Norman Steinberg: scenario.
Er zijn 4 films gevonden.

De legende van samoerai Henk

2022 | Jeugdfilm, Animatie

Verenigd Koninkrijk​/​​China 2022. Jeugdfilm van Rob Minkoff.

De vrolijke hond Henk droomt van een leven als samoerai in een land waar katten de baas zijn. Terwijl alle katten hem wantrouwen, neemt Jimbo, ooit een grote samoerai, Henk met veel tegenzin onder zijn hoede. Samen moeten ze vechten om hun stad te beschermen tegen de gevreesde generaal. Nederlands gesproken in de bioscoop uitgebracht.

Funny About Love

1990 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1990. Komedie van Leonard Nimoy. Met o.a. Gene Wilder, Christine Lahti, Mary Stuart Masterson, Robert Prosky en Stephen Tobolowsky.

Tekenaar Wilder en restaurateur Lathi kunnen geen kinderen krijgen, ondanks de modernste technieken van hun lach-of-ik- schiet arts. Door de daaruit voortkomende problemen ziet Wilder zich gedwongen iets te beginnen met zuster Masterson, die duidelijk vele jaren jonger is. Aardiger kan een komedie al haast niet zijn, al speuren we hier en daar een vettig vleugje zwarte humor. De film is geïnspireerd op een speech die Bob Greene eens op een studiebijeenkomst heeft gehouden.

A Fine Mess

1986 | Komedie, Actiefilm

Verenigde Staten 1986. Komedie van Blake Edwards. Met o.a. Ted Danson, Howie Mandel, Richard Mulligan, Stuart Margolin en Maria Conchita Alonso.

Oplichterij bij de paardenkoersen, doping en wilde achtervolgingen. Niet zo leuk als je zou vermoeden en Pink Panther-Blake Edwards maakte er een flinke puinhoop van.

Blazing Saddles

1974 | Western, Komedie

Verenigde Staten 1974. Western van Mel Brooks. Met o.a. Cleavon Little, Gene Wilder, Slim Pickens, Harvey Korman en Madeline Kahn.

Brooks heeft nooit bekend gestaan om een verfijnd gevoel voor humor, maar wist wel hoe hij een publiek moest laten lachen. Deze westernparodie, die geen cliché of stereotype over het hoofd ziet, baande de weg voor latere grappenkanonnades als Animal House en The Naked Gun. Zoals Brooks eerder in The Producers gewaagde grappen maakte over antisemitisme, wordt hier de racistische ondertoon van de klassieke western op de hak genomen. Daarbij is regelmatig de hand van coscenarist Richard Pryor te herkennen.