Wolfgang Stumpf: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Schmetterlinge weinen nicht

1970 | Erotiek

Duitsland 1970. Erotiek van Klaus Ÿberall. Met o.a. Gaby Fuchs, Lyvia Bauer, Siegfried Wischnewski, Klaus Grünberg en Fritz Wepper.

Een aannemer wordt verliefd op een jong meisje. Een versleten gegeven dat nog versletener werd geregisseerd. Scenario van Jürgen Hansen.

Lebenszeichen

1968 | Drama

Duitsland 1968. Drama van Werner Herzog. Met o.a. Peter Broglé, Wolfgang Reichmann, Athina Zacharopoulou, Wolfgang Stumpf en Florian Fricke.

Een soldaat van de Duitse bezettingstroepen op Kreta raakt dolgedraaid en dreigt een oud kasteel, dat als munitiedepot dient, de lucht in te blazen. Een angstaanjagend, maar diep- menselijk en tegelijk vreemd-fascinerend sprookje met een fraaie rol van Broglé als soldaat Stroszek.

Der Zug der Zeit

1967 | Drama

Duitsland 1967. Drama van Peter Beauvais. Met o.a. Wera Frydtberg, Barbara Schöne, Katrin Schaake, Barbara Lademann en Ilsemarie Schnering.

In de jaren 1960 gingen veel Westduitsers naar Noord- Itali[KA3]e om hun vakantie door te brengen. In de zomer was er een massale uittocht, die iets weg had van een vreedzame invasie, die over de Alpen trok. Zeer uiteenlopende mensen - een masseur (hoe ouderwets), een secretaresse, een onderwijzeres, een vertegenwoordiger, een kapper, de eigenaar van een bibliotheek voor ontspanningslectuur (tegenwoordig vervangen door de videotheek) enz. - brachten met verschillende motieven hun vakantie door op de campings langs de Adriatische Zee. Deze tv- film schetst een beeld van dit verschijnsel en bevat een serie portretjes van de vakantiegangers. In de ongetrouwde telefoniste Erika Lauenstein, die met haar moeder Hedwig (Kiesow-Verhoeven) op reis is, herkennen we de populaire actrice uit die tijd: Feddersen. Interessant, maar achterhaald beeld van Duitsers tijdens het Wirtschaftswunder. Het scenario is van Horst Lammer. Het camerawerk is van Walter Fehdmer. Ook bekend als ZUG UM ZUG.

Stahlnetz - In jeder Stadt...

1962 | Misdaad

Duitsland 1962. Misdaad van Jürgen Roland. Met o.a. Heinz Engelmann, Karlheinz Gerdesmann, Ruth Hausmeister, Edgar Wenzel en Peter Ahrweiler.

In de haven van Hamburg wordt het stoffelijk overschot van een jonge vrouw opgedregd. De politie te water denkt dat er misdaad in het spel is en draagt de zaak over aan de moordbrigade. Kriminalkommissar Bade (Engelmann) en Kriminalsekret[KA3]ar Buchholz (Gerdesmann) zijn met het onderzoek belast. Als de identiteit van het slachtoffer is vastgesteld, leggen zij een bezoekje af bij de verdrietige ouders, die moeten toegeven dat zij van de handel en wandel van hun dochter niet op de hoogte waren. Een vriendin van het meisje geeft Bade en Buchholz een tip, die hen doen belanden in het wereldje van klatergoud en make-believe, waar jonge, goedgelovige vrouwen heen gelokt worden met valse beloftes om daarna als animeermeisje te worden uitgebuit. Wederom een aflevering over een afstotende, uit de hand gelopen misdaad met het realisme dat de tijdgeest van Duitsland midden in het Wirtschaftswunder nauwgezet weergeeft. Goed spel onder vaste regie van Roland. Het scenario is van Wolfgang Menge. Aflevering nummer 15. Gevolgd door een lange aflevering, getiteld SPUR.

Die Friedhöfe

1960 | Drama

Duitsland 1960. Drama van Helmutt Krapp. Met o.a. Rolf Hädrich, René Deltgen, Bum Krüger, Heinz Reincke en Josef Sieber.

Een dronken maar partijgetrouwe ex-partizaan wordt wegens opruiende taal tegen het systeem opgepakt. Hij komt tot de ontdekking dat het systeem een andere kant is opgegaan dan waarvoor hij gevochten heeft. Zelfs zijn zoon heeft meer geloof in de partij dan in zijn vader. Dit Kafka-achtige onderwerp werd terecht vrij sober verfilmd. Dat betekent hier echter dat het produkt meer wegheeft van een toneelstuk dan van een film.