Howard Keel: cast.
Er zijn 28 films gevonden.

Hart To Hart II: Home Is Where The Hart Is

1994 | Mysterie, Misdaad

Verenigde Staten 1994. Mysterie van Peter R. Hunt. Met o.a. Robert Wagner, Stefanie Powers, Lionel Stander, Maureen O'Sullivan en Roddy McDowall.

Tweede in de oude reeks van twee decennia ervoor, die een nieuw leven kreeg ingeblazen met een klaverblad van dezelfde gezichten in de hoofdrollen. Jennifer Hart (Powers) erft een compleet stadje aan de Oostkust van haar oude mentor en hartsvriendin O`Sullivan! Aan de erfenis zit een luchtje: het vervallen stadje moet gemoderniseerd worden en O`Sullivan stierf niet aan een natuurlijke dood. Werk aan de winkel voor chauffeur Max (Stander) en selfmade-miljonair Hart (Wagner). Aardig om oudgediende O'Sullivan in een klein rolletje terug te zien - in het werkelijke leven is Mia Farrow haar dochter.

Dallas

1978 | Drama

Verenigde Staten 1978. Drama van Robert Day. Met o.a. Larry Hagman, Patrick Duffy, Barbara Bel Geddes, Jim Davis en Victoria Principal.

Een familiekroniek waar bijna geen eind aan kwam over twee Texaanse families, oorspronkelijk ranchers, later oliebaronnen, die in allerlei, meestal door eigen schuld veroorzaakte problemen en tribulaties verstrikt geraken. Een der meest succesvolle tv- series aller tijden, hoewel de pilootfilm (geregisseerd door Robert Day) weinig goeds voorspelde: 'een gelimiteerd verhaal met een gelimiteerde toekomst' schreef het toonaangevende vakdagblad voor de amusementsindustrie 'Daily Variety'. Gecreëerd en oorspronkelijk geschreven door David Jacobs. Intriges, samenzweringen, corruptie, ontrouw, echtscheidingen en verzoeningen van de beroemdste 'soap' aller tijden hielden naar schatting 350 miljoen kijkers in 91 landen in de ban. Vooral het personage van Hagman, de schofterige antiheld J.R., fascineerde de kijkers. Dallas kreeg ook een spin-off serie,Knots Landing, maar die scoorde minder goed. De serie draaide van 1978 tot 1991. GEMIDDELD tot

Arizona Bushwhackers

1968 | Western

Verenigde Staten 1968. Western van Lesley Selander. Met o.a. Howard Keel, Yvonne De Carlo, John Ireland, Marilyn Maxwell en Scott Brady.

Niemand minder dan James Cagney heeft (buiten beeld overigens want per voice-over) heel wat uit te leggen voordat de film goed en wel van start gaat. Het is Burgeroorlog moet u weten. De gevangenissen zitten mudvol als president Lincoln op het idee komt amnestie te verlenen aan de gehate 'rebellen'. In ruil voor een paar jaar dienstplicht zijn ze weer vrij man. Mannen die toehappen hebben weer wat omhanden, krijgen eindelijk es goed te eten, en mogen zich in een puik 'blauw uniform' hijsen. Neem Lee Travis. Ooit beroepsgokker en revolverheld, nu keurig op weg naar Colton Town, Arizona. Daar wordt hij sheriff als alles meezit. De film lijkt af te stevenen op een onvermijdelijke confrontatie tussen good en bad guys, maar regisseur Selander heeft nog een paar verrassende verhaalwendingen in petto.

The War Wagon

1967 | Western

Verenigde Staten 1967. Western van Burt Kennedy. Met o.a. John Wayne, Kirk Douglas, Howard Keel, Robert Walker en Keenan Wynn.

Een boer die onschuldig in de cel zat terwijl een schurk zijn land leegroofde, besluit na zijn vrijlating wraak te nemen op de boosdoener. En hij krijgt daarbij hulp van een aantal bijzondere snuiters.

Red Tomahawk

1967 | Western

Verenigde Staten 1967. Western van R.G. Springsteen. Met o.a. Howard Keel, Joan Caulfield, Broderick Crawford, Scott Brady en Wendell Corey.

