Sara García: cast.
Er zijn 88 films gevonden.

Las Amiguitas de los ricos

1968 | Fantasy, Komedie

Mexico 1968. Fantasy van José Díaz Morales. Met o.a. Ana Berthe Lepe, Mari Cruz Oliver, Fanny Cano en Sara García.

Tijdens de kerstdagen daalt de kerstman op aarde neer om de drie vrouwelijke hoofdpersonen (die ieder een zakenman als minnaar hebben) de ware liefde te geven. Krankzinnige, bijna surrealistisch Mexicaans damesdrama (een geliefkoosd genre in dat land).

El Falso heredero

1966 | Familiefilm, Avonturenfilm

Spanje​/​​Mexico 1966. Familiefilm van Miguel Morayta. Met o.a. Joselito, Miguel Angel Alvarez, Sara García en Angel Garasa.

Een straatrover wordt verliefd op een aristocrate. Deze co- productie met Mexico betekende het einde van Joselito.

Joselito vagabundo

1965 | Drama

Spanje​/​​Mexico 1965. Drama van Miguel Morayta. Met o.a. Joselito, Sara García, David Raynoso en Miguel Angel 'El Men' Alvarez.

Dankzij zijn goede inborst wordt een weeskind tot erfgenaam van een rijke oude vrouw benoemd. Derde en laatste Mexicaanse film van het Spaanse zangertje Joselito. Zijn films lijken wel een sentimenteel feuilleton, dat hij in Spanje voortzette onder regie van Antonio del Amo.

Canta mi corazón

1964 | Drama

Mexico 1964. Drama van Emilio Gómez Muriel. Met o.a. Libertad Lamarque, Enrique Guzmán, Sara García en Roberto Cañedo.

Een jongen besluit zijn studie op te geven om zanger te worden, ondanks het verzet van zijn moeder, dat overigens wel mee blijkt te vallen. Een overdreven melodramatische film, flauw en belerend.

Los Dinamiteros

1963 | Komedie

Spanje​/​​Italië 1963. Komedie van Juan G. Atienza. Met o.a. José Isbert, Sara García, Carlo Pisacane en Manuel Peiró.

Drie oude gepensioneerde mannen bezinnen zich op een roofoverval ten einde hun diepste wensen te vervullen... Ongebruikelijke en gedenkwaardige komedie, die de inspiratie van de prachtige film I SOLITI IGNOTI uitstekend weet te benutten - met inbegrip van de talentvolle Pisacane die ook deze keer de hoofdrol speelt. De enige film van de verbijsterende regisseur Atienza.

Ruletero a toda marcha

1962 | Komedie

Mexico 1962. Komedie van Rafael Baledón. Met o.a. Eulalio 'Piporro' González, Sara García, Norma Angélica en María Duval.

Een plattelander moet veel tegenslag doorstaan als hij naar de stad trekt en taxichauffeur wordt. Zeer slecht.

Los fenómenos de futbol

1962 | Komedie, Sportfilm

Mexico 1962. Komedie van Manuel Muñoz. Met o.a. Clavillazo, Sara García, Kitty de Hoyos en Dacia González.

Als ze en voetbalwedstrijd gaan bespreken, raken de leden van de club Guadalaraja in moeilijkheden. Natuurlijk spelen in deze vervelende film de voetballers van de genoemde club mee. Vervolg op LAS CHIVAS RALLADAS.

Las chivas ralladas

1962 | Komedie, Sportfilm

Mexico 1962. Komedie van Manuel Muñoz. Met o.a. Clavillazo, Dacia González, Emily Cranz en Sara García.

De geschiedenis van een voetbalelftal en zijn prachtige overwinning op een Braziliaanse ploeg. Gefilmd ter meerdere glorie en vermaak van de voetbalclub Guadalajara, die verschillende keren kampioen werd. Zonder meer onuitstaanbaar. Er is ook nog een vervolg gemaakt: LOS FENOMENAS DEL FUTBOL.

El Caballero blanco

1962 | Romantiek

Mexico​/​​Spanje 1962. Romantiek van Rafael Baledón. Met o.a. Joselito, Antonio Aguilar, Florencia Castelló en Sara García.

Joselito wordt verliefd op een vriendelijke schooljuffrouw. De derde Spaans-Mexicaanse coproduktie waarin de onuitstaanbare Joselito de hoofdrol speelt.

Paloma brava

1960 | Avonturenfilm

Mexico 1960. Avonturenfilm van Rogelio A. González. Met o.a. Rosita Quintana, Miguel Aceves Mejía, Sara García en Alfredo Varela jr..

Een gemaskerde jongedame wil zich wreken op een jongeman, van wie zij denkt dat hij haar zuster verkracht heeft. Het geheel is een vrouwelijke belichaming van het macho-thema in een film die voor de zoveelste keer Quintana en Garc[KA1]ia op laat draven (waarschijnlijk kunnen zij hun teksten slapend nog opzeggen).

