Barry Sandler: cast, scenario en productie.
Er zijn 4 films gevonden.

The Celluloid Closet

1996 | Documentaire, Drama

Verenigd Koninkrijk​/​​Duitsland​/​​Verenigde Staten 1996. Documentaire van Jeffrey Friedman en Rob Epstein. Met o.a. Tony Curtis, Whoopi Goldberg, Jan Oxenberg, Harvey Fierstein en Stewart Stern.

Documentaire over de geschiedenis van de al dan niet verhulde homoseksualiteit in de Amerikaanse film. In de dagen van de censuur (de z.g. Hays-code) was homoseksualiteit een absolute taboe. Inventieve regisseurs legden toch bepaalde elementen in de film, die later als een protest tegen de discriminatie van homo's uitgelegd konden worden. Er zijn opvallende voorbeelden: SUDDENLY LAST SUMMER en THE CHILDREN'S HOUR. Een al te suggestieve scène tussen Tony Curtis en Laurence Olivier in SPARTACUS sneuvelde op de snijtafel van de censor. Hierna mochten in Hollywood homo's alleen op de gevoelige laag vastgelegd worden als ze belachelijk werden, angst aanjoegen bij de kijker of medelijden opwekten. Pas in de jaren 1970 werd het onderwerp serieus genomen, dankzij enkele doorbraak films als SUNDAY, BLOODY SUNDAY, MAKING LOVE en BOYS IN THE BAND, ook al weigerden de hele bekende acteurs hieraan hun medewerking te verlenen. Deze documentaire is oprecht en geeft een gedetailleerd overzicht van de homoseksualiteit in de film aan de hand van een honderdtal filmfragmenten en gesprekken met een aantal acteurs, actrices, regisseurs en producenten die ermee te maken hadden. Het scenario van Epstein, Friedman en Sharon Wood is gebaseerd op het boek van Vito Russo, die in 1990 op 44-jarige leeftijd aan AIDS overleed. Het commentaar van Armistead Maupin wordt ingesproken door Lily Tomlin. Voor de montage tekenden Friedman en Arnold Glassman, terwijl Nancy Schreiber nieuw beeldmateriaal bezorgde. Bekroond op het Sundance Film Festival in 1996. Dolby Stereo S.R.-Digital.

Crimes Of Passion

1984 | Thriller, Erotiek, Drama

Verenigde Staten 1984. Thriller van Ken Russell. Met o.a. Kathleen Turner, Anthony Perkins, John Laughlin, Annie Potts en Bruce Davison.

De kleine zelfstandige Laughlin aanvaardt een bijverdienste als privé-detective en krijgt de opdracht Turner te schaduwen. Hij ontdekt dat ze na haar dagtaak als mode- ontwerpster van identiteit verandert en 's nachts in een goor motel als de verleidelijke China Blue mannen tegen betaling het hoofd, zintuigen en organen op hol brengt. Laughlin raakt gefascineerd door China Blue... Russell liet z'n gebruikelijke hysterische 'spielereitjes' achterwege en verfilmde het complexe, intelligente scenario van Barry Sandler met opmerkelijke beheersing. De intense vertolkingen van Turner en de opvallend sterk debuterende Laughlin dragen bij tot de onmiskenbare stootkracht van deze integere, belangrijke en bovenal buitengewoon boeiende film. Niet te missen. Camerawerk van Richard Bush.

Making Love

1982 | Drama

Verenigde Staten 1982. Drama van Arthur Hiller. Met o.a. Michael Ontkean, Kate Jackson, Harry Hamlin, Wendy Hiller en Arthur Hill.

Een dokter die zijn homoseksualiteit onderdrukt brengt een acht jaar oud huwelijk in gevaar door het openlijk te bekennen en een relatie aan te knopen met een seksueel vrij-denkende schrijver. Dit melodrama is gemakkelijk te aanvaarden, maar dat is nu juist het probleem. Het scenario, de regie en de niet- stereotiepe rollen missen de prikkeling in een bedachtzame poging om het iedereen naar de zin te maken.

The Mirror Crack'd

1980 | Mysterie, Misdaad, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1980. Mysterie van Guy Hamilton en Hamilton Leithauser. Met o.a. Angela Lansbury, Edward Fox, Geraldine Chaplin, Elizabeth Taylor en Kim Novak.

Filmopnames in een kasteel in St. Mary Mead, woonplaats van amateurspeurder Miss Marple, worden al snel verstoord door een moord. Een reden voor de inspecteur van Scotland Yard (Fox) om zich persoonlijk op de hoogte te stellen van wat er aan de hand is. Het blijkt niet te boteren tussen de twee vrouwelijke vedetten van die film (Taylor en Novak). Agatha Christie's Miss Marple kreeg een nieuw filmleven in de persoon van Lansbury, ze werd bijgestaan door hordes Hollywoodcoryfeeën, maar de film blijft aan de saaie en ouderwetse kant.