Kapitein Keel redt de stad van Sioux-aanval in deze doorsnee- western met veel aardige acteurs.

Waco

1966 | Western

Verenigde Staten 1966. Western van R.G. Springsteen. Met o.a. Howard Keel, Jane Russell, Brian Donlevy, Wendell Corey en Terry Moore.

Revolverheld Keel komt gezag en orde brengen maar zijn vroegere vriendin Russell is nu getrouwd met dominee Corey. Een aardige bezetting van veteranen, maar de film is alleen voor wildwestverslaafden.

The Day of the Triffids

1963 | Sciencefiction

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1963. Sciencefiction van Steve Sekely. Met o.a. Howard Keel, Nicole Maurey, Janette Scott, Kieron Moore en Mervyn Johns.

Ongelijkmatige en moeizaam tot stand gekomen sf-thriller van Steve Sekely, naar de gelijknamige sf-roman van John Wyndham. Met oa Howard Keel, Nicole Maurey en Janette Scott. Rampspoed teistert de aarde. Eerst wordt een fors deel van de mensheid door het kijken naar een spectaculaire meteorietenregen met blindheid geslagen. Vervolgens maakt een boosaardige plantensoort (de zgn. triffids) aanstalten om de aangeslagen stervelingen aan hun eind te helpen. Anders dan bijv. in Invasion of the body snatchers gaat het vleesetende groen (zo op het oog een koddige kruising tussen knotwilg en uit de kluiten gewassen cactus) zonder veel omwegen te werk: hier geen mysterieuze inkapseling van het menselijk lichaam, maar een rechtstreekse aanval op lijf en leden van soms tamelijk willoze slachtoffers. De veelgeprezen vuurtorenscène aan het eind van de film werd overigens niet geregisseerd door de Hongaarse Amerikaan Sevely, maar door zijn collega Freddie Francis. Die wordt niet op de titelrol genoemd, maar kon daar niet mee zitten.

Armored Command

1961 | Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1961. Oorlogsfilm van Byron Haskin. Met o.a. Howard Keel, Tina Louise, Warner Anderson en Burt Reynolds.

Afgezaagde oorlogsfilm met acteurs die gewoon hun rol afwerken.

The Big Fisherman

1959 |

Verenigde Staten 1959. Frank Borzage. Met o.a. Howard Keel, John Saxon, Susan Kohner, Herbert Lom en Martha Hyer.

Breed uitgesponnen religieus epos naar het boek van Lloyd Douglas over het leven van de heilige Petrus; zelden vervelend, maar niet erg inspirerend.

Floods of Fear

1959 | Avonturenfilm

Verenigd Koninkrijk 1959. Avonturenfilm van Charles Crichton. Met o.a. Howard Keel, Anne Heywood, Cyril Cusack, Harry H. Corbett en John Crawford.

Adequaat drama over gevangene Keel die zich schuilhoudt en die heroïsche daden verricht tijdens een overstroming. Hij kan ook nog aantonen dat hij onschuldig is en verovert een meisje. Cusack is opmerkelijk venijnig als klein boefje.

Kismet

1955 | Musical, Animatie, Fantasy

Verenigde Staten 1955. Musical van Vincente Minnelli. Met o.a. Howard Keel, Ann Blyth, Dolores Gray, Monty Woolley en Sebastian Cabot.

Een weelderige, maar statische verfilming van een musical van Robert Wright en George Forrest. Liedjes: 'Stranger In Paradise', 'Baubles, Bangles and Beads'

Jupiter's Darling

1955 | Musical, Romantiek, Avonturenfilm

Verenigde Staten 1955. Musical van George Sidney. Met o.a. Esther Williams, Howard Keel, George Sanders, Marge Champion en Gower Champion.

