Raymond Walburn: cast.
Er zijn 49 films gevonden.

The Spoilers

1956 | Western

Verenigde Staten 1956. Western van Jesse Hibbs. Met o.a. Anne Baxter, Jeff Chandler, Rory Calhoun, Ray Danton en Barbara Britton.

Oscar Brodney en Charles Hoffman bewerkten het boek van Rex Beach voor een vijfde versie. Wie kan er op tegen Marlene Dietrich en John Wayne? Op grond daarvan werd deze versie gezien als kleurloos. Het is dan ook routinewerk, maar absoluut niet slechter dan de gemiddelde western die Universal in de jaren 1950-60 op de markt bracht. De drie hoofdrolspelers waren allen geroutineerde acteurs die hun rollen waar weten te maken. Chandler staat aan de goede kant als Roy Glennister en Rory is de schurk Alex McNamara. Maury Gertsman deed het camerawerk voor deze versie die de plot van de versie uit 1942 redelijk aanhield.

She Couldn't Say No

1954 | Komedie

Verenigde Staten 1954. Komedie van Lloyd Bacon. Met o.a. Jean Simmons, Robert Mitchum, Edgar Buchanan, Arthur Hunnicutt en Wallace Ford.

Charlie Chaplin-regisseur Bacon maakte in 1932 ook al een film met de titel She Couldn't Say No. Zijn 1954-versie is een redelijke comedy over de jonge vrouw Corby (Simmons) die rijk is geworden door olie en die de mensen uit haar geboorteplaats nu wil bedanken voor hun steun van vroeger. Maar de dorpelingen zijn niet zo blij met het geld en de aandacht. Dokter Sellers (Mitchum) nog wel het minst, maar hij wordt wel verliefd op Corby. In Engeland werd de film uitgebracht onder de titel Beautiful But Dangerous, refererend naar de vis Hercules die de sportieve dokter ooit aan de haak hoopt te slaan.

Father Takes the Air

1951 | Misdaad

Verenigde Staten 1951. Misdaad van Frank McDonald. Met o.a. Raymond Walburn, Walter Catlett, Florence Bates en Gary Gray.

Walburn is verbonden aan de plaatselijke vliegschool en neemt per ongeluk een boef te pakken.

Excuse My Dust

1951 | Komedie, Muziek, Musical

Verenigde Staten 1951. Komedie van Roy Rowland. Met o.a. Red Skelton, Sally Forrest, Macdonald Carey, Monica Lewis en William Demarest.

Aardige muzikale komedie rondom Skelton. Red ontwikkelt een automobiel, wat hem bijna zijn liefje kost - haar vader is degene die de stad van paarden voorziet. Het scenario is van George Wells.

Short Grass

1950 | Western

Verenigde Staten 1950. Western van Lesley Selander. Met o.a. Rod Cameron, Cathy Downs, Johnny Mack Brown, Raymond Walburn en Alan Hale jr.

Brown en Cameron voor de tweede en laatste maal samen, en opnieuw levert dat een uitstekende western op. Brown is de vertegenwoordiger van de wet. Ankrum heeft Cameron van zijn land verdreven. Nu, na 5 jaar, keert deze terug en de moeilijkheden zijn niet te overzien. Vele bekende westernsterren speelden mee: Jack Ingram, Tris Coffin, Stanley Andrews en George J. Lewis. Ex-Buck Jones producent Scott Dunlap produceerde. Cameron was vóór hij een ster werd, de double van Buck aan het eind van de jaren dertig.

Riding High

1950 | Musical

Verenigde Staten 1950. Musical van Frank Capra. Met o.a. Bing Crosby, Coleen Gray, Charles Bickford, Margaret Hamilton en Frances Gifford.

Deze nieuwe musical-versie van BROADWAY BILL volgt het oorspronkelijke zo op de voet dat opnames uit de film van 1934 konden worden gebruikt. Crosby is de eigenaar van een renpaard dat nog naam moet maken. Goede liedjes en de Capra-regie maken er iets plezierigs maar niet zo gedenkwaardigs van. Hardy is leuk in een zeldzaam solo-optreden.

Father's Wild Game

1950 | Komedie

Verenigde Staten 1950. Komedie van Herbert I. Leeds en Herbert Leeds. Met o.a. Raymond Walburn, Walter Catlett, Jane Darwell, Roscoe Ates en Ann Tyrrell.

