David Insley: camera.
Er zijn 3 films gevonden.

Demoted

2011 | Komedie

Verenigde Staten 2011. Komedie van J.B. Rogers. Met o.a. Michael Vartan, Sean Astin, Celia Weston, David Cross en Sara Foster.

Het leven in Detroit van bandenverkopers Mike (Astin) en Rodney (Vartan) verandert in een doffe ellende wanneer hun vervelende collega Kenny (Cross) hun nieuwe baas wordt: hij geeft ze 'demotie', tot secretaresses. Ongemakkelijke komedie over naargeestig gepest op de werkvloer laat de twee mannen de les leren dat ze aardig moeten zijn voor secretaresses, en dat het werk tussen mannen en vrouwen vaak niet eerlijk verdeeld is. Ondertussen worden veel grappen maar niet geestig en krijg je sentimentele subplots te verwerken.

Cry-Baby

1990 | Drama, Komedie, Muziek, Romantiek

Verenigde Staten 1990. Drama van John Waters. Met o.a. Johnny Depp, Traci Lords, Amy Locane, Willem Dafoe en Ricki Lake.

Hilarische parodie op de jarenvijftigtienerfilm met Depp als vetkuif Cry-Baby. Hij heeft een eeuwige traan op zijn wang als herinnering aan zijn criminele ouders die op de elektrische stoel stierven. De plot draait rond zijn pogingen het meisje op wie hij verliefd is (Locane) te bemachtigen, maar leuker dan het verhaal zijn de vermakelijke bijrolletjes: let vooral op Iggy Pop als swingende opa. Regisseur/scenarist Waters houdt de bombarie gaande met een constante stroom larie in de vorm van inventieve dans- en zangnummers.

Hairspray

1988 | Drama

Verenigde Staten 1988. Drama van John Waters. Met o.a. Sonny Bono, Ruth Brown, Divine, Colleen Fitzpatrick en Michael St. Gerard.

Baltimore 1962, de periode van de vetkuif, strakke jeans, coltruien, de twist en rebelse jeugd. Tracy (Lake), een kortbenig mormel, verwerft een gedroomde plaats in een populaire dansshow op tv. Dit tot groot ongenoegen van het verwende misbaksel Amber (Fitzpatrick), want in het troosteloze Baltimore, kan een dagelijks optreden op de lokale tv voldoende zijn om onmiddellijk beroemd te worden. De eerste film van camp-koning Waters, geschikt voor de hele familie. Hij verkneukelt zich in Felliniaanse vrouwenlichamen en brengt onverstoorbaar monumenten van kitsch voor de camera, gekneed tot een onderhoudend geheel. Voor zijn fetisj-acteur Divine was het de laatste, weliswaar dubbele rol, van zowel een vrouw als van een man. In zijn scenario haalt Waters scherp uit naar het mondaine, kleinburgerlijke Amerika. Dave Insley hanteerde de camera.