Laurent Dussaux: regie en scenario.
Er zijn 13 films gevonden.

L'héritage

2019 | Misdaad, Drama

Frankrijk 2019. Misdaad van Laurent Dussaux. Met o.a. Thomas Jouannet, Barbara Cabrita, Diane Robert, Romane Portail en Bernard Verley.

Un homme au pair

2013 | Komedie

Frankrijk 2013. Komedie van Laurent Dussaux. Met o.a. Antoine Duléry, Gwendoline Hamon en Valérie Flan.

Veertigplusser Maxime, al veel te lang werkeloos, woont hij bij zijn zus Claire, alleenstaande carrièremoeder van een negenjarig zoontje. Wanneer Claire te elfder ure wordt geconfronteerd met een afzeggende oppas, blijft haar geen ander alternatief dan Maxime inzetten. Met zijn goedgevoelniksigheid is dit artificiële, pseudo-grappige teledraakje de ideale tijdspassering voor wensdenkende damesbladlezeressen. Eén extra empathiester voor Duléry die, geheel conform de voortschrijdende feminisering van de West-Europese man, de nieuwe interactieve knuffelbeer moet vertolken.

Lune rousse

2003 | Thriller

Frankrijk 2003. Thriller van Laurent Dussaux. Met o.a. Arnaud Binard, Olivier Sitruk en Sophie Broustal.

Veertigplusser Maxime, al veel te lang werkeloos, woont hij bij zijn zus Claire, alleenstaande carrièremoeder van een negenjarig zoontje. Wanneer Claire te elfder ure wordt geconfronteerd met een afzeggende oppas, blijft haar geen ander alternatief dan Maxime inzetten. Met zijn goedgevoelniksigheid is dit artificiële, pseudo-grappige teledraakje de ideale tijdspassering voor wensdenkende damesbladlezeressen. Eén extra empathiester voor Duléry die, geheel conform de voortschrijdende feminisering van de West-Europese man, de nieuwe interactieve knuffelbeer moet vertolken.

Tout va bien, c'est Noël

2002 | Drama, Familiefilm

Frankrijk 2002. Drama van Laurent Dussaux. Met o.a. Marthe Keller, Pierre Arditi, Julien Boisselier, Charlotte Valandrey en Jérôme Robart.

Veertigplusser Maxime, al veel te lang werkeloos, woont hij bij zijn zus Claire, alleenstaande carrièremoeder van een negenjarig zoontje. Wanneer Claire te elfder ure wordt geconfronteerd met een afzeggende oppas, blijft haar geen ander alternatief dan Maxime inzetten. Met zijn goedgevoelniksigheid is dit artificiële, pseudo-grappige teledraakje de ideale tijdspassering voor wensdenkende damesbladlezeressen. Eén extra empathiester voor Duléry die, geheel conform de voortschrijdende feminisering van de West-Europese man, de nieuwe interactieve knuffelbeer moet vertolken.

Le cœur à l'ouvrage

2000 | Komedie

Frankrijk 2000. Komedie van Laurent Dussaux. Met o.a. Mathilde Seigner, Amira Casar, Marc Citti, Bruno Slagmulder en Catherine Jacob.

Veertigplusser Maxime, al veel te lang werkeloos, woont hij bij zijn zus Claire, alleenstaande carrièremoeder van een negenjarig zoontje. Wanneer Claire te elfder ure wordt geconfronteerd met een afzeggende oppas, blijft haar geen ander alternatief dan Maxime inzetten. Met zijn goedgevoelniksigheid is dit artificiële, pseudo-grappige teledraakje de ideale tijdspassering voor wensdenkende damesbladlezeressen. Eén extra empathiester voor Duléry die, geheel conform de voortschrijdende feminisering van de West-Europese man, de nieuwe interactieve knuffelbeer moet vertolken.

Joséphine, profession ange gardien : Le tableau noir

1998 | Drama, Fantasy

België​/​​Frankrijk 1998. Drama van Laurent Dussaux. Met o.a. Mimie Mathy, Patrick Pineau, Natalia Dontcheva, Jean-Michel Leray en Jeremy Lippmann.

