogte van zijn bestaan zijn. Een leeg allegorisch drama, geïnspireerd op de 'ratten-mannen' die in Spanje tijdens het regime van Franco bestonden, en derhalve enorme problemen met de censuur kende.

Aoom

1970 | Experimenteel, Fantasy

Spanje 1970. Experimenteel van Gonzalo Suárez. Met o.a. Lex Barker, Teresa Gimpera, Luis Ciges en Julián Ugarte.

Een acteur die genoeg heeft van het leven dat hij leidt besluit zijn persoonlijkheid over te brengen op een pop. Zijn verloofde gaat naar hem op zoek met behulp van een excentrieke Engelse detective. Dit is een pretentieuze en onuitstaanbare film. Lex Barkers laatste rol.

España otra vez

1968 | Drama

Spanje 1968. Drama van Jaime Camino. Met o.a. Manuela Vargas, Mark Stevens, Marianne Koch en Luis Ciges.

Een Noordamerikaanse arts keert naar Spanje terug na zijn deelneming aan de Burgeroorlog...Een van de weinige kritische analyses over het werkelijke Spanje van de jaren '60 die door de censuur is gekomen. Aan het scenario hebben de op de zwarte lijst staande Alvah Bessie en de criticus Gubern hun medewerking verleend.

Después del diluvio

1968 | Drama

Spanje 1968. Drama van Jacinto Esteva. Met o.a. Francisco Rabal, Mijanou Bardot, Francisco Viader en Luis Ciges.

Een jonge Française verstoort het samen wonen van twee mannen in de bergen. Een pretentieuze en schoolmeesterachtige film, typisch voor de Spaanse cinemastroming met de naam 'Escuela de Barcelona'

Mañana será otro día

1967 | Drama

Spanje 1967. Drama van Jaime Camino. Met o.a. Sonia Bruno, Juan Luis Galiardo, Sergio Mendizábal en Luis Ciges.

Twee verloofden die er genoeg van hebben om geen werk te kunnen vinden, geven zich over aan de misdaad en de prostitutie.Een drama met een onbetwistbaar revolutionaire lading, hoewel de werking van de censuur en de middelmatigheid van de twee hoofdrolspelers veel schade hebben aangericht.

Los Caballeros de la antorcha

1966 | Familiefilm, Avonturenfilm

Spanje 1966. Familiefilm van Pascual Cervera. Met o.a. Armando Arenzana, Araceli García, Walter Maestre en Luis Ciges.

Een jeugdbende aarzelt om een meisje in de groep toe te laten. Een kinderproduktie zonder enige verbeeldingskracht.

Le Voleur de Tibidabo

1964 | Avonturenfilm, Misdaad, Komedie

Frankrijk​/​​Spanje 1964. Avonturenfilm van Maurice Ronet. Met o.a. Maurice Ronet, Anna Karina, Pepe Nieto, Enrique Herreros en Luis Ciges.

Een Franse ijsboer in Barcelona verbergt een bevriende inbreker en laadt daarbij de verdenking van eigen schuld op zich, waardoor hij de politie en de op de poet beluste dieven achter zich aan krijgt en door zijn jeugdige klantjes als 'koning van de onderwereld' wordt gezien. Dit regiedebuut van acteur Ronet geeft het achtervolgingsavontuur de tegendraadse toon van een poëtische tragikomedie met een onevenwichtig, maar innemend resultaat. Hij is echter zelf niet de meest aangewezen vertolker van de rol van goedmoedige en wereldvreemde dromer.

Young Sanchez

1963 | Drama, Sportfilm

Spanje 1963. Drama van Mario Camus. Met o.a. Julián Mateos, Ermanno Bonnetti, Luis Ciges en Julian Mateos.

De duistere zaakjes uit de bokswereld die worden onthuld door een aankomend wereldkampioen. De film kreeg na de première een zeer goede landelijke pers. Romanschrijver Ignacio Aldecoa heeft een aandeel in het scenario gehad.

Plácido

1961 | Komedie

Spanje 1961. Komedie van Luís Garcia Berlanga. Met o.a. Cassen, José Luis Lopéz Vázquez, Elvira Quintillá, Manuel Alexandre en Amelia de la Torre.

In een kleine Spaanse provinciestad worden de jaarlijkse charitatieve werken uitgevoerd. Ongetwijfeld is dit één van de beste films van Berlanga, maar hij behoort tevens tot de beste uit de geschiedenis van de Spaanse cinema. Een film die door de bittere en indringende humor een keihard beeld schetst van de Spaanse werkelijkheid in het begin van de jaren zestig. Een meesterwerk, dat in Cannes zelfs voor een prijs werd voorgedragen.