Enrique Rambal: cast.
Er zijn 32 films gevonden.

El Día de la boda

1967 | Komedie

Mexico 1967. Komedie van René Cardona Jr.. Met o.a. Enrique Rambal, Lucy Gallardo, Irma Lozano, Elsa Aguirre en Mauricio Garcés.

Voor haar huwelijk blijkt de dochter van een welgestelde Mexicaanse familie al hoogzwanger te zijn. Een zielige intrige-komedie.

Estrategia matrimonio

1966 | Komedie

Mexico 1966. Komedie van Alberto Gout. Met o.a. Silvia Pinal, Joaquin Cordero, Enrique Rambal en José Gálvez.

Een meisje is ervan overtuigd dat geld het allerbelangrijkste is in het leven en besluit vier miljonairs met een verschillend karakter te verleiden, met het plan om met een van hen te trouwen. De film kwam uit na de dood van Gout. Het verhaal is duidelijk geïnspireerd door HOW TO MARRY A MILLIONAIRE van Jean Negulesco. Een beetje truttig, maar toch wel aardig en degelijk gemaakt.

Que hombre tan sin embargo

1965 | Komedie

Mexico 1965. Komedie van Julián Soler. Met o.a. 'Piporro', Julissa, Enrique Rambal en Lucy Gallardo.

Een bijna geruïneerde familie wordt bezocht door een mysterieuze zwerver die op onverklaarbare wijze hun financiële problemen oplost. Veel flauwe grappen van de komiek Piporro.

Cuando el diablo sopla

1965 | Komedie

Mexico 1965. Komedie van Jaime Salvador. Met o.a. Alvaro Zermeño, Irma Dorantes, Lucy Gallardo en Enrique Rambal.

Om een dorp, waarvan bijna alle bewoners vrouwen zijn, weer van mannen te voorzien, wordt hulp gevraagd aan een naburig dorp. Een grote stoet trouwlustige mannen gaat erop af. Zeer vervelend en niet erg origineel.

Los hijos que yo soñé

1964 | Drama

Mexico 1964. Drama van Roberto Gavaldón. Met o.a. Libertad Lamarque, Julio Alemán, Enrique Rambal en Patricia Conde.

Een vrouw, wier dochter is gestorven, adopteert een paar kinderen die wees geworden zijn bij een instorting. Zeer melodramatisch.

Los amores de Marieta

1963 | Komedie, Musical

Mexico 1963. Komedie van Humberto Gómez Landero. Met o.a. Elvira Quintana, Joaquín Cordero, Gina Romand en Enrique Rambal.

Om de aandacht te trekken van de man van wie zij houdt laat de onhandige Azucena zich door een impresario veranderen in de aantrekkelijke weduwe Marieta. Quintana probeert Montiel na te doen in EL ULTIMO CUPLE in deze muzikale komedie die probeert de jaren twintig weer tot leven te brengen. De overvloed aan liedjes laat nauwelijks ruimte aan het verhaal. Ook bekend als LOS FABULOSOS VEINTES.

Una joven de 16 años

1962 | Komedie

Mexico 1962. Komedie van Gilberto Martínez Solares. Met o.a. Julio Alemán, Patricia Conde, Teresa Velázquez en Enrique Rambal.

Na veel verwikkelingen en misverstanden slagen drie zusters erin hun geliefden te huwen. Een bijzonder banale bewerking van LOS MARTES ORQUIDEAS (Mugica, 1941) waarvan al snel een remake in Hollywood werd gemaakt: YOU WERE NEVER LOVELIER van William Seitner, 1942.

Si yo fuera millonario

1962 | Komedie

Mexico 1962. Komedie van Julián Soler. Met o.a. María Félix, Amador Bendayán, Teresa Velázquez en Enrique Rambal.