In het Romeinse keizerrijk wordt Williams gered van een gedwongen huwelijk met dictator Sanders doordat geruchten gaan dat de veroveraar Hannibal (Keel) Rome in zijn macht wil krijgen. Williams, die al veel heeft gehoord over de knappe krijger, wil hem ontmoeten en verlaat Rome. Ze heeft geluk, wordt gevangengenomen door zijn soldaten en bij hem gebracht. Zonder problemen windt ze hem om haar vinger. Een pseudo-historisch verhaal, dat net slaagt, maar dat Hermes Pan de gelegenheid geeft enkele kleurrijke, zwierige dansnummers te laten uitvoeren - op land of in het water - door Williams, Keel en de Champions. Het weinigzeggende scenario putte Dorothy Kingsley uit Robert E. Sherwoods Broadway-musical Road To Rome. Mooie fotografie van Paul C. Vogel en Charles Rosher en muziek van David Rose en Saul Chaplin. Gedraaid in CinemaScope.

Seven Brides for Seven Brothers

1954 | Musical

Verenigde Staten 1954. Musical van Stanley Donen. Met o.a. Howard Keel, Jeff Richards, Russ Tamblyn, Jane Powell en Marc Platt.

In een klein stadje in Oregon wonen tijdens de wild-westdagen tien keer zoveel mannen als vrouwen, zodat er heel wat huwelijkskandidaten zijn. Keel weet met zijn plattelandscharme en warme stem het hart te veroveren van de mooie Powell. Hij heeft nog zes broers, en die willen ook wel. Groots opgezette maar verouderde musical, waarvan dankzij uitstekende songs van Gene De Paul en Johnny Mercer en een briljante choreografie van Michael Kidd toch nog kan worden genoten. Frances Goodrich, Dorothy Kingsley en Albert Hackett baseerden hun scenario vrij op The Sobbin' Women van Stephen Vincent Benet. De camera van George Folsey is zeer beweeglijk en neemt deel aan de actie. Adolph Deutsch en Saul Chaplin stonden in voor de muzikale leiding en hielden er een Oscar aan over. Deze oorspronkelijk voor de film geschreven musical werd later aangepast voor Broadway en bewerkt tot een tv-serie.

Rose Marie

1954 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1954. Musical van Mervyn LeRoy. Met o.a. Ann Blyth, Howard Keel, Fernando Lamas, Bert Lahr en Marjorie Main.

Volgt de operette getrouwer dan de film uit 1936 maar biedt niet zoveel vermaak. Mountie Keel probeert de jongensachtige Blyth te 'beschaven', maar wordt in plaats daarvan verliefd op haar. Avonturier Lamas complementeert het trio. Lahr zingt 'I'am the Mountie Who Never Got His Man' in een kluchtig hoogtepunt. Scenario van Ronald Miller en George Froeschel naar de operette van Otto A. Harbach, Oscar Hammerstein II, Rudolf Friml en Herbert Stothart. Camerawerk van Paul Vogel.

Ride, Vaquero!

1953 | Western

Verenigde Staten 1953. Western van John Farrow. Met o.a. Robert Taylor, Ava Gardner, Howard Keel, Anthony Quinn en Kurt Kasznar.

Frank Fenton schreef het opwindende verhaal over een bende onder leiding van Jos[KA1]e Esqueda (Quinn). Zijn broer Rio Esqueda (Taylor) brandt alles plat wat maar branden wil. Zo ook de ranch van King Cameron (Keel) en Cordelia Cameron (Gardner). King probeert de burgers te mobiliseren tegen José en vindt uiteindelijk Rio aan zijn zijde, die zijn broer steeds waanzinniger ziet worden. Als José King wil vermoorden vindt hij Rio tegenover zich. Het is een somber verhaal zonder een echt bevredigend einde, maar de film boeit. Robert Surtees maakte de prachtige beelden en Jerry Thorpe was assistent-regisseur.

Ride, Vaquer!

1953 | Western

Verenigde Staten 1953. Western van John Farrow. Met o.a. Howard Keel, Ava Gardner en Robert Taylor.

Frank Fenton schreef het opwindende verhaal over een bende onder leiding van Jos[KA1]e Esqueda (Quinn). Zijn broer Rio Esqueda (Taylor) brandt alles plat wat maar branden wil. Zo ook de ranch van King Cameron (Keel) en Cordelia Cameron (Gardner). King probeert de burgers te mobiliseren tegen José en vindt uiteindelijk Rio aan zijn zijde, die zijn broer steeds waanzinniger ziet worden. Als José King wil vermoorden vindt hij Rio tegenover zich. Het is een somber verhaal zonder een echt bevredigend einde, maar de film boeit. Robert Surtees maakte de prachtige beelden en Jerry Thorpe was assistent-regisseur.