El Malvado Carabel

1960 | Komedie

Mexico 1960. Komedie van Rafael Baledón. Met o.a. Julían Pacheco, Lorena Velázquez, Sara García en Carlos López Moctezuma.

Een arme kantoorklerk begaat allerlei kleine overtredingen om het geld bij elkaar te krijgen dat hij hard nodig heeft om met zijn verloofde te kunnen trouwen. Gebaseerd op het gelijknamige werk van Wenceslao Fern[KA1]andez Fl[KA1]orez, dat al eerder op het scherm gebracht werd (in 1935 door Edgar Neville en in 1955 door Fernando Fenán-Gómez). Een voor deze regisseur te routineus uitgevallen en verwarrende film.

El Buena Suerte

1960 | Komedie

Mexico 1960. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Miguel Aceves Mejía, Sara García, Olivia Michel en Alfredo Sadel.

Twee jongemannen worden onafscheidelijke vrienden en ontmoeten elk een vriendin. Deze film gehoorzaamde simpelweg de wetten van het marktmechanisme, en daarom mocht Sadel meespelen, een Venezolaanse acteur. In ieder geval werd het niet het kassucces waarop men hoopte.

Proceso de la señoritas Vivanco

1959 |

Mexico 1959. Mauricio de la Serna. Met o.a. Sara García, Prudencia Grifell, Manuel Fábregas en José Luis Jiménez.

De twee oude vrijsters Vivanco ontketenen een opstand in de gevangenis waarin zij zijn opgesloten vanwege hun medewerking aan de ontsnapping van één van de gevangenen. De opvolger van LAS SEÑORITAS VIVANCO, een beetje aanstellerig maar aandoenlijk teder.

Mis abuelitas, nomás!

1959 |

Mexico 1959. Mauricio de la Serna. Met o.a. Antonio 'Clavillazo' Espino, Sara García, Prudencia Grifell en Rosa de Castilla.

Een bende bandieten vermoordt een jeugdige grootgrondbezitter. Diens vriend geeft zich uit voor hem en presenteert zich aan de grootmoeders. Het ligt er allemaal veel te dik bovenop, ondanks de uitstekende rollen van García en Grifell.

Las Señoritas Vivanco

1958 |

Mexico 1958. Mauricio de la Serna. Met o.a. Pedro Armendáriz, Sara García, Prudencia Grifell en Ana Luisa Peluffo.

Om beslaglegging te voorkomen, besluiten twee oude vrijsters uit stelen te gaan. De film is een hommage aan twee van de meest vooraanstaande Mexicaanse actrices: García en Grifell. Een alleszins acceptabele satire op de politieke situatie van het land aan het eind van de negentiende eeuw, voor het uitbreken van de Mexicaanse Revolutie.

Pobres millonarios

1957 | Komedie, Drama

Mexico 1957. Komedie van Fernando Cortés. Met o.a. Clavillazo, Ana Luisa Peluffo, Irma Dorantes en Sara García.

Een apothekersassistent voorkomt dat een gezin op straat wordt gezet en bereikt dat een vriend en een vriendin met elkaar trouwen. Gemaakt karikaturaal en volkomen ongeloofwaardig.

El Gran premio

1957 | Drama

Mexico 1957. Drama van Carlos Orellana. Met o.a. Sara García, Irma Dorantes, Angel Infante en Julio Villarreal.

Om hun tehuis te redden van een gewisse ondergang, besluit een van de bewoonsters om mee te doen aan een dichtwedstrijd, met het oog op het uitgeloofde prijzengeld. Gebaseerd op een destijds bestaand programma, niet minder ridicuul dan deze film.

La Ciudad de los niños

1956 |

Mexico 1956. Gilberto Martínez Solares. Met o.a. Arturo de Córdova, Marga López, Sara García en Carlos Rivas.

Een priester richt een Kinderdorp op voor arme weeskindertjes. Een uitermate stichtelijk maar dodelijk vervelend melodrama, ook met de Spaanse acteur Eduardo Fajardo (die zo graag jankt).

La Tercera palabra

1955 | Drama

Mexico 1955. Drama van Julián Soler. Met o.a. Pedro Infante, Marga López, Sara García en Prudencia Grifell.

Een jonge lerares wordt in dienst genomen om een jongen van 28 te onderrichten. Er ontstaat een liefde en zij wordt zwanger. Enkele scènes verdienen het om opgenomen te worden in de bloemlezing 'belachelijke scènes'

El Inocente

1955 | Komedie

Mexico 1955. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Pedro Infante, Silvia Pinal, Sara García en Oscar Ortíz de Pinedo.