Een komiek, de enige erfgenaam van een Spaanse multimijonair, erft diens fortuin. Een aantal personen probeert te voorkomen dat hij de erfenis in handen krijgt. Onbeholpen komedie, op maat gemaakt voor de niet erg leuke Venezolaanse komiek Bendayán.

El Ángel exterminador

1962 | Experimenteel

Mexico 1962. Experimenteel van Luis Buñuel. Met o.a. Enrique Rambal, José Baviera, Cesar del Campo, Claudio Brook en Antonio Bravo.

Een sjiek gezelschap vrienden brengt de avond door in het huis van één hunner. Tot hun verbazing merken ze dat ze, zonder aanwijsbare reden, de kamer niet meer kunnen verlaten. Buñuel lanceert talloze rake aanvallen op de bourgeoismoraal van het snel verwilderende groepje. Vol met surrealistische grappen en droomscènes; een van Buñuels meesterwerken, naar eigen scenario, met medewerking van Luis Alcoriza. Zijn op één na laatste Mexicaanse film. Het camerawerk is van Gabriel Figueroa.

Cascabelito

1961 | Komedie

Mexico 1961. Komedie van Jaime Salvador. Met o.a. Viruta, Capulina, Begoña Palacios en Enrique Rambal.

'Viruta' en 'Capulina' hebben een poppenkast op de kermis en geven onderdak aan een wees. Terwijl de drie slapen, komen de poppen tot leven in deze overdreven sentimentele komedie.

Las Leandras

1960 | Musical

Mexico 1960. Musical van Gilberto Martínez Solares. Met o.a. Rosario Durcal, Enrique Rambal, Andrés Soler en Francisco Jambrina.

Om erfgename te kunnen worden, vermomt een jonge vrouw , samen met haar vriend die regisseur is, het hele toneelgezelschap als het personeel van een meisjesschool. Gebaseerd op een in zijn tijd behoorlijk succesvolle Spaanse revue, oorspronkelijk van Emilio González del Castillo en José Muñóz Román. In 1969 met veel meer bekwaamheid door Eugenio Martín op het Spaanse filmdoek gebracht.

Senda Prohibida

1959 | Drama

Mexico 1959. Drama van Alfredo B. Crevenna. Met o.a. Lilia Prado, Enrique Rambal, Prudencia Grifell en Beatriz Aguirre.

Een rijpe en respectabele man wordt gek door toedoen van een gewetenloze vrouw. De film is interessant in die zin dat het traditionele conflict tussen stad en platteland hier omgekeerd wordt. Deze keer is de stad rechtschapen en het platteland verdorven. Goed acteerwerk van Prado.

Aventuras de Joselito y Pulgarcito

1959 | Drama, Musical

Mexico​/​​Spanje 1959. Drama van René Cardona en Antonio del Amo. Met o.a. Joselito, Pulgarcito, Enrique Rambal en Anita Blanch.

De eerste Mexicaanse produktie met de Spaanse zanger Joselito, gemaakt naar aanleiding van diens monsterachtige succes in het land van de Azteken. Om de co-produktie inhoud te geven moest Joselito een autochtone rivaal dulden, een zekere Pulgarcito. Zeer matig.

Amor en la sombra

1959 | Drama

Mexico 1959. Drama van Tito Davison. Met o.a. Libertad Lamarque, Yolanda Varela, Enrique Rambal en Tony Carbajal.

Nadat haar vader overleden is, ontdekt een meisje dat haar boezemvriendin zijn minnares was. Een zouteloos en dom melodrama, waarin de heldin voor de verandering veel moet lijden vanwege haar zondige bestaan, ondanks een hart van goud.

Melodías inolvidables

1958 | Musical

Mexico 1958. Musical van Jaime Salvador. Met o.a. Enrique Rambal, María Elena Marques, Demetrio González en María Duval.

De eigenaar van een theater heeft zijn huwelijksreis dertig jaar uitgesteld, omdat hij nooit tijd had, met alle problemen van dien. Een eindeloze reeks liedjes onderbroken door verschillende flash-backs.

