Harry Robertson (1932-1996): scenario, productie en muziek.
Er zijn 8 films gevonden.

Jane and the Lost City

1987 | Avonturenfilm, Komedie

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1987. Avonturenfilm van Terry Marcel. Met o.a. Kirsten Hughes, Sam Jones, Maud Adams, Robin Bailey en Graham Stark.

Een geslaagde filmversie van Jane, de populaire Britse krantenstrip. De vaak ongeklede heldin en haar vrienden zijn met nazi-agenten verwikkeld in een race naar een fortuin aan diamanten in Afrika. De film roept een sfeer op van ouderwetse jungle-avonturen - heel leuk, als je ervoor in de stemming bent. Jane werd in 1949 al gedramatiseerd in de Britse produktie THE ADVENTURES OF JANE.

Hawk the Slayer

1980 | Familiefilm, Avonturenfilm, Fantasy, Animatie

Verenigd Koninkrijk 1980. Familiefilm van Terry Marcel. Met o.a. Jack Palance, John Terry, Bernard Bresslaw, Ray Charleson en Peter O'Farrell.

De twee broers Palance en Terry vechten in deze kostuumfilm om een magisch familiezwaard. Geforceerd en kunstmatig geregisseerd.

The Ghoul

1975 | Thriller, Horror

Verenigd Koninkrijk 1975. Thriller van Freddie Francis. Met o.a. Peter Cushing, John Hurt, Alexandra Bastedo, Gwen Watford en Veronica Carlson.

De rijke, verwende Carlson komt na autopech in een afgelegen streek in Engeland terecht in het landhuis waar ex-dominee Cushing teruggetrokken leeft. Hij leeft er met bedienden uit India en omringd door symbolen. Carlsons vriend is spoorloos verdwenen, maar Cushings tuinman, Hurt, weet er meer van. Die avond wordt zij geconfronteerd met het geheim uit de afgesloten zolderkamer. Hier houdt Cushing zijn zoon gevangen, die een zombie is. Traag, maar functioneel opgebouwde griezelfilm, die opvallend weinig bloederige sc[KA2]enes bevat, maar des te meer sfeer en spanning. Een geslaagde, maar alleenstaande, poging om de typische Hammer-horror weer op te roepen. Sterk scenario van John Elder (alias ex-Hammer-producer Anthony Hinds). Don Henderson zit verscholen achter het masker van de 'ghoul', die trouwens niets te maken heeft met de Boris Karloff-film uit 1933. Goede verfilming door John Wilcox.

Twins of Evil

1971 | Horror, Komedie

Verenigd Koninkrijk 1971. Horror van John Hough. Met o.a. Peter Cushing, Madeleine Collinson, Mary Collinson, David Warbeck en Luan Peters.

Twee tweelingzussen komen na de dood van hun ouders onder de hoede van hun oom (Cushing). De man is godsdienstfanaat en pakt, samen met zijn broederschap het duivelsgebroed in de streek hardhandig aan. De plaatselijke vampier verleidt echter een van de meisjes. Zij wordt vampier, en beide onsterfelijken manipuleren de zaken zo dat oomlief achter de verkeerde aangaat. Twins of Evil, het laatste en beste deel uit een serie van drie uit de Hammer Studio, stelt niet teleur en bevat alle ingrediënten die een echte vampierfilm moet hebben: bloed, spanning en sexy vrouwen. De twee weeszusjes worden niet onaardig gespeeld door Playboy centerfolds Madeleine en Mary Collinson.

Fright

1971 | Horror, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1971. Horror van Peter Collinson. Met o.a. Susan George, Honor Blackman, Ian Bannen, John Gregson en George Cole.

Terwijl babysitter Amanda (George) afscheid neemt van de ouders van het driejarige jongetje waar ze op moet passen kijkt de moeder (Blackman) erg nerveus. Iets later ziet Amanda een gezicht door het raam van het verlaten landhuis waar ze oppast. Bij vlagen behoorlijk enge griezelfilm, waarbij in het begin de spanning wordt opgeroepen door slim gebruik van geluid. De tweede helft maakt duidelijk waarom Fright de blauwdruk is geworden voor vele, vele films waarin babysitters worden belaagd door psychopaten. George schreef geschiedenis als de vrouw in Straw Dogs, Blackman werd vooral bekend als Pussy Galore in Goldfinger.

Countess Dracula

1971 | Horror

Verenigd Koninkrijk 1971. Horror van Peter Sasdy. Met o.a. Ingrid Pitt, Nigel Green, Sandor Elès, Peter Jeffrey en Lesley-Anne Down.

Door een toeval ontdekt de ouder wordende Elisabeth dat ze weer een jong uiterlijk krijgt door zich met maagdenbloed in te wrijven. Ze geeft zich uit voor haar dochter (die ze heeft laten opsluiten) en verleidt een jonge militair (Elès), maar na een tijdje verdwijnt de gunstige werking van het bloed. Dus geeft ze kapitein Dobi (Green) opdracht voor nieuwe maagden te zorgen. Ondanks de Dracula in de titel is dit geen echte vampierenfilm, maar door een goede sfeeropbouw en vooral een sensuele Pitt in de titelrol is deze film beslist de moeite waard. Fotografie van Ken Talbot.

The Oblong Box

1969 | Horror

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1969. Horror van Gordon Hessler en Michael Reeves. Met o.a. Christopher Lee, Vincent Price, Alastair Williamson, Hillary Dwyer en Peter Arne.

Ergens in Engeland in de 19e eeuw wordt Williamson door zijn broer Price gevangen gehouden in een kamer van het familiekasteel. Tegen zijn verloofde Dwyer zegt Price dat zijn broer lijdt aan een tropische ziekte en dat hij moet worden geïsoleerd. Advocaat Arne gelooft dit echter niet, en via een medicijnman krijgt hij een middel om Williamson schijndood te maken. Het plan lukt, maar enkele dagen later ontvangt chirurg Lee het lichaam van het proefkonijn voor zijn experimenten. Langdradige griezelfilm, die nergens spannend of angstaanjagend wordt. De enige emotie die wordt opgeroepen is verveling, hoe goed acteurs als Price en Lee hun best ook doen. Lawrence Huntington en Christopher Wicking schreven het scenario, dat door de p.r.-jongens werd toegeschreven aan Edgar Allan Poe. De oorspronkelijke regisseur, wonderboy Michael Reeves, pleegde zelfmoord tijdens de voorbereidingen van de film. Fotografie van John Coquillon. Ook bekend als EDGAR ALLEN POE'S THE OBLONG BOX.

The File of the Golden Goose

1969 | Misdaad, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1969. Misdaad van Sam Wanamaker. Met o.a. Yul Brynner, Charles Gray, Edward Woodward, John Barrie en Adrienne Corri.

Een undercover-agent van de Amerikaanse schatkist, Brynner, probeert een internationaal smokkelnet op te rollen nadat de eerste slachtoffers zijn gevallen in New York, Italië en Engeland. Samen met een agent van Scotland Yard infiltreert hij in de bende. Niet bepaald opwindende actiefilm die bovendien vreselijk voorspelbaar is. De goede cast weet niet te beroeren en de spanning is ver te zoeken. Alleen het aantal clichés is niet te tellen. John C. Higgins en James B. Gordon schreven het scenario en Ken Hodges draaide mooie toeristische beelden in Londen.