Kiss Me Kate

1953 | Komedie, Musical, Romantiek

Verenigde Staten 1953. Komedie van George Sidney. Met o.a. Kathryn Grayson, Howard Keel, Ann Miller, Keenan Wynn en Bobby Van.

De succesvolle regisseur Fred Graham (Keel) haalt zijn ex-vrouw Lilli Vanessi (Grayson) over de rol van opstandige echtgenote te spelen in een musicalversie van Shakespeares The Taming of the Shrew, waarin hij zelf ook meespeelt. In deze verfilming van Cole Porters Broadway-productie lopen de ontwikkelingen backstage parallel aan de gebeurtenissen op het toneel. Met mooie choreografieën van Hermes Pan, Bob Fosse danst even de sterren van de hemel en de liedjes, waaronder 'So in love', 'Wunderbar' en 'Too darn hot' zijn heel fijn. De muziek werd genomineerd voor een Oscar.

Fast Company

1953 | Muziek, Komedie

Verenigde Staten 1953. Muziek van John Sturges. Met o.a. Polly Bergen, Howard Keel, Marjorie Main, Nina Foch en Iron Eyes Cody.

Niet bijzonder opwindende muzikale komedie over een paard dat paradeert op maat van muziek; de race-enthousiast Bergen is zijn eigenaar.

Calamity Jane

1953 | Western, Musical

Verenigde Staten 1953. Western van David Butler. Met o.a. Doris Day, Howard Keel, Allyn McLerie, Philip Carey en Gale Robbins.

Calamity Jane (Day), de stoerste vrouw van het wilde westen - naar eigen zeggen bijvoorbeeld zeer bedreven in het neerschieten van Indigenous Americans - gaat in Chicago op zoek naar een bekende zangeres om haar in de saloon van Deadwood City te laten optreden, en dat loopt helemaal anders dan gepland. Een muzikale western, met een amusante rol van Day die door Wild Bill Hickok (Keel) wordt 'getemd'. Het liedje 'Secret Love' van Sammy Fain en Paul-Francis Webster won een Oscar.

Lovely To Look At

1952 | Musical, Komedie, Muziek

Verenigde Staten 1952. Musical van Mervyn LeRoy. Met o.a. Kathryn Grayson, Red Skelton, Howard Keel, Ann Miller en Marge Champion.

Deze tweede muzikale filmversie van ROBERTA van Jerome Kern heeft beslist sterke momenten. De Amerikaanse komiek Al Marsh (Skelton) erft de helft van de aandelen van een Parijs modehuis, dat wordt geleid door Stephanie (Grayson) en Clarisse (Marge Champion). Miller en de Champions geven de muzikale scènes vaart. Vincente Minnelli regisseerde het modeshowfragment. Songs zijn onder andere 'Smoke Gets In Your Eyes', 'I Won't Dance' en het titellied. Scenario van George Wells, Andrew Solt en Harry Ruby naar het boek van Alice Duer Miller. Camerawerk van George J. Folsey jr.

Desperate Search

1952 | Drama

Verenigde Staten 1952. Drama van Joseph H. Lewis. Met o.a. Howard Keel, Jane Greer, Patricia Medina en Keenan Wynn.

Goed gemaakte film over twee kinderen, die na een vliegtuigongeluk in een onherbergzame streek van Canada gestrand zijn. Hun vader doet alle mogelijke pogingen hen te vinden en wordt daarbij geholpen door zijn tweede vrouw, terwijl zijn ex ook meegaat, omdat het ten slotte haar kinderen zijn.

Three Guys Named Mike

1951 | Komedie, Romantiek, Experimenteel

Verenigde Staten 1951. Komedie van Charles Walters. Met o.a. Jane Wyman, Van Johnson, Barry Sullivan, Howard Keel en Phyllis Kirk.