Door een misverstand ziet een monteur zich gedwongen om met een rijk meisje te trouwen. Een uitstekend opgebouwde komedie, op meesterlijke wijze ondersteund door de bekoorlijkheid en de flair van Silvia Pinal.

El Hombre inquieto

1954 | Komedie

Mexico 1954. Komedie van Jaime Salvador. Met o.a. Tin Tan, Joaquín Pardavé, Sara García en Martha Valdés.

Een krantenjongen geeft zich uit voor de zoon van een Libanees echtpaar, totdat hij verliefd wordt op de echte dochter. Een zwakke komedie waarin o.a. de Dolly Sisters hun muzikale opgeld doen.

El Crucifijo de piedra

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Carlos Toussaint. Met o.a. Rosa Elena Durgel, Fernando Casanova, Sara García en Domingo Soler.

Vanwege de grote gelijkenis, wordt een hoertje in het ziekenhuis verward met de overleden kleindochter van een bejaarde vrouw. Zó slecht gefilmd dat alleen vergelijking met de allerslechtste Mexicaanse films uit de jaren veertig mogelijk is.

Los que no deben nacer

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Agustín P. Delgado. Met o.a. Sara García, Gustavo Rojo, Isabela Corona en Pituka de Foronda.

Een misvormd kind wordt door een circuseigenaar gekocht om als fenomeen tentoongesteld te worden. Ingewikkeld en moraliserend en met opmerkelijke regiefouten: de hoofdrolspeelster betreedt het circus in het zwart en binnen blijkt zij ineens een witte jurk aan te hebben.

Los Fernández de Peralvillo

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Alejandro Galindo. Met o.a. Víctor Parra, David Silva, Sara García en Resortes.

Een arme verkoper van huishoudelijke artikelen wordt een schatrijke man zonder scrupules. Kijk en zie hoe reactionair een film kan zijn als er geen solide ideologie aan ten grondslag ligt.

Por el mismo camino

1952 | Drama, Avonturenfilm

Mexico 1952. Drama van Alejandro Galindo. Met o.a. Celia D'Alarcón, Sara García, Carlos Navarro en Carlos López Moctezuma.

Een vrouw met een hartkwaal offert zich op voor de man van wie zij houdt en die door de politie wordt gezocht. Armetierige en gecompliceerde draak.

Misericordia

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Zacarías Gómez Urquiza. Met o.a. Sara García, Carmen Montejo, Anita Blanch en Angel Garasa.

Een dienstbode moet uit bedelen gaan om haar mevrouw en haar dochter te helpen het hoofd boven water te houden. Naar de gelijknamige roman van Benito Pérez Galdós; het besluit het verhaal in Mexico te laten spelen heeft het verhaal iedere geloofwaardigheid ontnomen.

El Lunar de la familia

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van Fernando Méndez. Met o.a. Esther Fernández, Luis Aguilar, Antonio Badú en Sara García.

Een ietwat losbandige jongeman belooft zijn grootmoeder dat hij een deugdzaam leven zal leiden zolang hij zijn zus niet heeft uitgehuwelijkt. Tegelijkertijd opgenomen met GENIO Y FIGURA; deze komedie is een sympathieke en pretentieloze film, wat niet gezegd kan worden van zoveel andere Mexicaanse films uit die tijd.

La Miel se fue de la luna

1951 | Komedie

Mexico 1951. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Sara García, Alma Rosa Aguirre, Abel Salazar en Manuel Fábregas.

Een jongeman vermomt zich aan de vooravond van zijn huwelijk als een vriend om zich van zijn minnares te ontdoen. Smakeloos plagiaat van een van de episodes uit de film TALES OF MANHATTAN van Julien Duvivier (1942). In 1969 zou René Cardona jr. een nieuwe versie maken onder de titel DEPARTAMENTO DE SOLTERO.

La Duquesa del Tepetate

1951 | Komedie

Mexico 1951. Komedie van Juan José Segura. Met o.a. Sara García, Abel Salazar, Gloria Lozano en José Torvay.

De dochter van een overleden hertog moet tegen haar wil trouwen, wil zij op haar 21e verjaardag recht hebben op de erfenis van haar vader. Een eindeloze opeenvolging van flauwe grappen onder begeleiding van de kreten van 'mariachi'-orkestjes.

Acá las tortas

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Sara García, Meche Barba, Carlos Orellana en Luis Beristáin.

Na hun studie in de VS schamen twee broers zich voor hun ouders, die in een banketbakkerij werken. De film is niet meer dan één lange dialoog tussen personages met de wonderbaarlijke gave om de dingen tegelijkertijd te voelen en te vertellen.

Yo quiero ser tonta

1950 | Komedie

Mexico 1950. Komedie van Eduardo Ugarte. Met o.a. Fernando Soler, Sara García, Rosita Quintana en Angel Garasa.

