Winna Winfried: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Les Mutinés de l'Elseneur

1936 | Drama

Frankrijk 1936. Drama van Pierre Chenal. Met o.a. Jean Murat, André Berley, Winna Winfried, Robert Le Vigan en René Bergeron.

Naar de roman van Jack London. Had de pech bijna tegelijkertijd met de Amerikaanse film MUTINY ON THE BOUNTY uit te komen, die stukken beter is. Blijft over een aanvaardbare produktie binnen het genre films dat in havens en op zee speelt.

Tovaritch

1935 | Komedie

Frankrijk 1935. Komedie van Victor Trivas. Met o.a. André Lefaur, Irène de Zilahy, Marguerite Deval, Pierre Renoir en Winna Winfried.

Twee voor de revolutie gevluchte Russische aristocraten komen volkomen berooid in Parijs aan, dat wil zeggen dat ze een door de tsaar aan hen toevertrouwde grote geldsom op de bank hebben staan die ze niet willen aanspreken. Ze vinden werk als butler en kamermeisje in een gezin van parvenu's en leren in dat dienstverband de Sovjet-gezant van Buitenlandse Zaken kennen. Deze satirische boulevardkomedie van Jacques Deval zou nog jaren repertoire houden en kreeg een picturaal sfeervolle verfilming, hoewel de oorspronkelijke toneelbezetting wel erg zwaar acteert. In Hollywood opnieuw gefilmd in 1937 en in de jaren zestig bewerkt tot Broadway-musical.

La nuit du carrefour

1932 | Misdaad, Thriller

Frankrijk 1932. Misdaad van Jean Renoir. Met o.a. Pierre Renoir, Georges Terof, Winna Winfried, Georges Koudria en Jean Gehret.

Een onvolledige film, omdat Jean Mitry na afloop drie filmspoelen meenam, die niet in de montage konden worden opgenomen. Desondanks geeft deze bewerking tot nu toe misschien het best de sfeer weer die Simenon voor ogen stond: een 'huis clos'-situatie in de open lucht tijdens een nacht waarin het pijpestelen regent op een verlaten plek waar welgeteld drie woningen staan met nogal bizarre bewoners. Het obsederende geluid van de regen, die als muziek gaat klinken, de ondergeschiktheid van de dialogen aan de blikken en de gebaren, en het camerawerk van Marcel Lucien et Asselin, dat niet zozeer omhullend, maar werkelijk kleverig aandoet, leveren een film op die toch niet beangstigend is. De nadruk ligt namelijk op de panische of juist vage angst waardoor de personages geobsedeerd worden.