Linda Moran: cast en productie.
Er zijn 8 films gevonden.

We Are What We Are

2013 | Horror, Thriller

Verenigde Staten 2013. Horror van Jim Mickle. Met o.a. Julia Garner, Ambyr Childers, Bill Sage en Kelly McGillis.

Een gothic-horrorsprookje over de waanzin van afzondering, in de dichtbeboste Catskill Mountains in het oosten van Amerika, waar volgens dit verhaal de afgelopen jaren tientallen mensen spoorloos verdwenen. De getormenteerde vader van een teruggetrokken gezin preekt over God en een eeuwenoude traditie die gerespecteerd moet worden en geeft zijn dochters instructies voor de voorbereiding van een ritueel diner. Maar dan vindt de dorpsarts toch een spoor. Sfeervolle thriller vindt een mooie balans tussen intimiteit en verschrikkingen, en laat je zelfs sympathie voelen voor de daders.

Cold In July

2014 | Thriller

Verenigde Staten​/​​Frankrijk 2014. Thriller van Jim Mickle. Met o.a. Michael C. Hall, Don Johnson, Sam Shepard, Vinessa Shaw en Wyatt Russell.

Miami-helden Michael C. Hall (Dexter) en Don Johnson (Miami Vice) zijn weergaloos als respectievelijk een gezinsman in Texas anno 1989 (snorretje, matje) die een inbreker doodschiet, en een privédetective die de onverwacht gecompliceerde zaak tot op zekere hoogte doorziet. Filmmaker Mickle, de fantast van zombiefilm Stake Land en kannibaalfilm We Are What We Are, kreeg daarnaast ook nog geweldenaar Sam Shepard voor de lens, in een rol als stoïcijnse wreker. Op alle fronten sterk, met de ene identiteits- en motivatiewending na de andere. Spannend tot het laatste schot.

Transamerica

2005 | Drama

Verenigde Staten 2005. Drama van Duncan Tucker. Met o.a. Felicity Huffman, Kevin Zegers, Elizabeth Peña, Fionnula Flanagan en Graham Greene.

Bree (Huffman), een keurige dame van middelbare leeftijd, reist met de 17-jarige Toby (Zegers) per auto door Amerika. Ze is niet zijn moeder, maar hij is wel haar zoon: ze zit in de laatste fase van een geslachtsverandering, toen ze nog man was heeft ze hem verwekt. Transamerica is het zelfverzekerde regiedebuut van Duncan Tucker, die ook het scenario schreef. Tucker wilde een lans breken voor de acceptatie van transseksuelen, maar gelukkig maakte hij van de film geen belerend pamflet. De, tikje saaie, roadmovie leverde Desperate Housewives-ster Huffman een Golden Globe en een Oscarnominatie op.

Swimming

2000 | Familiefilm, Drama

Verenigde Staten 2000. Familiefilm van Robert J. Siegel. Met o.a. Lauren Ambrose, Jennifer Dundas Lowe, Joelle Carter, Jamie Harrold en James Villemaire.

Bree (Huffman), een keurige dame van middelbare leeftijd, reist met de 17-jarige Toby (Zegers) per auto door Amerika. Ze is niet zijn moeder, maar hij is wel haar zoon: ze zit in de laatste fase van een geslachtsverandering, toen ze nog man was heeft ze hem verwekt. Transamerica is het zelfverzekerde regiedebuut van Duncan Tucker, die ook het scenario schreef. Tucker wilde een lans breken voor de acceptatie van transseksuelen, maar gelukkig maakte hij van de film geen belerend pamflet. De, tikje saaie, roadmovie leverde Desperate Housewives-ster Huffman een Golden Globe en een Oscarnominatie op.

Fiona

1999 | Drama

Verenigde Staten 1999. Drama van Amos Kollek. Met o.a. Anna Levine, Felicia Maguire, Alyssa Mulhern, Anna Grace en Bill Dawes.