In deze aflevering protesteert Walburn tegen het opdrijven van de prijzen op de vleesmarkt en hij besluit zelf op groot wild te gaan jagen.

Father Makes Good

1950 | Komedie

Verenigde Staten 1950. Komedie van Jean Yarbrough. Met o.a. Raymond Walburn, Walter Catlett, Barbara Brown en Gertrude Astor.

Onbetekenend filmpje in Walburn-serie over een man in een dorpje die een koe koopt om zijn ontstemming over de nieuwe belasting op melk te demonstreren.

Red, Hot and Blue

1949 | Muziek, Misdaad

Verenigde Staten 1949. Muziek van John Farrow. Met o.a. Betty Hutton, Victor Mature, William Demarest, June Havoc en Frank Loesser.

Een lawaaierige Hutton-produktie over een ambitieus meisje dat vooruit wil in de showwereld, maar met gangsters in aanraking komt.

Leave It to Henry

1949 | Drama

Verenigde Staten 1949. Drama van Jean Yarbrough. Met o.a. Raymond Walburn, Walter Catlett, Gary Gray en Mary Stuart.

Een snelgemaakte film met Walburn die de brug van de stad vernielt, omdat zijn zoon als tolbeambte is ontslagen.

Henry, the Rainmaker

1949 | Komedie

Verenigde Staten 1949. Komedie van Jean Yarbrough. Met o.a. Raymond Walburn, Mary Stuart, Walter Catlett en William Tracy.

Milde, kleine komedie over huiselijke Walburn die op een 'wetenschappelijke' manier regen kan maken.

The Sin of Harold Diddlebock

1947 | Komedie

Verenigde Staten 1947. Komedie van Preston Sturges. Met o.a. Harold Lloyd, Frances Ramsden, Jimmy Conlin, Raymond Walburn en Edgar Kennedy.

Na een zeer lange afwezigheid liet Lloyd zich door Sturges, d[KA1]e koning van de `comedy americana`, verleiden zijn comeback te maken. Na twintig jaar trouwe dienst wordt boekhouder Lloyd ontslagen. Gedeprimeerd laat hij zich gaan, tot hij op een ochtend wakker wordt als de eigenaar van een failliet circus. De film bevat geniale sc[KA2]enes, maar het geheel is vervelend en helemaal niet zo vinnig als we van Sturges gewend zijn. Alles leidt naar de climax: Lloyd hangend aan een gevel van een vijftien-verdiepingen tellend gebouw, achtervolgd door een leeuw. Producer Howard Hughes knoeide heel wat met de film. Na het floppen van de eerste release liet hij de film opnieuw monteren. In 1950 bracht hij hem weer uit, dertien minuten korter, als MAD WEDNESDAY, maar het mocht niet baten. Scenario is van Sturges en als cameraman fungeerde Robert Pittack. Openingssc[KA2]ene is een clip uit THE FRESHMAN (1923).

The Plainsman and the Lady

1946 | Western

Verenigde Staten 1946. Western van Joseph Kane. Met o.a. William Elliott, Vera Ralston, Gail Patrick, Joseph Schildkraut en Andy Clyde.

Elliott wil een Pony Express-bedrijf oprichten, maar hij stuit op felle tegenstand van Schildkraut, een concurrent. Barry - zelf een westernster - is hier de in het zwart geklede revolverheld.

Rendezvous With Annie

1946 |

1946. Allen Dwan. Met o.a. Faye Marlowe, Gail Patrick, Raymond Walburn, C. Aubrey Smith en Philip Reed.

Elliott wil een Pony Express-bedrijf oprichten, maar hij stuit op felle tegenstand van Schildkraut, een concurrent. Barry - zelf een westernster - is hier de in het zwart geklede revolverheld.

The Cheaters

1945 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 1945. Drama van Joseph Kane. Met o.a. Joseph Schildkraut, Billie Burke, Eugene Pallette, Ona Munson en Raymond Walburn.

Uitstekende spelers in een amusant verhaal over een snobistische en rijke familie die beschaving bij wordt gebracht door afgewezen acteur die zij voor het kerstdiner hebben uitgenodigd. Ook bekend als THE CASTAWAY.

