Gilbert Warrenton: camera.
Er zijn 6 films gevonden.

Beauty and the Beast

1962 | Fantasy

Verenigde Staten 1962. Fantasy van Edward L. Cahn. Met o.a. Joyce Taylor, Mark Damon, Eduard Franz, Michael Pate en Merry Anders.

Er rust een vloek op de beeldschone prins en daarom verandert hij iedere nacht in een weerwolf-achtig beest. Een usurpator heeft het op zijn troon voorzien, maar hij wordt verdedigd door de prinses. Kleurrijke doch bombastische herverfilming van het beroemde sprookje, dat speelt in de tijd van ridders en kastelen. De fabuleuze Jack P. Pierce verzorgde de grime. Het scenario is van George Bruce en Orville H. Hampton. Het camerawerk is van Gilbert Warrenton.

You Have to Run Fast

1961 | Thriller, Drama

Verenigde Staten 1961. Thriller van Edward L. Cahn. Met o.a. Craig Hill, Elaine Edwards, Grant Richards, Shep Saunders en John Apone.

Routine-thriller over een jonge arts, die als kroongetuige is ondergedoken in een dorpje in de bergen. Hij wordt daar verliefd op een plaatselijke schone en wil niet meer op de vlucht slaan als gangsters hem op het spoor zijn. De onvermijdelijke shoot-out beslecht de strijd. Ondanks de hedendaagse situering zijn de western-elementen van veel-filmer Cahn (dan aan het einde van zijn carrière) onmiskenbaar. Het scenario is van Orville H. Hampton. Het camerawerk is van Gilbert Warrenton.

The Atomic Submarine

1959 | Sciencefiction

Verenigde Staten 1959. Sciencefiction van Spencer Gordon Bennet. Met o.a. Brett Halsey, Dick Foran en Arthur Franz.

Routine-thriller over een jonge arts, die als kroongetuige is ondergedoken in een dorpje in de bergen. Hij wordt daar verliefd op een plaatselijke schone en wil niet meer op de vlucht slaan als gangsters hem op het spoor zijn. De onvermijdelijke shoot-out beslecht de strijd. Ondanks de hedendaagse situering zijn de western-elementen van veel-filmer Cahn (dan aan het einde van zijn carrière) onmiskenbaar. Het scenario is van Orville H. Hampton. Het camerawerk is van Gilbert Warrenton.

Submarine Seahawk

1959 | Oorlogsfilm, Actiefilm, Avonturenfilm

Verenigde Staten 1959. Oorlogsfilm van Spencer Gordon Bennet. Met o.a. John Bentley, Brett Halsey, Wayne Heffley, Steve Mitchell en Henry McCann.

Tijdens WO II wordt de onderzee[KA3]er Seahawk ingezet om Japanse schepen op te sporen en te vernietigen. Tijdens een oponthoud in Pear Harbour wordt de kapitein bevorderd en krijgt Lt. Turner (Bentley) het bevel over het schip. Turner is er zijn tweede officier Callahan (Heffley) kennen het doel. Ze moeten een vloot moderne Japanse schepen lokaliseren, die klaarliggen om ingezet te worden. Als koele technicus eist Turner dat zijn mensen doorlopend paraat zijn, maar geeft hen verder geen verklaring. Als blijkt dat Turner het bevel tot aanvallen niet geeft wanneer ze een schip in het vizier krijgen, neemt de bemanning dit op als een teken van lafheid. Een van zijn officieren, Shore (Halsey), verzet zich openlijk. Low budget oorlogsfilm die veel gebruik maakt van stock-shots. Erg opwindend is het allemaal niet, maar vervelend al evenmin. De serial- background van de regisseur wordt duidelijk in de actiescènes, die erg oppervlakkig, maar in een wervelend ritme gefilmd werden. Lou Rusoff schreef het scenario. Fotografie is van Gilbert Warrenton.

Lonesome

1928 | Drama

Verenigde Staten 1928. Drama van Paul Fejos. Met o.a. Barbara Kent, Glenn Tryon en Gustav Portos.

In het pretpark van het Newyorkse Scheveningen, Coney Island, ontmoeten telefoniste Mary (Kent) met de grote zomerhoed en fabrieksarbeider Jim (Tyron) met de strooien hoed elkaar op een zomerse dag bij een schiettent. Ze flirten wat en het is liefde op het eerste gezicht, maar dan verliezen ze elkaar uit het oog. Later komen ze elkaar weer tegen omdat ze vlak naast elkaar wonen. Tweede Amerikaanse films van Hongaarse immigrant Fejos, een geweldige doorzetter, na zijn low-budgetter THE LAST MOMENT over zelfmoordenaars die grote indruk maakte op Charlie Chaplin. Deze film draaide hij voor United Artists (o.a. eigendom van Chaplin, Mary Pickford e.a.), maar het is een drakerig geval dat zeker hedentendage niet meevalt bij het weerzien. De film is slechts gedeeltelijk van geluid voorzien. Dit laatste is niet verwonderlijk, want in die periode schakelde men over van zwijgende naar de sprekende film. De duur varieert met de kopie van anderhalf uur tot 63m. Het scenario is van Edward T. Lowe naar de roman van Mann Page. Gilbert Warrenton stond achter de camera.

The Cat and the Canary

1927 | Horror

Verenigde Staten 1927. Horror van Paul Leni. Met o.a. Laura LaPlante, Tully Marshall, Flora Finch, Creighton Hale en Gertrude Astor.

Verrukkelijke zwijgende klassieker - de voorloper van alle mysteriefilms (oude donkere huizen) met de nodige humor. Erfgename LaPlante en nerveus gezelschap brengen de nacht door in een behekst huis.