Veertigplusser Maxime, al veel te lang werkeloos, woont hij bij zijn zus Claire, alleenstaande carrièremoeder van een negenjarig zoontje. Wanneer Claire te elfder ure wordt geconfronteerd met een afzeggende oppas, blijft haar geen ander alternatief dan Maxime inzetten. Met zijn goedgevoelniksigheid is dit artificiële, pseudo-grappige teledraakje de ideale tijdspassering voor wensdenkende damesbladlezeressen. Eén extra empathiester voor Duléry die, geheel conform de voortschrijdende feminisering van de West-Europese man, de nieuwe interactieve knuffelbeer moet vertolken.

Un étrange héritage

1997 | Komedie

Frankrijk 1997. Komedie van Laurent Dussaux en Laurent Dusseaux. Met o.a. Agnès Soral, Natacha Lindinger, Nadia Fossier, Patrick Pineau en Bernard Alane.

Veertigplusser Maxime, al veel te lang werkeloos, woont hij bij zijn zus Claire, alleenstaande carrièremoeder van een negenjarig zoontje. Wanneer Claire te elfder ure wordt geconfronteerd met een afzeggende oppas, blijft haar geen ander alternatief dan Maxime inzetten. Met zijn goedgevoelniksigheid is dit artificiële, pseudo-grappige teledraakje de ideale tijdspassering voor wensdenkende damesbladlezeressen. Eén extra empathiester voor Duléry die, geheel conform de voortschrijdende feminisering van de West-Europese man, de nieuwe interactieve knuffelbeer moet vertolken.

Joséphine, profession ange gardien : L'enfant oublié

1997 | Drama, Fantasy, Familiefilm

Frankrijk 1997. Drama van Alain Bonnot. Met o.a. Mimie Mathy, Patrick Fierry, Jessica Lecucq, Nadine Spinoza en Paul Guers.

Veertigplusser Maxime, al veel te lang werkeloos, woont hij bij zijn zus Claire, alleenstaande carrièremoeder van een negenjarig zoontje. Wanneer Claire te elfder ure wordt geconfronteerd met een afzeggende oppas, blijft haar geen ander alternatief dan Maxime inzetten. Met zijn goedgevoelniksigheid is dit artificiële, pseudo-grappige teledraakje de ideale tijdspassering voor wensdenkende damesbladlezeressen. Eén extra empathiester voor Duléry die, geheel conform de voortschrijdende feminisering van de West-Europese man, de nieuwe interactieve knuffelbeer moet vertolken.

La vie en face

1996 | Drama

Frankrijk 1996. Drama van Laurent Dussaux. Met o.a. Nathalie Richard, Patrick Pineau, Alex Descas, Antonin Lebas-Joly en Camille Japy.

Veertigplusser Maxime, al veel te lang werkeloos, woont hij bij zijn zus Claire, alleenstaande carrièremoeder van een negenjarig zoontje. Wanneer Claire te elfder ure wordt geconfronteerd met een afzeggende oppas, blijft haar geen ander alternatief dan Maxime inzetten. Met zijn goedgevoelniksigheid is dit artificiële, pseudo-grappige teledraakje de ideale tijdspassering voor wensdenkende damesbladlezeressen. Eén extra empathiester voor Duléry die, geheel conform de voortschrijdende feminisering van de West-Europese man, de nieuwe interactieve knuffelbeer moet vertolken.

Une femme dans la nuit

1995 | Drama, Thriller

Frankrijk​/​​Canada 1995. Drama van Eric Woreth. Met o.a. Natascha Lindinger, Frédéric Pierrot, Jean-Michel Tinivelli, Beata Nilska en Frédéric Pellegeay.