I'll Tell the World

1945 | Komedie

Verenigde Staten 1945. Komedie van Leslie Goodwins. Met o.a. Lee Tracy, Brenda Joyce, Raymond Walburn, June Preisser en Thomas Gomez.

Een kleine komedie met ideeënman Tracy die Walburns mislukte radiostation van de ondergang redt.

Honeymoon Ahead

1945 | Romantiek, Komedie

Verenigde Staten 1945. Romantiek van Reginald Le Borg en Reginald LeBorg. Met o.a. Allan Jones, Grace McDonald, Raymond Walburn, Jimmy Conlin en Vivan Austin.

We zien zanger Jones als leider van een gevangeniskoor, die, als hij gratie krijgt, door zijn celgenoten bijzonder wordt gemist. Met man en macht proberen ze hem opnieuw in de gevangenis te krijgen. Komische opzet, goede rollen.

Hail the Conquering Hero

1944 | Komedie

Verenigde Staten 1944. Komedie van Preston Sturges. Met o.a. Eddie Bracken, Ella Raines, Raymond Walburn, William Demarest en Elizabeth Patterson.

Wegens de zware hooikoorts waaraan hij lijdt, wordt Bracken ontslagen bij de marine. Met angst in het hart ziet hij uit naar de terugkeer naar zijn stadje. Maar dan bedenkt hij een verhaal waarmee hij als held kan worden ontvangen. Sturges leidt de dans weer eens met vaste hand. Hij haalt het beste uit zijn acteurs, wat een vuurwerk van satirische en spitsvondige dialogen tot gevolg heeft. Zoals gewoonlijk schreef hij zelf het scenario, waarin hij misschien iets te veel sentiment legde. Dat is echter door de vingers te zien omdat het geheel in een zo hoog tempo over het scherm raast dat je als toeschouwer ademloos achterblijft. Camerawerk van John Seitz.

And the Angels Sing

1944 | Musical

Verenigde Staten 1944. Musical van George Marshall. Met o.a. Dorothy Lamour, Fred MacMurray, Betty Hutton, Diana Lynn en Raymond Walburn.

Aangename musical over een groep zingende zusjes die hoog willen scoren; MacMurray geeft hun een kans en luidruchtige Hutton probeert de show te stelen.

The Desperadoes

1943 | Western

Verenigde Staten 1943. Western van Charles Vidor. Met o.a. Randolph Scott, Glenn Ford, Claire Trevor, Evelyn Keyes en Edgar Buchanan.

Ietwat verouderde western, maar nog steeds onderhoudend. Sheriff Scott en zijn outlaw-vriend Ford, die op aandrang van zijn geliefde het rechte pad gaat volgen, weten pas rust en orde te herstellen nadat Buchanan ontmaskerd is als bandietenleider van de streek. Robert Carson schreef het script naar een verhaal van Max Brand. George Meehan had als cameraman een speciale taak: het was de eerste kleurenfilm die Columbia uitbracht. Harry Joe Brown, die later een eigen produktie-unit met Scott zou oprichten, was hier nog alleen de producent.

Dixie

1943 | Biografie, Muziek

Verenigde Staten 1943. Biografie van A. Edward Sutherland. Met o.a. Bing Crosby, Dorothy Lamour, Billy De Wolfe, Marjorie Reynolds en Lynne Overman.

De sfeer overheerst verhaallijn in deze biografie van de pioniersminstreel Dan Emmett die de titelsong 'Sunday, Monday and Always' schreef.

The Man in the Trunk

1942 | Misdaad, Komedie

Verenigde Staten 1942. Misdaad van Malcolm St. Clair. Met o.a. Lynne Roberts, George Holmes, Raymond Walburn, J. Carrol Naish en Dorothy Peterson.

Een kleine komische thriller over een lijk dat al tien jaar in een koffer ligt verborgen en uiteindelijk ontdekt wordt. De geest van de vermoorde (Walburn) vraagt zich af wie hem heeft vermoord. Een leuk uitgangspunt, maar helaas heeft men door de slechte uitwerking veel kansen laten liggen.

Kiss the Boys Goodbye

1941 | Musical

Verenigde Staten 1941. Musical van Victor Schertzinger. Met o.a. Mary Martin, Don Ameche, Oscar Levant, Virginia Dale en Barbara Jo Allen (Vera Vague).

