Michael Kidd: regie en cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Musicals, Great Musicals

1996 | Documentaire, Musical

Australië​/​​Verenigde Staten​/​​Frankrijk​/​​Verenigd Koninkrijk 1996. Documentaire van David Thompson. Met o.a. Cyd Charisse, Hugh Fordin, Stanley Donen, André Previn en Betty Comden.

Smile

1975 | Komedie

Verenigde Staten 1975. Komedie van Michael Ritchie. Met o.a. Bruce Dern, Barbara Feldon, Michael Kidd, Geoffrey Lewis en Nicholas Pryor.

Deze satire op Californische schoonheidswedstrijden is nu weer dolkomisch, dan weer goedkoop. De film weifelt onhandig tussen komedie en drama, maar Kidd is prima als choreograaf-aan- lager-wal die nu optochten regisseert. Het scenario van Jerry Belson. Het camerawerk is van Conrad Hall.

Merry Andrew

1958 | Komedie, Musical

Verenigde Staten 1958. Komedie van Michael Kidd. Met o.a. Danny Kaye, Pier Angeli, Baccaloni, Robert Coote en Noel Purcell.

Leraar Kay's kostje is gekocht: in een Engels provincienest gaat hij de privéschool van de ouders van zijn verloofde Cutts overnemen. Als in het stadje een circus neerstrijkt, maakt hij kennis met de circusfamilie Baccaloni, ontdekt men in hem een geboren clown en hij valt voor dochter Angeli. Kay wil wel in het circus, maar hij wordt bang. Hij keert terug naar Cutts en het schooltje, maar merkt dat het niet meer gaat. Cutts' vader Evans, begrijpt dat tenslotte ook en het huwelijk wordt afgelast. Happy- end in de circustent. Een sprankelende muzikale Kay-film met schitterende dansnummers, die nog steeds heel erg onderhoudend is. Scenario van Isobel Lennart en I.A.L. Diamond, naar de novelle The Romance of Henry Menafee van Paul Gallico. Camerawerk van Robert Surtees.

It's Always Fair Weather

1955 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1955. Musical van Stanley Donen en Gene Kelly. Met o.a. Gene Kelly, Dan Dailey, Michael Kidd, Cyd Charisse en Dolores Gray.

Kelly, Dailey en Kidd hebben in 1945 de oorlog overleefd, zijn meer dan gabbers geworden en ontmoeten elkaar tien jaar later in de Newyorkse bar waar zij afscheid van elkaar namen. Als ze elkaar terugzien in 1955, zijn zij uit elkaar gegroeid. Zij nemen voorgoed afscheid maar dat vieren ze door flink de bloemetjes buiten te zetten. Het tv-scherm geeft te weinig ruimte voor de gestileerde danspasjes van Kelly en de choreografie van Kidd. New York-achtige muzikale komedie, geschreven door Betty Comden en Adolph Green levert wel enkele leuke muzikale nummertjes van Andr[KA1]e Previn op maar de kleuren zijn te hard en een breed bioscoopscherm helpt ook al niet veel. Het feit dat het publiek nauwelijks kwam opdagen, toonde aan dat de filmmusical toen (1955) al op de terugweg was. Camerawerk van Robert Bronner.