Laetitia (Lindinger) is een jonge vrouw die `s avonds op de parkeerplaats van de metro in een Parijse voorstad wordt overvallen door een aanrander, die haar verkracht. Bij de aangifte blijkt dat er een serie-verkrachter aan het werk is. Hij valt op een bepaald soort vrouwen (Laetitia was zijn type) en zoekt zijn slachtoffers onder de passagiers van dezelfde lijn van de ondergrondse. Hoewel Laetitia geschokt is en door een hel gaat, besluit ze zich te weren. Als de inspecteur die het onderzoek leidt tegen de engerd, haar voorstelt om als lokaas te dienen, kijkt ze er behoorlijk van op, maar ze accepteert het toch. Redelijk simpele tv-film die grotendeels in de gangen van een metrostation speelt, en met enkele spannende momenten als Laetitia het contact met haar beschermers/begeleiders op een cruciaal moment verliest. Praatgroepen voor slachtofferhulp kunnen zich van deze film bedienen om getroffenen uit hun isolement te helpen verlossen. Behoorlijk spel. Het scenario is van Laurent Dussaux, Michel Martens, Nicolas Cuche en regisseur Woreth en is gebaseerd op authentieke getuigenissen van vrouwen die dit droeve lot troffen. Het camerawerk is van Manuel Teran, Thierry Pouget, Ali Lakrouf en Marc Tévanian. Formaat 16/9.

Un monde meilleur

1995 | Drama

Frankrijk 1995. Drama van Laurent Dussaux. Met o.a. Natacha Régnier, Roger Mirmont, Marie Matheron, Fabien Thomann en Jean-Bernard Guillard.

Het taaie gevecht van een vader tegen een sekte, die ontdekt dat zijn tienerdochter onder hun invloed dreigt te komen. Niet wars van gemeenplaatsen en platgetreden paden, maar voldoende alarmistisch. Eersteling van scenarioschrijver Dussaux, nu aan het roer van een actueel tv-drama. Redelijk spel van alle betrokkenen.

Cauchemar d'une mère

1994 | Drama

Frankrijk 1994. Drama van Eric Woreth. Met o.a. Hélène de Saint-Père, Jean-Claude Adelin, Diane Laske, Sandrine Caron en Marianne Groves.

Gescheiden kassi[KA2]ere Natalie Servin (De Saint-P[KA2]ere) zorgt alleen voor haar negen-jarige dochtertje Olivia (Laske). Hoewel de omstandigheden bescheiden zijn, leven moeder en dochter in goede harmonie en weten zij zich heel behoorlijk te redden. Nadat Natalie heel lang niets meer had gehoord van Olivia`s vader Guy Renau (Adelin), meldt hij zich onverwacht en eist de voogdij over Olivia op. Guy is een gewiekste schurk, die zijn zaken financiert met het geld van zijn bedrogen ex-echtgenotes. Natalie komt in verzet en weigert Guy zelfs het bezoekrecht, waarop hij een advocaat (Guillo) in de arm neemt, de sociale dienst (Andr[KA1]eoni) inschakelt en de zaak voor de kinderrechter (Le Masne) brengt. Het verslag van de zoveelste dramatische dwaling van de op hol geslagen mallemolen van ambtelijke instanties en justitie, die in de beginjaren 1990 Frankrijk in opschudding bracht. Helaas worden de gebeurtenissen met een overdosis aan sentiment opgelepeld. Het scenario is van Laurent Dussaux, Michel Martens en regisseur Woreth. Het camerawerk is van Manuel Teran.

La septième Dimension

1988 | Sciencefiction, Avonturenfilm

Frankrijk 1988. Sciencefiction van Laurent Dussaux, Stéphan Holmes, Olivier Bourbeillon, Peter Winfield en Manuel Boursinhac. Met o.a. Ferreux, Marie-Armelle Deguy, Francis Frapat, Jean-Marie Dupuis en Michel Aumont.

Een beroemde actrice is in de jaren vijftig verdwenen. Dertig jaar later ziet een jonge bewonderaar de vroegere partner van H[KA1]el[KA2]ene, de betreffende ster, en neemt hem mee in een fantastisch avontuur in een serie films. Een origineel idee, maar aangezien elk avontuur door een andere regisseur (zes) is gemaakt, is het resultaat nogal ongelijkmatig en onsamenhangend. De film is toch de moeite waard, omdat enigen van de jonge, onbekende regisseurs veelbelovend lijken te zijn. Er zitten een aantal bijzondere scènes in.