Een kapper droomt ervan dat zijn zoon stierenvechter en zijn dochter zangeres wordt. Geen van beiden bereiken hun doel. Een rommelige komedie waarin de grootheidswaanzin van de acteurs meer opvalt dan die van de personages.

Mi querido capitán

1950 | Komedie, Musical

Mexico 1950. Komedie van Gilberto Martínez Solares. Met o.a. Fernando Soler, Sara García, Rosita Quintana en Felipe de Alba.

Door allerlei listen wordt een groep losbandige vrienden op het liefdespad door hun vrouwen ontmaskerd. Een acceptabele komedie.

La Reina del mambo

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Sara García, Gustavo Rojo en Eduardo Noriega.

Een meisje laat haar vriendje in de steek om er vandoor te gaan met een pooier die haar drogeert om haar vervolgens te prostitueren. Veel te gecompliceerd en te wreed.

El Papelerito

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Agustín P. Delgado. Met o.a. Sara García, Jaime Jiménez Pons, Poncianito en Jaime Calpe.

Het trieste en armoedige bestaan van een paar dakloze kinderen die in de open lucht moeten slapen met alleen kranten om zich te bedekken. Dát was nog eens huilen. Beklagenswaardig.

Doña Clarines

1950 | Komedie

Mexico 1950. Komedie van Eduardo Ugarte. Met o.a. Sara García, Angel Garasa, Carmen González en Gustavo Rojo.

Een vrouw doet alsof ze gek is om te ontdekken of een jongen echt verliefd is op haar nichtje. Naar het gelijknamige werk van de gebroeders Alvarez Quintero. Sobere en zeer vermakelijke film.

Azahares para tu boda

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Julián Soler. Met o.a. Fernando Soler, Joaquín Pardavé, Marga López en Sara García.

De wederwaardigheden van een grote familie met huwbare dochters. Naar de roman [KL]Asi es la vida[KLE] van Arnoldo Malfatti en N. de las Llanderas, die al eerder, en met aanmerkelijk meer succes, was verfilmd door de Argentijnse filmer Enrique Mugica (1939). Uitermate zwak.

Yo quiero ser hombre

1949 | Komedie

Mexico 1949. Komedie van René Cardona. Met o.a. Sara García, Abel Salazar, Alma Rosa Aguirre en Delia Magaña.

Om met haar neef te kunnen trouwen vermomt een meisje zich als jongen om er aldus achter te komen van wat voor type meisjes hij houdt. Een film gemaakt zonder het minste gevoel voor ritme en met uitzonderlijk slechte acteurs in de hoofdrollen.

Novia a la medida

1949 | Komedie

Mexico 1949. Komedie van Gilberto Martínez Solares. Met o.a. Sara García, Rafael Baledón, Rosita Quintana en Amalia Aguilar.

De vader van de lieftallige Rosa krijgt een epileptische aanval. Meteen denkt iedereen dat hij dood is. Deze enigszins Spaans aandoende, macabere komedie zit vol met misplaatste cabaretnummers en gaat enigszins de mist in.

Eterna agonía

1949 | Misdaad

Mexico 1949. Misdaad van Julián Soler. Met o.a. Sara García, David Silva en Meche Barba.

Een politieagent komt er achter dat zijn vrouw een minnaar heeft. De minnaar komt dankzij hem in de misdaad terecht en kan daardoor nergens meer werk krijgen. Als de scenarioschrijvers en de regisseur de film niet hadden volgestopt met allerlei dramatische details, die met het verhaal niets te maken hebben, zou deze produktie, die is gebaseerd op een ware gebeurtenis, zeer goed zijn geweest. In ieder geval is de film niet slecht geregisseerd en heeft in die tijd groot succes gehad.

El Diablo no es tan diablo

1949 | Komedie

Mexico 1949. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Sara García, Julián Soler, Amparo Morillo en Mantequilla.

De duivel vertoont zich aan een echtpaar dat alsmaar ruzie heeft en doet een voorstel: de man moet voor het huishouden zorgen en zij gaat werken op kantoor. Als zij het geluk hebben weergevonden, moeten zij hun ziel aan hem geven. Speciale vermelding verdient het gebruik van af en toe een stukje tekenfilm in deze aardige maar onnatuurlijke film.

Dos pesos dejada

1949 | Komedie

Mexico 1949. Komedie van Joaquín Pardavé. Met o.a. Joaquín Pardavé, Sara García, Abel Salazar en Alicia Caro.

De nonchalante, morsige Gabino wordt zeer tegen zijn wil uit de gevangenis ontslagen. Een vriend van hem slaagt erin werk voor hem te vinden. Helaas is deze film van het begin tot het eind ongeloofwaardig.

Tía Candela

1948 | Komedie

Mexico 1948. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Sara García, Abel Salazar en Manuel Fábregas.

