John Maxwell: regie, cast, scenario en productie.
Er zijn 11 films gevonden.

Infidelity

2004 | Drama, Mysterie

Verenigde Staten 2004. Drama van Harry Winer. Met o.a. Kim Delaney, Kyle Secor, Christián De La Fuente, John Maxwell en Lara Grice.

Hot Water

1986 | Actiefilm

Verenigde Staten 1986. Actiefilm van Jim Hanley. Met o.a. Suzanne Delaurentis, Linda Singer, Michael McKeever, Ken Roberts en Jeremy Ratchford.

Keiharde actiefilm, snelle motoren en mooie vrouwen, meer biedt dit B-filmpje, geschreven door John Maxwell en Don Carmody, niet. Twee uit de gevangenis ontslagen jonge vrouwen lenen geld van een cocaïne-dealer om een diner aan een jachthaven te beginnen. Zij worden er echter geterrorizeerd door een locale motorbende maar twee Vietnam-veteranen helpen hen tenslotte uit de problemen na aardig wat wrede en bloedige confrontaties.

Masterson of Kansas

1954 | Western

Verenigde Staten 1954. Western van William Castle. Met o.a. George Montgomery, Nancy Gates, James Griffith, Jean Willes en Benny Rubin.

Maxwell, vader van Gates, wil een Indianenstam onder leiding van zijn vriend Silverheels een mooi stuk grasland schenken. De ranchers zijn het daarmee niet eens en Henry moet het vuile werk opknappen. Hij zet een lynchpartij in elkaar, maar Gates roept de hulp in van drie befaamde westernhelden: Bat Masterson (Montgomery), Doc Holliday (Griffith) en Wyatt Earp (Cowling). Wie kan het daar tegen opnemen? Het scenario van de latere regisseur Douglas Heyes was niet oké en dus zorgde Castle ervoor dat er veel actie in de film zat, zodat niemand die mankementen zou merken. Sam Katzman produceerde, Henry Freulich was zijn vaste cameraman en Mischa Bakaleinikoff schreef de muziek.

Drama Classics: In His Likeness

1953 | Drama

Verenigde Staten 1953. Drama van Frank Wisbar. Met o.a. Maureen O'Sullivan, John Howard, Peter Raynolds, G. Pat Collins en Edith Evanson.

Krantenuitgever Howard werd door het lot niet gespaard. Zijn vrouw stierf bij de bevalling van hun zoon, die op zijn beurt op elfjarige leeftijd verdronk voor zijn ogen. Hij hoopt zijn leven opnieuw te kunnen beginnen door te trouwen met O'Sullivan, moeder van een zoon die ongeveer even oud is als Howards zoon zou zijn. De jongen komt echter in opstand wanneer Howard hem steeds weer met zijn zoon vergelijkt. Hij weigert diens evenbeeld te worden. Stroperig melodrama dat het belang benadrukt van de ontwikkeling van het eigen individu in een kind. Erg overtuigend is het slot niet. Herbert Little, Jr. en David Victor baseerden hun scenario op een kort verhaal van Frances Ensign Victor.

The Prowler

1951 | Thriller

Verenigde Staten 1951. Thriller van Joseph Losey. Met o.a. Van Heflin, Evelyn Keyes, John Maxwell, Katharine Warren en Emerson Treacy.

Politieman Heflin wordt verliefd op Keyes nadat hij een onderzoek voor haar moest instellen naar een voyeur. Zij is getrouwd met een radio-omroeper, dus hij weet steeds wanneer ze alleen is. Zijn liefde voor haar wordt een obsessie. Uiteindelijk doodt hij haar man en laat iedereen geloven dat dit een ongeluk was. Tenslotte trouwen ze. Maar dan wacht hen nog een verrassing. Schitterende film noir die baadt in een sfeer van corruptie en verderf. Hetzelfde thema van manipulatie zou Losey later gebruiken in zijn meesterwerk THE SERVANT. Ook nu is het hoofdpersonage, vertolkt door Helfin, allesbehalve sympathiek. Het scenario werd geschreven door Hugo Butler en Dalton Trumbo en is gebaseerd op een verhaal van Robert Thoeren en Hans Wilhelm. Regie-assistent was Robert Aldrich. Camerawerk van Arthur Miller.

