Diego Dubcovsky: productie.
Er zijn 7 films gevonden.

Truman

2015 | Drama, Komedie

Spanje​/​​Argentinië 2015. Drama van Cesc Gay. Met o.a. Ricardo Darín, Javier Cámara, Dolores Fonzi, Eduard Fernández en Àlex Brendemühl.

Onsentimentele feelgoodfilm over Tomás (Cámara), die vanuit Canada onverwacht vier dagen naar Madrid komt om afscheid te nemen van zijn terminaal zieke, doch energieke oude vriend Julián (Darín). Ze gaan samen uit eten, naar het theater en op bezoek bij Juliáns studerende zoon in Amsterdam. Ondertussen moet er ook nog een adoptie-adres worden gevonden voor Juliáns andere 'kind'; hond Truman. Een kalme, melancholische komedie over vriendschap, moed, mannen en emoties die op veelbetekenende blikken en stiltes vertrouwt. Met op de geluidsband een sprankelende, weemoedige gitaar.

La buena vida

2008 | Drama

Chili 2008. Drama van Roberto Farías en Andrés Wood. Met o.a. Francisco Acuña, Jorge Alis, Daniel Antivilo, Alfredo Castro en Bélgica Castro.

Een therapeute die geen contact kan krijgen met haar nukkige puberdochter, een ambitieuze maar weinig succevolle klarinettist, een schoonheidsspecialist die nog bij zijn moeder woont en een jonge moeder die zichzelf en haar baby verwaarloost. La buena vida verweeft vier verhaallijnen waarmee de film bedachtzaam varieert op thema’s als ouderschap, de (on)mogelijkheid tot communicatie, de liefde en de dood. De film houdt zich grotendeels braafjes aan de conventies van de mozaïekfilm. Grootste troef is de cast. Hun ensemblespel houdt de aandacht vast; maar na afloop ben je tobbers van La buena vida snel vergeten.

Family Law

2006 | Drama, Komedie

Argentinië​/​​Spanje​/​​Italië​/​​Frankrijk 2006. Drama van Daniel Burman. Met o.a. Daniel Hendler, Arturo Goetz, Eloy Burman en Julieta Díaz.

Docent rechten en jonge vader Ariel (Hendler) voelt zich overschaduwd door zijn vader (Goetz), een alom gewaardeerd en geliefd advocaat. Ariels prille vaderschap vormt de langverwachte opening voor toenadering. Family Law is het slotstuk van een goeddeels autobiografische trilogie over vader-zoonrelaties - na Waiting for the Messiah en Lost Embrace - van Joods-Argentijnse filmmaker Burman (Buenos Aires, 1973). Volgens Burman is vaderschap geen natuurlijke maar bovenal een culturele band en zijn films geven een indrukwekkend perspectief van het verlangen toch tot een intieme en betekenisvolle vader-zoonrelatie te komen. Wonderlijk genoeg een opgewekt werk.

Un año sin amor

2005 | Drama

Argentinië 2005. Drama van Anahí Berneri. Met o.a. Juan Minujín, Javier van de Couter, Mimi Ardú en Carlos Echeverría.

De dichter Pablo is met HIV besmet. Maar hij interesseert zich meer voor het email-adres van Martin, een gespierde man die hij in een SM-kelder ontmoette, dan voor de adviezen die hij van zijn dokter krijgt. Drama ontsnapt niet aan clichés en stereotiepen.

Todas las azafatas van al cielo

2002 | Romantiek, Fantasy, Drama, Komedie

Argentinië​/​​Spanje 2002. Romantiek van Daniel Burman. Met o.a. Alfredo Casero, Ingrid Rubio, Emilio Disi, Norma Aleandro en Valentina Bassi.

De Argentijnse tandarts Julián (Casero), doodongelukkig na het overlijden van zijn vrouw, heeft een aansprekende plek gevonden om zelfmoord te plegen: Ushuaia, de zuidelijkste stad, het einde van de wereld. In het vliegtuig ernaartoe werkt Teresa (Rubio) als stewardess. Het typisch Zuid-Amerikaanse, magisch-realistische, en ook wel humoristische lot wil dat Teresa ook ongelukkig is en precies hetzelfde plan heeft als Julián. Dat kan het begin zijn van een mooie vriendschap, of zoals de belegen doch puik gebruikte muziek van Rafaella Carrá bevestigt, 'En el amor todo es empezar'.

Esperando al Mesías

2000 | Komedie, Drama

Argentinië​/​​Spanje​/​​Italië 2000. Komedie van Daniel Burman. Met o.a. Daniel Hendler, Héctor Alterio, Stefania Sandrelli, Chiara Caselli en Melina Petriela.

'Wachten op de Messias' kan vooralsnog de boeken in als een van de hoogtepunten van de bloeiende Argentijnse cinema rond de eeuwwisseling. Daniel Burman (1973) was de huidige economische malaise net voor maar de belabberde situatie in zijn vaderland is wrang genoeg tevens het startpunt van de film. Het draait om twee verschillende personages die bij toeval met elkaar in contact komen in metropool Buenos Aires. De eerste is de joodse Ariel (Hendler, die furore maakte in 25 Watts), een personage dat Burman op zijn eigen ervaringen baseerde. Ariel kán het familierestaurant overnemen en trouwen met een joods meisje maar hij is meer geïnteresseerd in een biseksuele videokunstenares. Santamaria (Piñeyro) leeft een ander leven. Hij verloor zijn fortuin en vrouw door een beurskrach. Met het zoeken en terugbrengen van gestolen portemonnees verdient hij net voldoende om een toiletjuffrouw het hof te maken. Burmans gelaagde én gedetailleerde scenario knoopt de mini-universa ingenieus aaneen. Een fraaie film, mede dankzij de intieme fotografie van Ramiro Civita en de meeslepende klezmer- en jazzmuziek. Goed voor een ware triomftocht langs de internationale festivals waaronder Rotterdam.

Garage Olimpo

1999 | Drama

Argentinië​/​​Italië​/​​Frankrijk 1999. Drama van Marco Bechis. Met o.a. Antonella Costa, Carlos Echeverría, Dominique Sanda, Chiara Caselli en Enrique Piñeyro.

De jonge, politiek actieve lerares Maria (Costa) woont tijdens de Argentijnse militaire dictatuur in het pension van haar moeder. Op een dag wordt ze gearresteerd en voor ondervraging overgebracht naar Garage Olimpo, een garage in Buenos Aires die gebruikt wordt als martelkamer. Haar folteraar blijkt een van de kostgangers van haar moeder te zijn, die al een tijd stiekem op haar verliefd is. Een kans? Felle, grimmige aanklacht tegen de gruwelen van de vuile oorlog. Regisseur Bechis was zelf een slachtoffer van het regime.