Een musical die leuk is om naar te kijken en achter de schermen speelt. Het gaat over een aankomende actrice en een regisseur, met een goede ondersteunende rol van Levant en leuke muziek.

Confirm or Deny

1941 | Romantiek

Verenigde Staten 1941. Romantiek van Archie Mayo. Met o.a. Don Ameche, Joan Bennett, Roddy McDowall, John Loder en Raymond Walburn.

Liefde in een bunker met Ameche en Bennett als journalist en telefoniste; plezierige romance.

Third Finger, Left Hand

1940 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1940. Komedie van Robert Z. Leonard. Met o.a. Myrna Loy, Melvyn Douglas, Raymond Walburn, Lee Bowman en Bonita Granville.

De knappe Loy is hoofdredactrice van een modeblad. Ze draagt een gouden armbandachtige ring om haar vinger om zo de indruk te vestigen dat ze getrouwd is, waarmee ze welwillende mannen op een afstand houdt. Ze houdt van Douglas maar maakt het hem daardoor niet gemakkelijk. Een matige komedie waarin de aantrekkelijke spelers verzuipen.

San Francisco Docks

1940 | Drama

Verenigde Staten 1940. Drama van Arthur Lubin. Met o.a. Burgess Meredith, Irene Hervey, Robert Armstrong, Barry Fitzgerald en Raymond Walburn.

Een havenarbeider komt in de problemen als hij opkomt voor zijn meisje, dat lastig gevallen wordt door een politicus. Goed gespeeld en dat is het enige dat de moeite waard is.

Left Hand Third Finger

1940 | Experimenteel, Komedie

Verenigde Staten 1940. Experimenteel van Robert Z. Leonard. Met o.a. Lee Bowman, Raymond Walburn, Myrna Loy en Melvyn Douglas.

Een havenarbeider komt in de problemen als hij opkomt voor zijn meisje, dat lastig gevallen wordt door een politicus. Goed gespeeld en dat is het enige dat de moeite waard is.

Flowing Gold

1940 | Avonturenfilm, Western

Verenigde Staten 1940. Avonturenfilm van Alfred E. Green. Met o.a. John Garfield, Frances Farmer, Pat O'Brien, Raymond Walburn en Cliff Edwards.

Dynamische Garfield in verhaal dat niet lekker loopt. Doorsneegeschiedenis over mannen die trachten met het exploiteren van oliebronnen in het leven te slagen.

Dark Command

1940 | Western

Verenigde Staten 1940. Western van Raoul Walsh. Met o.a. Claire Trevor, John Wayne, Walter Pidgeon, Roy Rogers en George 'Gabby' Hayes.

Een dure Republic-produktie, gemaakt in de tijd dat deze studio veel serie-westerns maakte. Ruim 700.000 dollar kostte deze western, maar het was een goede. Wayne wordt gekozen tot sheriff en krijgt zijn handen vol aan Pidgeon, leider van een guerrilla-legertje dat de omgeving onveilig maakt. Hij is getrouwd met Trevor, maar ook Wayne is op haar verliefd. Haar broer, Rogers, staat aan de zijde van Pidgeon. Hoogtepunt is het platbranden van een stad, waarbij vele onschuldigen omkomen. Dan komt Wayne voor de laatste maal in actie. Het scenario is gebaseerd op de roman van W.R. Burnett. Actiescènes - waaronder zeer spectaculaire - werden geregisseerd door Yakima Canutt en Cliff Lyons. Jack Marta deed het camerawerk, Victor Young schreef de muziek en Sol Siegel was de producent.

Christmas in July

1940 | Komedie

Verenigde Staten 1940. Komedie van Preston Sturges. Met o.a. Dick Powell, Ellen Drew, Raymond Walburn, William Demarest en Ernest Truex.

Een van de betere films van Sturges over hoopvolle prijswinnaar Powell die vooruitlopende op het juiste gewin al uitgebreid inkopen gaat doen. Walburn en Demarest spelen op hun best. Het scenario is van de regisseur, en het camerwerk werd gedaan door Victor Milner.

Let Freedom Ring

1939 | Misdaad

Verenigde Staten 1939. Misdaad van Jack Conway. Met o.a. Nelson Eddy, Virginia Bruce, Victor McLaglen, Lionel Barrymore en Edward Arnold.