La Estrella vacía

1958 | Drama

Mexico 1958. Drama van Emilio Gómez Muriel. Met o.a. María Félix, Tito Junco, Carlos López Moctezuma en Enrique Rambal.

De opkomst en neergang van een beroemde filmactrice. De hele film is ondergeschikt gemaakt aan Félix, die zeer mooi is en bovendien gekleed door Dior, Jean Patou en Balenciaga, en haar lijdensweg, waardoor wat een goed verhaal had kunnen zijn, is verworden tot een boertig melodrama waarvan er dertien in een dozijn gaan. Fraai camerawerk.

El Hombre y el monstruo

1958 | Horror

Mexico 1958. Horror van Rafael Baledón. Met o.a. Enrique Rambal, Abel Salazar, Martha Roth en Ofelia Guilmáin.

Een pianist vermoordt een collega om diens partituur te bemachtigen. Maar terwijl hij het stuk op de piano speelt, verandert hij langzaam maar zeker in een beest. Een parafrase van Doctor Jekyll and Mister Hyde. Deze film is net zo belachelijk als de monster-make-up van hoofdrolspeler Rambal.

Los Hijos del divorcio

1957 | Drama

Mexico 1957. Drama van Mauricio de la Serna. Met o.a. Yolanda Varela, Amparo Rivelles, Enrique Rambal en Rafael Bertrand.

De twee zonen van een ingenieur getuigen tegen hun stiefmoeder in een rechtszitting over de moord op een man. Schijnheilig en reactionair. Vermelding verdient het feit dat deze film het Mexicaanse debuut betekende van de Spaanse actrice Rivelles.

Tu hijo debe nacer

1956 | Drama

Mexico 1956. Drama van Alejandro Galindo. Met o.a. Marga López, Enrique Rambal, Carlos Baena en Víctor Junco.

Een vrouw besluit abortus te plegen omdat haar eigen leven op het spel staat. Maar een vriend, die priester is, brengt haar van haar voornemen af. Reactionair, schijnheilig en aanstellerig.

Una Lección de amor

1955 | Drama

Mexico 1955. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Christiane Martel, Carlos Navarro, Enrique Rambal en Raúl Martínez.

Dankzij de vreemde krachten van een rijke toerist vindt een zangeres roem en liefde. Een aanstellerig melodrama met musical- achtige trekjes.

Primavera en el corazón

1955 | Komedie, Musical

Mexico 1955. Komedie van Roberto Rodríguez. Met o.a. Irasema Dilián, Andy Russell, Enrique Rambal en Eduardo Alcaraz.

Een welgesteld en grillig meisje besluit een tijdschrift op te richten, maar wordt verliefd op een arme zanger die naast haar woont. Dankzij cinemascope kon Roberto Rodríguez meer helden dan ooit in één beeld proppen in deze aanstellerige musical.

La Pequeña enemiga

1955 | Drama

Mexico 1955. Drama van Joselito Rodríguez. Met o.a. Titina Romay, Pepito Romay, Carmen Montejo en Enrique Rambal.

Een gelukkig getrouwd arts krijgt van zijn ex-minnares het verzoek om haar huidige minnaar aan een kogelwond te opereren. De film leert een harde morele les, helaas.

Dos diablillos en apuros

1955 | Drama

Mexico 1955. Drama van Joselito Rodríguez. Met o.a. Titina Romay, Pepito Romay, Carmen Montejo en Enrique Rambal.

Omdat de scheiding van hun ouders onafwendbaar is, besluiten de drie kinderen bij opa te gaan wonen. Joselito Rodríguez kon het weer eens niet laten om zijn eigen kinderen in de film te laten spelen en terloops wat zedelessen ten beste te geven. Dat kon volgens hem nooit kwaad.

Cara de ángel

1955 | Drama

Mexico 1955. Drama van Miguel Morayta. Met o.a. Carmen Montejo, Enrique Rambal, Paquito Fernández en Lilia Martínez 'Gui Guí[KA2].