Een wat mannelijk uitziende grootmoeder houdt haar kleinkinderen in het gareel. In deze slechte komedie speelt García weer dezelfde rol als in LOS TRES GARCIA.

Madre adorada

1948 | Komedie

Mexico 1948. Komedie van René Cardona. Met o.a. Sara García, Abel Salazar en Víctor Manuel Mendoza.

Een moeder moet haar twee zonen beschermen tegen de verleidingen van een verraderlijke, wereldse vrouw op wie beiden verliefd zijn. Het is een eenvoudige film, maar goed geregisseerd door Cardona, die dit keer geen enkele rol voor zijn rekening heeft genomen. De film doet meer dan eens denken aan LOS TRES GARCIA. Ook bekend als MI MADRE ADORADA en MAMA LOLITA.

La Familia Pérez

1948 | Komedie

Mexico 1948. Komedie van Gilberto Martínez Solares. Met o.a. Sara García, Joaquín Pardavé en Beatriz Aguirre.

Door een aantal tegenslagen moet een rechtschapen huisvader uit bedelen gaan. Er wordt wat afgepraat in deze zeer moraliserende film.

Dueña y señora

1948 | Komedie, Drama

Mexico 1948. Komedie van Tito Davison. Met o.a. Sara García, Marga López en Domingo Soler.

Een man uit de gegoede middenstand aarzelt tussen zijn klassegevoel en de mogelijkheid het wat zuiniger aan te doen door zijn vrouw als dienstmeid te gebruiken. De film is zonder meer aardig.

Dicen que soy mujeriego

1948 | Komedie

Mexico 1948. Komedie van Roberto Rodríguez. Met o.a. Pedro Infante, Sara García en Silvia Derbez.

Een bazige oude vrouw heeft de touwtjes in handen bij de familie. Deze grove westernkomedie heeft weinig waarde.

Vuelven los García

1946 | Komedie

Mexico 1946. Komedie van Ismael Rodriguez. Met o.a. Pedro Infante, Sara García en Abel Salazar.

Een vervolg op LOS TRES GARCIAS en net zo belabberd. In deze film sterft de oma van de hoofdrolspelers.

Los Tres Garcías

1946 | Komedie

Mexico 1946. Komedie van Ismael Rodriguez. Met o.a. Pedro Infante, Sara García en Abel Salazar.

Drie neven staan onder de voogdij van hun energieke oma. Op een dag komt er een Noordamerikaanse toerist naar hun dorp in gezelschap van zijn dochter en dit leidt tot een zeer onbeduidende komedie.

Los Que volvieron

1946 | Drama, Avonturenfilm

Mexico 1946. Drama van Alejandro Galindo. Met o.a. Sara García, David Silva en Malú Gatica.

Een vliegtuig landt midden in het oerwoud. De inzittenden moeten proberen het toestel weer te laten opstijgen en vechten om te overleven. Het is echter geen erg geslaagde Mexicaanse versie van FIVE CAME BACK, die in 1939 door John Farrow werd geregisseerd.

Los Cristeros

1946 | Drama

Mexico 1946. Drama van Raúl de Anda. Met o.a. Sara García, Luis Aguilar en Tito Junco.

Twee groepen Mexicanen leven in onmin, maar ze worden uiteindelijk tot elkaar gebracht door de roeping die zij voelen tot de Maagd van Guadeloup. Deze lofzang op de folklore stelt niet veel voor.

El Ropavejero

1946 | Komedie

Mexico 1946. Komedie van Emilio Gómez Muriel. Met o.a. Joaquín Pardavé, Sara García en Dalia Iñiguez.

Een arme man die oude spullen koopt en verkoopt, komt, samen met zijn verloofde, op het spoor van valsemunters. Vanaf dat moment beleven zij allerlei avonturen. Een beetje ordinaire film.

Mamá Inés

1945 | Komedie

Mexico 1945. Komedie van Fernando Soler. Met o.a. Fernando Soler, Sara García en Marga López.

Een gepensioneerd zakenman doet een huwelijksaanzoek aan zijn kokkin, die gechanteerd wordt door een ex-minnaar. De film is het toppunt van aanstellerige sentimentaliteit.

La Señora de enfrente

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Met o.a. Sara García, Carmen Montejo, Rafael Baledón en José Pidal.

Een oude vrouw bespioneert een jong echtpaar dat net in het dorp is aangekomen, totdat ze ontdekt dat de jonge vrouw haar eigen natuurlijke dochter is. Een onverteerbare en onbegrijpelijke film vol ellenlange dialogen.

Escuadrón 201

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Jaime Salvador. Met o.a. Sara García, Domingo Soler, Angel Garasa en Gloria Aguilar.

De expeditie van het 201e eskader in de strijd in de Pacific. Eenvoudig en overtuigend. Aanbevolen.