Onzinnige, maar genietbare flauwekul over Eddy die ten strijde trekt in zijn woonplaats om onrecht recht te zetten en derhalve vechten moet tegen misdadige machthebbers.

Heaven With a Barbed Wire Fence

1939 | Drama

Verenigde Staten 1939. Drama van Ricardo Cortez. Met o.a. Jean Rogers, Glenn Ford, Raymond Walburn, Marjorie Rambeau en Richard Conte.

Romantische film met Rogers en Ford die ondanks vele obstakels willen trouwen. Eerste film van Glenn Ford.

Professor Beware

1938 | Komedie

Verenigde Staten 1938. Komedie van Elliott Nugent. Met o.a. Harold Lloyd, Phyllis Welch, William Frawley, Etienne Girardot en Raymond Walburn.

Eén van Lloyds laatste produkties heeft goede momenten, maar het verhaal over een archeoloog op zoek naar een zeldzaam kleitablet is dun.

Gateway

1938 | Misdaad

Verenigde Staten 1938. Misdaad van Alfred L. Werker. Met o.a. Don Ameche, Arleen Whelan, Gregory Ratoff, Binnie Barnes en Gilbert Roland.

De Ierse immigrant Whelan, die door verscheidene mannen werd achtervolgd toen hij de oceaan overstak, raakt betrokken bij de gangster Roland. Een lopende-bandverhaal, maar het speelt tegen de interessante achtergrond van Ellis Island.

Murder in Greenwich Village

1937 | Komedie, Misdaad, Romantiek

Verenigde Staten 1937. Komedie van Albert S. Rogell en Albert Rogell. Met o.a. Richard Arlen, Fay Wray, Raymond Walburn, Wyn Cahoon en Scott Colton.

Een gedateerd romantisch mysterie met komedie-elementen. Erfgename Wray gebruikt fotograaf Arlen om zich van een alibi te verzekeren voor de tijd waarop een moord plaatsvond. Het mysterie-aspect komt op de tweede plaats, terwijl de oplossing als een soort P.S. aan de film lijkt meegegeven.

High, Wide and Handsome

1937 | Musical

Verenigde Staten 1937. Musical van Rouben Mamoulian. Met o.a. Irene Dunne, Randolph Scott, Dorothy Lamour, Elizabeth Patterson en Charles Bickford.

Een Jerome Kern-Oscar Hammersteinmusical van ouderwetse snit over de vastbesloten Scott die naar olie boort in het 19e-eeuwse Pennsylvania en tegen de corrupte Hale vecht. De alledaagse inhoud wordt door de energieke rolverdeling er bovenuit getild; het resultaat is vermakelijk. Liedje o.a.: 'The Folks Who Live On The Hill'.

Broadway Melody of 1938

1937 | Musical, Komedie, Muziek

Verenigde Staten 1937. Musical van Roy Del Ruth. Met o.a. Robert Taylor, Eleanor Powell, Judy Garland, Sophie Tucker en Binnie Barnes.

Niet zo goed als BROADWAY MELODY OF 1936, met aardige, maar niet memorabele liedjes, een dominante Tucker en een overweldigende finale. Powells dansen is groots en Garland zingt 'Dear Mr. Gable'. Scenario van Jack McGowan. Camerawerk van William Daniels.

And Handsome High, Wide

1937 |

1937. Rouben Mamoulian. Met o.a. Elizabeth Patterson, Charles Bickford, Irene Dunne, Raymond Walburn en Dorothy Lamour.

Niet zo goed als BROADWAY MELODY OF 1936, met aardige, maar niet memorabele liedjes, een dominante Tucker en een overweldigende finale. Powells dansen is groots en Garland zingt 'Dear Mr. Gable'. Scenario van Jack McGowan. Camerawerk van William Daniels.

The King Steps Out

1936 | Muziek

Verenigde Staten 1936. Muziek van Josef von Sternberg. Met o.a. Grace Moore, Franchot Tone, Walter Connolly, Raymond Walburn en Elizabeth Risdon.

Wonderlijke muzikale romantiek met goede acteurs die Moores lieflijke stem steunen; de regie is een belangrijk onderdeel van deze gemiddelde musical.