De duizend-en-[KA1]e[KA1]en streken van een meisje om te bereiken dat haar ouders voor de kerk trouwen (zoals het hoort). Eén grote lofzang op het kerkelijk huwelijk.

Secreto profesional

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Joaquín Pardavé. Met o.a. Rosario Granados, Enrique Rambal, Andrés Soler en Piporro.

Een vrouw vermoordt de man die haar chanteert en haar zoon wil afpakken. Veel te melodramatisch en onvolwassen.

Prisionera del pasado

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Tito Davison. Met o.a. Paquita Rico, Joaquín Cordero, Enrique Rambal en Prudencia Grifell.

Bij aankomst in Mexico wordt een zangeres en danseres verliefd op een Mexicaanse kapitein. Zij trouwt met hem. Eerste en laatste Mexicaanse film met de zeer Andalusische Paquita Rico in de hoofdrol, die daarmee haar landgenoten Lola Flores en Carmen Sevilla in het voetspoor volgde. Een totale mislukking.

La Sombra de Cruz Diablo

1954 | Avonturenfilm

Mexico 1954. Avonturenfilm van Vicente Oroná. Met o.a. Rosa Arenas, César del Campo, Enrique Rambal en Yolanda Varela.

Een jongeman is zijn titel van graaf kwijt. Hij bindt de strijd aan met de autoriteiten om zijn titel weer terug te krijgen. Middelmatig, langdradig en verward.

La Entrega

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Julián Soler. Met o.a. Arturo de Córdova, Marga López, Enrique Rambal en Andrea Palma.

Een meisje moet met een rijkaard trouwen om haar familie van een dreigend bankroet te redden. Gebaseerd op de roman Nada menos que todo un hombre van Miguel de Unamuno, die reeds in 1943 in Argentinië door Pierre Chenal was verfilmd onder de titel TODO UN HOMBRE. In het Mexicaanse geval was het resultaat middelmatig.

La Culpa de los hombres

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Roberto Rodríguez. Met o.a. María Antonieta Pons, Enrique Rambal, Julio Villarreal en Lupe Rivas Cacho.

Na haar vrijlating uit de gevangenis waar zij onschuldig was opgesloten, wordt een vrouw, geholpen door een ex-medegevangene, rijk en beroemd. Opeenstapeling van melodramatische clichés die tot vervelens toe worden uitgebuit.

Retorno a la juventud

1953 | Drama, Fantasy

Mexico 1953. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Enrique Rambal, Rosario Granados, Carlos López Moctezuma en Andrés Soler.

Om een jongere leerlinge te veroveren roept een geleerde een jeugdportret van hem tot leven, dat belooft hem weer jong te maken, op voorwaarde dat hij zich wreed gedraagt. De film is een mengeling van Don Juan Tenorio, Dorian Gray en Faust, en van de film THE WOMAN IN THE WINDOW van Fritz Lang. Zoveel verwijzingen brengen niet alleen het publiek, maar kennelijk ook de regisseur zelf in verwarring.

El Mártir del Calvario

1952 |

Mexico 1952. Miguel Morayta. Met o.a. Enrique Rambal, Consuelo Frank, Manuel Fábregas en Miguel Angel Férriz.

Het lijden en de dood van Christus. Een onbeschrijfelijk vervelende film met afgrijselijke décors.

El Desaparecido

1934 | Mysterie

Spanje 1934. Mysterie van Antonio Graciani. Met o.a. Enrique Rambal, Trini Román, Fortunio Bonanova en Modesto Cid.

Tijdens de Marokkaanse oorlog verliest een man zijn geheugen. Een vindingrijke intrige-film van goed niveau hoewel hij geínspireerd is op Amerikaanse films uit dezelfde tijd: de speelwijze van Rambal doet veel aan Boris Karloff denken.