El Barchante Neguib

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Joaquín Pardavé. Met o.a. Joaquín Pardavé, Sara García en Dolores Camarillo.

De zoon van de Libanees Neguib schaamt zich voor zijn afkomst, en gaat daarbij zover dat hij zijn familie weigert onderdak te verschaffen. Onverteerbaar melodrama dat ons met alle macht wil doen geloven dat kinderen hun ouders alleen maar verdriet doen.

Ay que rechulo es Puebla!

1945 | Komedie, Musical

Mexico 1945. Komedie van René Cardona. Met o.a. Antonio Badú, Sara García en René Cardona.

De avonturen van een ranchero totdat hij de liefde en het aanzien van zijn dorpsgenoten vindt. Schaamteloze plattelandskomedie.

Tuya en cuerpo y alma

1944 | Drama

Mexico 1944. Drama van Alberto Gout. Met o.a. Lina Montes, Sara García en Crox Alvarado.

In het klooster met een moederoverste die ooit intrad na een ongelukkige liefde, komt een novice, die de verklede vroegere minnaar van de moederoverste blijkt te zijn. Het enige vermakelijke van deze film is te zien hoe de nonnetjes hun moederoverste ervan overtuigen dat het beter is om bij de geliefde te zijn dan in het klooster te bidden.

Mis hijos

1944 | Drama

Mexico 1944. Drama van René Cardona. Met o.a. Sara García, Andrés Soler en Gustavo Rojo.

Als een trein ontspoort, overlijdt de machinist en verliest zijn vrouw haar geheugen. Destijds sloeg dit melodrama alle records van ongeloofwaardigheid, maar de regie is niet onverdienstelijk.

El Secreto de la solterona

1944 | Drama

Mexico 1944. Drama van Miguel M. Delgado. Met o.a. Sara García, Isabela Corona en José Cibrián.

Een weesmeisje moet het huishouden doen als gevolg van de haat van drie vrouwen. Bedroevende variant van Assepoester, betreurenswaardig geregisseerd.

Como yo te quería

1944 | Muziek

Mexico 1944. Muziek van Raphael J. Sevilla. Met o.a. Sara García, Abel Salazar en Esther Luquín.

De duizend-en-een calamiteiten die een hospita moet doorstaan om haar huurders te helpen zich staande te houden. Voor het script van deze beroerde film heeft de regisseur gebruik gemaakt van de medewerking van de Spanjaard Carlos Martínez Baena, die daarvoor plagiaat pleegde op het hele werk van de gebroeders Alvarez Quintero.

Toros, amor y gloria

1943 | Komedie

Mexico 1943. Komedie van Raúl de Anda. Met o.a. Lorenzo Garza, Sara García en Jorge Reyes.

De chauffeur van een welgestelde familie bereikt de top in de wereld van de stieregevechten. Een conventionele en onopvallende komedie rond de wereld van de stieregevechten.

Resurrección

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Met o.a. Emilio Tuero, Lupita Tovar, Sara García en Eugenia Galindo.

Een ex-kapitein heeft zitting in een jury die een vrouw moet veroordelen op verdenking van gifmengerij; de vrouw blijkt een oude bekende van hem te zijn. Bewonderenswaardige enscenering en regie.

No matarás

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Chano Urueta. Met o.a. Sara García, Emilio Tuero en Carmen Montejo.

Een leraar wordt er van beschuldigd zijn vriend te hebben vermoord. Hoewel hij schuld bekent, onthult zijn advocaat de werkelijke toedracht van het gebeurde. Zó absurd en slordig dat aan het eind van de film het mes waarmee de moord werd gepleegd vier schoten blijkt te hebben gelost. Verbazingwekkend!

Caminito Alegre

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Miguel Morayta. Met o.a. Sara García, Isabela Corona en Angel Garasa.

Een oude vrouw, met haar man opgesloten in een bejaardentehuis, blijft hopen op nieuws van haar zoon die zij in geen jaren meer heeft gezien. Slecht debuut van de Spaanse filmer Morayta.

Regalo de Reyes

1942 | Drama

Mexico 1942. Drama van Mario del Rio. Met o.a. Sara García, David Silva en Miguel Angel Ferriz.

De familie Hidalgo wordt vernederd door haar buren, de rijke, machtige familie Santurce. Een hoogst onnozel melodrama.

La Abuelita

1942 | Drama

Mexico 1942. Drama van Raphael J. Sevilla. Met o.a. Sara García, Pituka de Foronda en David Silva.

Een oudere vrouw moet de kinderen van haar zoon, een weduwnaar, grootbrengen en trachten te voorkomen dat haar kleindochter trouwt met een reeds gehuwde man. Onuitstaanbaar melodrama.

El Verdugo de Sevilla

1942 | Avonturenfilm, Drama

Mexico 1942. Avonturenfilm van Fernando Soler. Met o.a. Fernando Soler, Sara García en Domingo Soler.