The Man I Love

1946 | Drama, Muziek

Verenigde Staten 1946. Drama van Raoul Walsh en John Maxwell. Met o.a. Ida Lupino, Robert Alda, Bruce Bennett, Andrea King en Dolores Moran.

Een handig, goed gespeeld melodrama met Ida als nachtclubzangeres Petey Brown die verliefd wordt op een gangster die voor geen cent deugt Nicky Toresca (Alda). Vergeet de logica en ga onderuitzitten om te genieten. Deze film was de inspiratiebron voor Scorseses NEW YORK, NEW YORK. Scenario van Catherine Turney en Joe Pagano naar de roman van Maritta Wolff. Camerawerk van Sid Hickox.

The Last Horseman

1944 | Western

Verenigde Staten 1944. Western van William Berke. Met o.a. Russell Hayden, Dub Taylor, Ann Savage, Bob Wills & His Texas Playboys en John Maxwell.

Een rancher wordt beroofd van het geld dat hij ontvangen heeft na de verkoop van een kudde. Een louche bankier hoopt dat hij nu gauw failliet zal gaan. Maar Hayden gaat de bende te lijf en weet het geld terug te krijgen. De film is doorspekt met muziek van Wills en de zijnen, want zo hoorde dat in die tijd in een western.

The Lone Prairie

1942 | Western

Verenigde Staten 1942. Western van William Berke. Met o.a. Russell Hayden, Dub Taylor, Bob Wills and His Texas Playboys, Jack Kirk en Lucille Lambert.

Een goede start van een serie Columbia-westerns met Hayden, die 8 films zou omvatten in de periode 1942/1944. Alle werden zij door Berke geregisseerd en door Leon Barsha geproduceerd. In deze aflevering zit veel actie, Bob Wills en zijn groep zorgen voor de muziek, zoals dat in die tijd gebruikelijk was en Hayden was in zijn element.

Arizona Terrors

1942 | Western

Verenigde Staten 1942. Western van George Sherman. Met o.a. Don 'Red' Barry, Lynn Merrick, Al St. John, Reed Hadley en Rex Lease.

Barry komt een aantal ranchers te hulp, die door een oplichter in de verdrukking worden gebracht. Barry weet zelfs de president van de Ver. Staten in te schakelen in de plaatselijke problemen. Er zit actie en spanning genoeg in deze goede Barry-western.

Flying Cadets

1941 | Actiefilm, Drama

Verenigde Staten 1941. Actiefilm van Erle C. Kenton. Met o.a. William Gargan, Peggy Moran, Frank Albertson, Edmund Lowe en Frankie Thomas.

Een dertien-in-een-dozijn film over een man die nieuwe vluigtuigen test en de gevaren die daarmee gepaard gaan. Het scenario is van Joseph West, Roy Chansior en Stanley Rubin. De acteurs zijn goed.

Champagne

1928 | Komedie

Verenigd Koninkrijk 1928. Komedie van Alfred Hitchcock. Met o.a. Betty Balfour, Jean Bradin, Gordon Harker, Theodore Von Alten en Clifford Heatherley.

Een miljonair (Harker) wil het huwelijk van zijn dochter Betty (Balfour) met een doodgewone jongeman (Bradin) verhinderen en geeft haar de indruk dat hij bankroet is en dat ze op haar eigen benen zal moeten staan. Haar verloofde verlaat Engeland om in Frankrijk zijn geluk te zoeken. Zo gauw hij een baan heeft zal hij haar laten overkomen. Betty van haar kant vindt werk als barmeid in een cabaret. Daarmee is papa echter ook niet erg gelukkig. Oninteressante dramatische komedie die Hitchock, samen met WALTZES FROM VIENNA, zijn slechtste film noemde. En terecht. Het verhaal sleept zich voort en zit vol bordkartonnen personages waarin je geen ogenblik kunt geloven. Hitch zou nog meermaals bewijzen dat komedie niet zijn sterkste zijde was. Scenarist Eliot Stannard baseerde zich op een verhaal van Walter C. Mycroft. Voor de fotografie is Jack Cox verantwoordelijk.