Steve Fisher: scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

The Woman They Almost Lynched

1953 | Western

Verenigde Staten 1953. Western van Allan Dwan en Allen Dwan. Met o.a. John Lund, Brian Donlevy, James Brown, Audrey Totter en Joan Leslie.

Deze absurde western is soms wel leuk. Steve Fisher bewerkte het verhaal van Michael Fessier over Leslie die haar vermoorde broer opvolgt als saloon-bezitter en in botsing komt met Totter, de vrouw van bandiet Quantrill (Donlevy). Later worden ze goede vriendinnen. De zaak loopt uit de hand als Leslie de bandiet Lund wil redden en zij door een woedende volksmenigte opgehangen dreigt te worden. Enkele fameuze bandieten komen ook langs: Cooper als Jesse James, Brown als Frank James en Davis als Cole Younger. Reggie Lanning deed het camerawerk.

City That Never Sleeps

1953 | Drama, Film noir

Verenigde Staten 1953. Drama van John H. Auer. Met o.a. Gig Young, Mala Powers, William Talman, Edward Arnold en Chill Wills.

Young ziet niet veel toekomst in zijn carriëre als politieman. Wanneer de corrupte advocaat Arnold hem een baan aanbiedt denkt hij alleen maar aan het financiëel voordeel dat hem in staat zou stellen zijn vrouw te verlaten en met een sexy revue-meid het gure Chicago voor het zonnige Californië te verwisselen. Die nacht gebeurt er heel wat in de eeuwig wakende stad. Traditioneel melodrama over een politieman die twijfelt tussen principes en gemakkelijke rijkdom. Over het algemeen goed geacteerd en met enkele spannende momenten, maar het ritme van de film ligt toch wat traag. Steve Fisher schreef het voor de hand liggende scenario, dat vakkundig in beeld gebracht werd door John L. Russell Jr.

Lady in the Lake

1947 | Film noir, Mysterie, Misdaad, Thriller, Romantiek

Verenigde Staten 1947. Film noir van Robert Montgomery. Met o.a. Robert Montgomery, Audrey Totter, Lloyd Nolan, Tom Tully en Leon Ames.

Privé-detective Philip Marlowe (Montgomery) wordt ingehuurd door Adrienne Fromsett (Totter) die wil trouwen met haar uitgever, maar dan moet hij eerst scheiden van zijn spoorloze vrouw. Marlowe stemt erin toe haar op te sporen, maar het blijkt een smerig zaakje. Bijzonder aan de film is dat het principe van de subjectieve camera tot in het extreme is doorgevoerd. Andere personages praten tegen de camera, of slaan, of zoenen de lens. We zien het gezicht van Montgomery alleen als hij in de spiegel kijkt. Een gedurfd experiment, maar niet helemaal gelukt. Naar een roman van hard-boiled detectiveschrijver Raymond Chandler.