Een man vindt werk als beul in Sevilla. Zijn eerste opdracht bestaat uit het doden van de 'Konijnen', drie mannen die ter dood zijn veroordeeld. De filmbewerking van een stuk van Pedro Muñoz Seca, vervelend en saai. Vermeldenswaard is het debuut van de jonge acteur Ricardo Montalbán in een kleine bijrol.

El Baisano Jalil

1942 | Komedie

Mexico 1942. Komedie van Joaquín Pardavé. Met o.a. Sara García, Emilio Tuero en Joaquín Pardavé.

Een aristocratische familie moet haar toevlucht nemen tot het aangaan van een lening bij een Libanese koopman om niet ten onder te gaan. Het debuut van de regisseur die op een ongelooflijk belachelijke manier een Argentijnse komedie heeft bewerkt.

La Gallina clueca

1941 | Drama

Mexico 1941. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Sara García, Domingo Soler en David Silva.

Een weduwe moet haar drie jonge kinderen opvoeden. Een complete lofzang op het moederschap, een type film waarop men in die tijd in Mexico verzot was. Van geen enkel belang.

Dos mexicanos en Sevilla

1941 | Drama, Komedie

Mexico 1941. Drama van Carlos Orellana. Met o.a. Carlos Orellana, Sara García en Emilio Tuero.

Tijdens een stieregevecht wordt een toreador door een stier verwond. Zijn zaakgelastigde grijpt deze gelegenheid aan de stierenvechter uit te buiten en hem van zijn verloofde te vervreemden. Deze film roept de situaties die voorkomen in EN UN BURRO TRES BATURROS in herinnering. Een sympathieke film, speciaal bestemd voor het grote publiek.

Cuando los hijos se van

1941 | Drama

Mexico 1941. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Fernando Soler, Sara García en Joaquín Pardavé.

Door een misverstand moeten de kinderen van een gelukkige familie naar de stad om aan geld te komen. Onuitstaanbaar melodrama. Een overvloed van dit soort films is omstreeks de jaren dertig in Mexico geproduceerd.

Alejandra

1941 | Drama

Mexico 1941. Drama van José Benavides Jr.. Met o.a. Arturo de Córdova, Susana Guízar, Sara García en Anita Blanch.

Een schrijver vindt voor de deur van zijn huis een baby die zijn dochter blijkt te zijn. Ze groeit op zonder dat haar vader iets weet. Belachelijk, onuitstaanbaar melodrama dat zich verlustigt aan het onderwerp incest, dat in die tijd nogal beladen was.

Papá se enreda otra vez

1940 | Komedie

Mexico 1940. Komedie van Miguel Zacarías. Met o.a. Leopoldo Ortín, Sara García en Miguel Montemayor.

Het tweede vervolg op LOS ENREDOS DE PAP[KA1]A (tegelijkertijd met het derde vervolg opgenomen). Zoals altijd flirt de rechtschapen huisvader met jonge meisjes zodra hij de kans krijgt.

Papá se desenreda

1940 | Komedie

Mexico 1940. Komedie van Miguel Zacarias. Met o.a. Leopoldo Ortín, Sara García en Miguel Montemayor.

Het eerste vervolg op LOS ENREDOS DE PAPÁ door Zacarías in 1938 geregisseerd en waarvan er later nog twee zullen volgen. De hoofdpersoon hangt weer de beest uit als hij alleen in de grote stad is.

Mi madrecita

1940 | Drama

Mexico 1940. Drama van Francisco Elias. Met o.a. Sara García, Julián Soler en Julieta Palavicini.

Uit liefde voor haar zoon vernedert een vrouw zich om als huishoudster te gaan werken, terwijl haar andere kinderen in grote welstand leven. Brutaal en opportunistisch, speciaal gemaakt om met Moederdag in première te gaan.

Las Tres viudas de papá

1940 | Komedie

Mexico 1940. Komedie van Miguel Zacarías. Met o.a. Leopoldo Ortín, Sara García en Virginia Serret.

Het derde vervolg op LOS ENREDOS DE PAPÁ. Omdat Ortín viermaal dezelfde rol had gespeeld zou het vier jaar duren voordat hij in een andere film te zien was.

Ahí está el detalle

1940 | Komedie

Mexico 1940. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Mario Moreno 'Cantinflas', Joaquín Pardavé, Sara García en Sofía Alvarez.

Een dienstbode geeft haar verloofde de opdracht een zekere Bobby te doden, die dezelfde naam schijnt te dragen als een gangster. Deze film betekent het definitieve succes van Cantinflas, een succes dat al zo lang geleden was voorspeld. Zo ontstond de populairste figuur, niet alleen binnen de Mexicaanse film, maar binnen de hele Spaanssprekende film.

