Renaud Garcia-Fons: muziek.
Er zijn 3 films gevonden.

Es war einmal in Deutschland

2017 | Drama, Oorlogsfilm

Duitsland​/​​Luxemburg​/​​België​/​​Frankrijk 2017. Drama van Sam Garbarski. Met o.a. Moritz Bleibtreu, Antje Traue, Tim Seyfi, Mark Ivanir en Anatole Taubman.

Na de bevrijding, in 1946, verzint een groepje Joodse Duitsers manieren om geld te verdienen. Allen hebben de kampen overleefd, nu willen ze naar de Verenigde Staten. David Bermann (Bleibtreu) besluit zijn vooroorlogse textielbedrijf nieuw leven in te blazen. Vanwege een schaduw boven zijn verleden traint hij de anderen in verkooptechnieken. Lichtvoetig drama staat stil bij de dagelijkse praktijk in naoorlogs Duitsland en laat zien hoezeer humor een overlevingsstrategie kan zijn. Naar de boeken van Michel Bermann (1945) die familieverhalen in zijn werk verweeft.

Le premier été

2014 | Drama

Frankrijk 2014. Drama van Marion Sarraut. Met o.a. Romane Bohringer, Nina Mazodier, Hélène Vincent, Marianne Basler en Jean-François Stévenin.

Vijftien jaar is Catherine, solitaire boekhandelaarster die van haar familie vervreemd is geraakt, niet in het dorp van haar grootouders geweest. Nu, na de dood van haar oma, zet ze zich met oudere zus Angélique aan de uitruiming van het huis in de Haute-Saône waar ze allebei de zomers van hun jeugd doorbrachten. Voor Catherine is het niet zo zeer een afscheid als wel de confrontatie met een onverwerkte tragedie. Kleinschalige tv-productie met mooie rolbezetting vertaalt de bitterheid van Anne Percins intieme roman discreet en bijzonder effectief naar film.

Sperling und das letzte Tabu

2001 | Misdaad

Duitsland 2001. Misdaad van Peter Schulze-Rohr. Met o.a. Dieter Pfaff, Gesche Tebbenhof, Achim Grubel, Mathias Hermann en Eva Kryll.

Vijftien jaar is Catherine, solitaire boekhandelaarster die van haar familie vervreemd is geraakt, niet in het dorp van haar grootouders geweest. Nu, na de dood van haar oma, zet ze zich met oudere zus Angélique aan de uitruiming van het huis in de Haute-Saône waar ze allebei de zomers van hun jeugd doorbrachten. Voor Catherine is het niet zo zeer een afscheid als wel de confrontatie met een onverwerkte tragedie. Kleinschalige tv-productie met mooie rolbezetting vertaalt de bitterheid van Anne Percins intieme roman discreet en bijzonder effectief naar film.