Paula Laurence: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Tennessee Williams: Orpheus Of The American Stage

1994 | Documentaire, Biografie

Verenigde Staten 1994. Documentaire van Merrill Brockway. Met o.a. Elia Kazan, Donald Windham, Gore Vidal, Robert Brustein en Kim Hunter.

Op zijn vijftigste werd de Amerikaanse dramaturg Tennessee Williams (1911-1983) reeds beschouwd als de meest gelauwerde schrijver van het land. Williams is een product van de nieuwe generatie schrijvers die zich na WOII manifesteerden. Zijn stukken worden over de hele wereld opgevoerd en vele van de films die erop gebaseerd werden behoren tot de tijdloze klassiekers, denken we maar aan THE GLASS MENAGERIE (1950), A STREETCAR NAMED DESIRE (1951), THE ROSE TATTOO (1955), BABY DOLL (1956), CAT ON A HOT TIN ROOF (1958), SUDDENLY LAST SUMMER (1959), THE FUGITIVE KIND (1959), SUMMER AND SMOKE (1961), SWEET BIRD OF YOUTH (1962) THE NIGHT OF THE IGUANA (1964), THIS PROPERTY IS CONDEMNED (1966) en BOOM (1968). Lange fragmenten uit de meeste van deze films worden als illustratie ingelast, evenals speciaal gefilmde fragmenten uit de stukken TWO CHARACTER PLAY met Sam Waterston en Joanna Miles en SMALL CRAFT WARNINGS met Reed Birney. Fragmenten uit interviews met Williams en gesprekken met mensen die hem van nabij gekend hebben (vooral collega-schrijvers) maken dit een gezellig te volgen, maar erg oppervlakkige, biografische documentaire. Brooks Haxton schreef het scenario en de commentaar, die ingelezen werd door Frank Langella. Kim Hunter leest stukken uit de dagboeken van Elia Kazan. Fotografie van Jerry Pantzer.

For Love or Money

1993 | Romantische komedie

Verenigde Staten 1993. Romantische komedie van Barry Sonnenfeld. Met o.a. Michael J. Fox, Gabrielle Anwar, Anthony Higgins, Michael Tucker en Bob Balaban.

Doug (Fox), een ambitieuze hotelconciërge in New York, wordt verliefd op de maîtresse (Anwar) van een inpandige miljonair (Higgins). Dat wordt kiezen tussen liefde of geld want het rijke heerschap moet hem helpen met zijn plannen voor hotel 'The Doug'. Fox is grappig als de bijzonder vriendelijke en gelikte conciërge voor rijkelui en de film heeft zeker zijn (zoete) momenten maar spettert nooit werkelijk. Daarvoor is het verhaal te onsamenhangend en de dialogen te vlak. Dit is voor de liefhebbers van Fox en/of ongecompliceerde, traditionele komedie à la jaren 50 nauwelijks een probleem.