Een aardige, onschuldige komedie over stewardess Wyman, die verliefd is op drie mannen: haar charmante gezagvoerder, een intellectuele wetenschapper en een rokkenjager uit het advertentiewezen. Ze heten allemaal Mike! Nog steeds genietbaar en met een gelukkige afloop. Scenario van Sheldon Leonard.

Texas Carnival

1951 | Komedie, Musical

Verenigde Staten 1951. Komedie van Charles Walters. Met o.a. Esther Williams, Red Skelton, Ann Miller, Keenan Wynn en Howard Keel.

Skelton laat Williams veelvuldig in een watertank duiken op jaarmarkten en kermissen om het zout in de pap te verdienen. Williams heeft daar genoeg van en midden in de woestijn wil ze hem verlaten. Juist op dat moment worden de badende venus verwisseld met Texaanse miljonair Wynn en zijn zuster Raymond. Deze komische MGM-productie die in de V.S. als bijna-flop beschouwd wordt, sloeg in Europa wel aan. De spelers zijn goed, maar het verhaal is banaal. Camerawerk van Robert Planck. Het scenario is van Dorothy Kingsley en George Wells. De choreografie is van Hermes Pan.

Show Boat

1951 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1951. Musical van George Sidney. Met o.a. Kathryn Grayson, Ava Gardner, Howard Keel, Joe E. Brown en Marge Champion.

Derde filmbewerking van de musical van Jerome Kern en Oscar Hammerstein II, die vanaf 1927 anderhalf jaar op Broadway stond, is een kleurrijk visueel feest met uitstekende acteurs en fijne muziek. Denk aan liedjes als 'Ol' Man River' en 'Make Believe'. Op een Mississippi-boot raakt Magnolia (Grayson), de dochter van kapitein Hawks (Brown), verliefd op een gokker (Keel), die onweerstaanbaar is, maar misschien niet zo betrouwbaar. Serieuze thema's als interraciale liefde en slavernij komen langs in deze levendige musical die Oscarnominaties kreeg voor camera en muziek.

Callaway Went Thataway

1951 | Western, Drama, Komedie

Verenigde Staten 1951. Western van Norman Panama en Melvin Frank. Met o.a. Fred MacMurray, Dorothy McGuire, Howard Keel, Jesse White en Fay Roope.

Mislukte satire op de serie-western. Panama en Frank waren ook de producenten en scenarioschrijvers voor deze film. MacMurray is een oude cowboy die plotseling door het medium TV weer in de belangstelling komt. Bill Boyd met zijn Hopalong Cassidy-reeks wordt op de korrel genomen. Boyd was goed bij de tijd en verkreeg de rechten van alle 66 westerns en verkocht ze voor een miljoenenbedrag aan de tv. Hij werd rijk, en tegelijk werd hij bij een nieuwe generatie razend populair. Gastrollen waren er voor Clark Gable, Elizabeth Taylor en Esther Williams - maar dat kon de film niet redden. Het camerawerk is van Ray June.

Pagan Love Song

1950 | Musical

Verenigde Staten 1950. Musical van Robert Alton. Met o.a. Esther Williams, Howard Keel, Minna Gombell en Rita Moreno.

Een muffe MGM-musical; Keel gaat naar Tahiti en versiert Williams.

Annie Get Your Gun

1950 | Musical

Verenigde Staten 1950. Musical van George Sidney. Met o.a. Betty Hutton, Howard Keel, Louis Calhern, Edward Arnold en Keenan Wynn.

Levendige verfilming van Irving Berlins musical over Annie Oakley die aan de man komt. Liedjes o.a.: 'Anything You Can Do', 'Doin' what Comes Naturally', 'There's No Business Like Show Business'.

Ride, Vaquerp!

-1 |

Verenigde Staten. John Farrow. Met o.a. Howard Keel, Ava Gardner en Robert Taylor.

Levendige verfilming van Irving Berlins musical over Annie Oakley die aan de man komt. Liedjes o.a.: 'Anything You Can Do', 'Doin' what Comes Naturally', 'There's No Business Like Show Business'.