Mr. Deeds Goes to Town

1936 |

Verenigde Staten 1936. Frank Capra. Met o.a. Gary Cooper, Jean Arthur, George Bancroft, Lionel Stander en Douglass Dumbrille.

De verwachtingen van 'common man' Longfellow Deeds behelzen niet veel meer dan tuba spelen in de plaatselijke band - en in bed. Maar wanneer hij een fortuin erft loert corruptie om de hoek. Dit geestige, typisch 'Capraeske' drama heeft een prachtige rol van Cooper als de goeiige Deeds die zich geen raad weet met zijn status als miljonair. Zeker niet wanneer hij wordt benaderd door een aantrekkelijke dame (Arthur) met een eigen agenda. De film, die Capra een Oscar opleverde, is een van de beste voorbeelden van het oeuvre dat hem in eigen land tot een van de meest gekoesterde filmmakers heeft gemaakt.

Born To Dance

1936 | Muziek

Verenigde Staten 1936. Muziek van Roy Del Ruth. Met o.a. Eleanor Powell, James Stewart, Virginia Bruce, Una Merkel en Sid Silvers.

Powell draagt de titel uit in deze goede Cole Porter-musical met sensationeel danswerk en mooie liedjes: 'Easy to Love' en 'I've Got You Under My Skin'. Scenario van Jack McGowan en Sid Silvers. Camerawerk van Ray June.

The Lone Wolf Returns

1935 | Misdaad

Verenigde Staten 1935. Misdaad van Roy William Neill. Met o.a. Melvyn Douglas, Gail Patrick, Tala Birell, Arthur Hohl en Thurston Hall.

Douglas in de rol van de hoffelijke juwelendief, die het er op zijn gemak van wil nemen, maar door een stel gangsters gechanteerd wordt, zodat hij hen moet helpen een kraak te zetten. Stijlvolle en verrukkelijk lichthartige capriolenfilm, die eerder in 1926 werd opgenomen. Zie ook: 'Lone Wolf'-serie.

Society Doctor

1935 | Drama

Verenigde Staten 1935. Drama van George B. Seitz en George Seitz. Met o.a. Chester Morris, Robert Taylor, Virginia Bruce, Billie Burke en Raymond Walburn.

Doktersfilm in optima forma. De briljante jonge ziekenhuisarts Bill Morgan (Morris) redt het leven van miljonairszoon Frank Snowden (Henry) door hem bij een acute blindedarmontsteking onmiddellijk te opereren. Hij haalt zich daarbij het odium op de hals van society-arts Dr. Harvey (Kolker), die hierdoor een lucratieve pati[KA3]ent heeft verloren. Harvey bekokstooft Morgans ontslag uit het ziekenhuis bij chefarts Dr. Waverly (Walburn). Hij kan zijn irrationele beslissing zonder kritiek van de collega`s nemen, omdat zij afgunstig zijn op de vaardigheden van Bill Morgan. Zonder werk kan Bill de knappe verpleegster Madge (Bruce) niet ten huwelijk vragen. Dan komt zijn pati[KA3]ente, de steenrijke Mrs. Crane (Burke) te hulp, zij heeft een ingebeelde ziekte: ze biedt Bill aan om een priv[KA1]e-kliniek te financieren. Ze doet dit niet uit naastenliefde: zij wil dag en nacht over een priv[KA1]e-arts en dito verpleging beschikken voor al haar vermeende kwalen. Terwijl Madge zich z[KA1]o de toekomst niet had voorgesteld, wordt Bill aangeschoten door een gangster. Hij begeeft zich naar het ziekenhuis van Dr. Waverly en vraagt de onervaren Dr. Tommy `Sprout` Ellis (Taylor) hem plaatselijk te verdoven en hem onder zijn aanwijzingen (in de spiegel) te opereren. Hoewel het voorspelbare verhaal een superdraak is, verloopt de film in een lekker vlot tempo, zodat hij per saldo nog steeds behoorlijk amusement bevat. Misschien ook nog interessant vanwege Taylor, toen een opkomende ster, die zou gaan schitteren in de klassiekers QUO VADIS (1951) van Mervyn LeRoy en IVANHOE (1952) van Richard Thorpe. Het scenario is van Michael Fessier en Samuel Marx naar de roman The Harbor van Theodore Reeves. Het camerawerk is van Lester White. GB-titel AFTER EIGHT HOURS.

