Micki Joanni: montage en schrijver.
Er zijn 4 films gevonden.

Neue Freiheit, keine Jobs

1998 |

Duitsland 1998. Herbert Achternbusch. Met o.a. Annika Pages, Jörg Hube, George Ringswandl, Pieter Dorn en Herbert Achternbusch.

Picasso in München

1997 | Drama, Fantasy, Experimenteel

Duitsland 1997. Drama van Herbert Achternbusch. Met o.a. Herbert Achternbusch, Doris Jung, Josef Bierbichler, Barbara Gass en Franz Baumgartner.

Dit is de 27ste film van Achternbusch, die vindt dat hij op de oudere Picasso lijkt. Aan de kijker om te beoordelen of dat juist is, maar in ieder geval heeft hij het genie niet. Ook niet voor deze anti-kunstfilm met een ingewikkeld en ongeloofwaardig scenario van hemzelf. Hij wekt niet alleen Picasso tot leven in München, maar ook nog even een Beierse bisschop uit de zeventiende eeuw, door wiens mirakel hij zijn film kan produceren. Uitsluitend geschikt voor Achternbusch adepten en fans van Bierbichler (nomen est omen) als zielenknijper Brösel, Jung als radiopresentatrice Takla Bash, Gass als Fregatte, Brösels vrouw en Wolf als moeder. Het camerawerk is van Henry Hauck.

Kriegsbilder

1995 | Drama, Oorlogsfilm

Duitsland​/​​Ierland 1995. Drama van Heiner Stadler en Heiner Stadler. Met o.a. Herbert Knaup, Peter Franke, Ozay Fecht, David Kehoe en Claude Channice.

Regisseur Stadler heeft een interessante film gemaakt over het leven van oorlogscorrespondenten, zowel verslaggevers als fotografen. Hij betoogt dat pen en camera net zo gevaarlijk zijn als een machinegeweer of een pistool; in een gewapend conflict spelen ze een gelijkwaardige rol. De hoofdrollen zijn goed en geloofwaardig. Op locatie in Ierland en Libanon gedraaid.

Das Gespenst

1982 |

Duitsland 1982. Herbert Achternbusch. Met o.a. Herbert Achternbusch, Annamirl Bierbichler, Kurt Raab, Werner Schroeter en Dietmar Schneider.

'Du hast keine Chance, nutze sie,' luidt het adagium van Münchens beroemdste margefilmer Achternbusch. Met deze verondersteld blasfemische zwart-witfilm riep hij de toorn van filmkeuring en een reactionair-katholieke CSU-politicus over zich af. In Oostenrijk en Zwitserland oogstte de maffe, charmant minimaal geregisseerde satire een vertoningsverbod. Waarom? In een Beiers kerkje stapt Christus van het kruis en trekt in amoureuze tandem met een jonge moeder overste langs berg en dal. Geestige scène: Jezus wil zwemmen, maar kan slechts over water lopen. Bierbichler, die de non vertolkt, was jarenlang met Achternbusch gelieerd.