Enrique Irazoqui: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Das Neue Evangelium

2020 | Drama, Documentaire

Duitsland​/​​Zwitserland​/​​Italië 2020. Drama van Milo Rau. Met o.a. Yvan Sagnet, Maia Morgenstern, Enrique Irazoqui en Marcello Fonte.

In het Zuid-Italiaanse Matera nam filmmaker Pier Paolo Pasolini in de jaren zestig de film Il Vangelo Secondo Matteo op. De Zwitserse Rau doet nu op dezelfde plek iets anders. In de regio werken arbeidsmigranten onder erbarmelijke omstandigheden in de agrarische sector. Milo mengt documentaire en fictie voor een nieuwe kijk op het passieverhaal over leven en kruisiging van Jezus, gespeeld door de Kameroense activist Sagnet. Zo komt hij op een intrigerende manier tot een statement tegen menselijke uitbuiting. Op IDFA genomineerd voor beste lange documentaire. Irazoqui, hier in de rol van Johannes de Doper, speelde Jezus in Pasolini's film.

Un Día con Sergio

1975 | Komedie

Spanje 1975. Komedie van Rafael Romero Marchent. Met o.a. Lina Morgan, Juan Luis Galiardo, Florinda Chico, Alfredo Mayo en Serena Vergano.

Een eenvoudig meisje wint een wedstrijd waarvan de hoofdprijs bestaat uit een dagje uit met een filmster. Een uitgangspunt met veel kansen die echter ongebruikt zijn blijven liggen.

Noche de vino tinto

1966 | Drama

Spanje 1966. Drama van José María Nunes. Met o.a. Serena Vergano, Enrique Irazoqui, Annie Settimo en Rafael Arcos.

Teleurgesteld door hun beider partners gaan een jongen en een meisje een nacht samen stappen. Een film die destijds een juichende kritiek oogstte, vanwege de onrustgevoelens die hij losmaakte.

Il vangelo secondo Matteo

1964 | Drama, Experimenteel

Italië​/​​Frankrijk 1964. Drama van Pier Paolo Pasolini. Met o.a. Enrique Irazoqui, Margherita Caruso, Suzanna Pasolini, Mario Socrate en Marcello Morante.

In religieuze kringen verrassend goed ontvangen bijbelverfilming uit 1964 van atheïst, marxist en homoseksueel Pier Paolo Pasolini. Verrassend, omdat Pasolini's vorige film La Ricotta wegens vermeende godslastering was verboden. Goed, omdat de film op het Filmfestival van Venetië in 1964 de belangrijkste katholieke (!) filmprijs in de wacht wist te slepen. In zwart-wit, sommige scènes gefilmd met behulp van een handcamera en gebruik makend van amateuracteurs, heeft Het evangelie volgens Mattheüs veel weg van een documentaire. Christus (Enrique Irazoqui) is een bijna militante revolutionair die opkomt voor de armen en zwakken in de samenleving, een beetje zoals Pasolini zichzelf zag. In de officiële Vaticaankrant uitgeroepen tot beste Christusfilm ooit.