Miente y serás feliz

1939 | Komedie

Mexico 1939. Komedie van Raphael J. Sevilla. Met o.a. Carlos Orellana, Sara García en Emilio Tuero.

Een Spaanse weduwnaar die zich blijvend in Mexico heeft gevestigd, heeft de dwaze gewoonte om altijd de waarheid te zeggen. Hierdoor haalt hij zich een groot aantal problemen met de buren op zijn hals. Een té sentimentele, zeer domme komedie.

En un burro tres baturros

1939 | Komedie

Mexico 1939. Komedie van José Benavides Jr.. Met o.a. Carlos Orellana, Sara García, Joaquín Pardavé en Carlos López Moctezuma.

Na de Spaanse Burgeroorlog emigreren enkele schilderachtige personages van Aragón naar Mexico. De film, die is gebaseerd op een Argentijns theaterstuk, is het debuut van deze regisseur. Op gepaste wijze geregisseerd.

Calumnia

1939 | Drama

Mexico 1939. Drama van Francisco Elias. Met o.a. Susana Guízar, Sara García en Ramón Vallarino.

Om de goede naam van zijn overleden vader van iedere smet te zuiveren, gaat de jonge ingenieur Arturo met zijn moeder naar het landgoed van een Italiaan. Simpel maar tegelijkertijd gecompliceerd, zoals altijd wanneer men gebruik maakt van een minimaal aantal ideeën en een maximum aan verwarring.

Su adorable majadero

1938 | Komedie

Mexico 1938. Komedie van Alberto Gout. Met o.a. Tomás Perrín, Alma Lorena, Carlos Riquelme en Sara García.

Twee studenten worden verliefd op twee meisjes, van wie één de dochter van de rector blijkt te zijn. Een onuitstaanbare 'komedie' met een oneindig aantal liedjes en versjes.

Pescadores de perlas

1938 | Drama, Avonturenfilm

Mexico 1938. Drama van Guillermo Calles. Met o.a. Sara García, Victor Manuel Mendoza, Victoria Blanco en Carlos Villatoro.

Een mulat redt een jonge schipbreukelinge. Twee broers, parelvissers, worden verliefd op haar. Niets bijzonders.

Perjura

1938 | Drama

Mexico 1938. Drama van Raphael J. Sevilla. Met o.a. Jorge Negrete, Marina Tamayo, Sara García en Elena D'Orgaz.

Een vrouw offert haar eigen geluk op uit liefde voor haar vader. Een melodrama dat noch dramatisch noch komisch is.

Los Enredos de papá

1938 | Komedie

Mexico 1938. Komedie van Miguel Zacarias. Met o.a. Leopoldo Ortín, Sara García, Julián Soler en Miguel Montemayor.

De eigenaar van een ranch, getrouwd en een kind, gebruikt zijn uitstapjes naar de stad om zich met knappe meisjes te vermaken. Een beetje gewaagde komedie met een overvloed aan dialogen en meisjes in badpak. Dit kassucces heeft in 1940 nog tot drie van dit soort films geleid.

Dos cadetes

1938 | Drama

Mexico 1938. Drama van René Cardona. Met o.a. Fernando Soler, Julián Soler, Sara García, Alvaro González en Carlos López Moctezuma.

Een jongen van adel en zijn vrijgevochten vriend melden zich aan als kadet bij een militaire academie. Carlos López Moctezuma was een van de beste schurken van de Mexicaanse film.

La Honradez es un estorbo

1937 | Komedie

Mexico 1937. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Leopoldo Ortín, Gloria Morel, Luis G. Barreiro en Sara García.

Een eerlijke kantoorbediende ziet hoe zijn zwager hem van het ene op het andere moment zijn baan afpakt. Gemaakt met gebrek aan vakmanschap; de overtuiging wordt door de regie niet altijd tot uitdrukking gebracht.

No te engañes corazón

1936 | Komedie

Mexico 1936. Komedie van Miguel Contreras Torres. Met o.a. Carlos Orellana, Eusebio Pirrín, Mario Moreno 'Cantinflas' en Sara García.

Een oude man gaat door voor een vrouwenversierder, en een schurk vleit een jong meisje dat door haar moeder enorm wordt vereerd. Cantinflas, die destijds 25 jaar oud was, brengt het er in deze middelmatige film tamelijk goed af. Overigens is het niets bijzonders.

Las Mujeres mandan

1936 | Drama, Misdaad

Mexico 1936. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Alfredo del Diestro, Marina Tamayo, Sara García en Joaquín Coss.

Een bankbediende die bij zijn vrouw en kinderen niets heeft in te brengen, raakt verwikkeld in een seniel liefdesavontuur. De objectiviteit waarmee het verhaal is behandeld en de wijze waarop het zich ontrolt, maakt de film psychologisch geloofwaardig. Zeer waardig geregisseerd, hoewel geen echt goede film.