She Married Her Boss

1935 | Romantiek, Komedie

Verenigde Staten 1935. Romantiek van Gregory La Cava. Met o.a. Claudette Colbert, Melvyn Douglas, Edith Fellows, Michael Bartlett en Raymond Walburn.

Een ten onrechte niet zo bekende komedie met Colbert en Douglas in topvorm. Walburn is fantastisch in zijn rol als dronken butler.

It's a Small World

1935 | Komedie

Verenigde Staten 1935. Komedie van Irving Cummings. Met o.a. Spencer Tracy, Wendy Barrie, Raymond Walburn, Virginia Sale en Astrid Allwyn.

Een jonge advocaat en een jongedame ontmoeten elkaar door een auto-ongeluk in een klein stadje in het zuiden van de USA. De sheriff (Walburn), die ook nog de lokale kapper, taxichauffeur, rechter en garagehouder is, zet het tweetal achter slot en grendel. De liefde bloeit op, maar de advocaat wordt pas geaccepteerd als hij een goede hondentrainer is. Een plezierige komedie met mooie rollen van Tracy, Barrie en Walburn.

The Defense Rests

1934 | Misdaad, Drama

Verenigde Staten 1934. Misdaad van Lambert Hillyer. Met o.a. Jack Holt, Jean Arthur, Nat Pendleton, Harold Huber en John Wray.

Veel bekende karakteracteurs uit de jaren 30 kruiden deze verder kleurloze misdaadfilm van Columbia met veel rechtszaalscène's.

The Count of Monte Cristo

1934 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1934. Avonturenfilm van Rowland V. Lee. Met o.a. Robert Donat, Elissa Landi, Louis Calhern, Sidney Blackmer en Raymond Walburn.

Superièure verfilming van het klassieke verhaal over Edmond Dantes die ten onrechte jaren van zijn leven in een gevangenis doorbrengt, maar ontsnapt om zich te wreken op de vijanden die hem vals beschuldigden. Donat heeft de leiding over een uitstekende bezetting in deze bezielende klassieke film, naar het boek van Dumas.

Broadway Bill

1934 | Komedie

Verenigde Staten 1934. Komedie van Frank Capra. Met o.a. Warner Baxter, Walter Connolly, Myrna Loy, Helen Vinson en Lynne Overman.

Baxter ziet het niet zitten als directeur van de papierfabriek van zijn schoonvader. Op een avond vertelt hij de rauwe waarheid. Hij heeft meer belangstelling voor Broadway Bill, het renpaard dat hij heeft gekocht. Alleen schoonzus Loy kan zijn actie begrijpen. Sterk verouderde komedie, die destijds moet zijn gewaardeerd maar nu nog maar bij vlagen kan boeien. Het is allemaal veel te doorzichtig en simplistisch, al is Loy prachtig in haar rol van rebelse dochter. Robin Riskin baseerde zijn scenario op het verhaal On The Nose van Mark Hellinger. Camerawerk van Joseph Walker. Capra maakte zelf in 1950 de musical-remake RIDING HIGH met Bing Crosby, waarvoor hij fragmenten gebruikte uit de originele film.

Born To Dance

1836 | Musical

Verenigde Staten 1836. Musical van Roy Del Ruth. Met o.a. Frances Langford, Sid Silvers, Eleanor Powell, Raymond Walburn en James Stewart.

Baxter ziet het niet zitten als directeur van de papierfabriek van zijn schoonvader. Op een avond vertelt hij de rauwe waarheid. Hij heeft meer belangstelling voor Broadway Bill, het renpaard dat hij heeft gekocht. Alleen schoonzus Loy kan zijn actie begrijpen. Sterk verouderde komedie, die destijds moet zijn gewaardeerd maar nu nog maar bij vlagen kan boeien. Het is allemaal veel te doorzichtig en simplistisch, al is Loy prachtig in haar rol van rebelse dochter. Robin Riskin baseerde zijn scenario op het verhaal On The Nose van Mark Hellinger. Camerawerk van Joseph Walker. Capra maakte zelf in 1950 de musical-remake RIDING HIGH met Bing Crosby, waarvoor hij fragmenten gebruikte uit de originele film.