Bree (Huffman), een keurige dame van middelbare leeftijd, reist met de 17-jarige Toby (Zegers) per auto door Amerika. Ze is niet zijn moeder, maar hij is wel haar zoon: ze zit in de laatste fase van een geslachtsverandering, toen ze nog man was heeft ze hem verwekt. Transamerica is het zelfverzekerde regiedebuut van Duncan Tucker, die ook het scenario schreef. Tucker wilde een lans breken voor de acceptatie van transseksuelen, maar gelukkig maakte hij van de film geen belerend pamflet. De, tikje saaie, roadmovie leverde Desperate Housewives-ster Huffman een Golden Globe en een Oscarnominatie op.

Sue

1997 | Drama

Verenigde Staten 1997. Drama van Amos Kollek. Met o.a. Matthew Powers, Tahnee Welch, Tracee Ellis Ross, Robert Kya-Hill en John Ventimiglia.

Sue is volgens regisseur Kollek een 'verhaal over de vervreemding in de grote stad', en dat pepert hij er al meteen aan het begin van de film goed in. Zijn hoofdpersoon Sue, een eenzame, stuurloze vrouw in New York, wordt tijdens een gesprek met haar huisbaas op de rug gefilmd. Alsof zelfs de camera geen oog voor haar heeft. Eenzaam is ze, en werkloos, ze heeft een huurschuld, en bij alles wat ze doet lijkt ze te dwalen. Alleen tijdens haar sollicitatiegesprekken maakt ze de indruk nog greep op haar leven te hebben. Maar eenmaal op straat of thuis op de bank is ze nergens meer. Kollek baseerde zijn scenario op ervaringen van vrienden en eigen observaties in oa het Central Park van New York. De film werd in Berlijn met oa de Fipresci-prijs bekroond. (VM/VPRO Gids)

Desolation Angels

1997 | Drama

Verenigde Staten 1997. Drama van Tim McCann. Met o.a. Michael Rodrick, Jennifer Thomas, Peter Bassett, Shannon Gold en Mike Alpert.

Sue is volgens regisseur Kollek een 'verhaal over de vervreemding in de grote stad', en dat pepert hij er al meteen aan het begin van de film goed in. Zijn hoofdpersoon Sue, een eenzame, stuurloze vrouw in New York, wordt tijdens een gesprek met haar huisbaas op de rug gefilmd. Alsof zelfs de camera geen oog voor haar heeft. Eenzaam is ze, en werkloos, ze heeft een huurschuld, en bij alles wat ze doet lijkt ze te dwalen. Alleen tijdens haar sollicitatiegesprekken maakt ze de indruk nog greep op haar leven te hebben. Maar eenmaal op straat of thuis op de bank is ze nergens meer. Kollek baseerde zijn scenario op ervaringen van vrienden en eigen observaties in oa het Central Park van New York. De film werd in Berlijn met oa de Fipresci-prijs bekroond. (VM/VPRO Gids)

A Day at the Beach

1996 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1996. Komedie van Nick Veronis. Met o.a. Patrick FitzGerald, Neal Jones, Nick Veronis, Robert Maisonett en J.J. Veronis.

Sue is volgens regisseur Kollek een 'verhaal over de vervreemding in de grote stad', en dat pepert hij er al meteen aan het begin van de film goed in. Zijn hoofdpersoon Sue, een eenzame, stuurloze vrouw in New York, wordt tijdens een gesprek met haar huisbaas op de rug gefilmd. Alsof zelfs de camera geen oog voor haar heeft. Eenzaam is ze, en werkloos, ze heeft een huurschuld, en bij alles wat ze doet lijkt ze te dwalen. Alleen tijdens haar sollicitatiegesprekken maakt ze de indruk nog greep op haar leven te hebben. Maar eenmaal op straat of thuis op de bank is ze nergens meer. Kollek baseerde zijn scenario op ervaringen van vrienden en eigen observaties in oa het Central Park van New York. De film werd in Berlijn met oa de Fipresci-prijs bekroond. (VM/VPRO Gids)