Ariel Besse: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

On s'en fout....nous on s'aime

1982 | Familiefilm, Komedie

Frankrijk 1982. Familiefilm van Michel Gérard. Met o.a. Ariel Besse, Didier Clerc, Michel Galabru, Darry Cowl en Colette Castel.

Een middelbare scholier wordt verliefd op zijn klasgenote, die sinds de scheiding van haar ouders mannen wantrouwt. Zijn doorzettingsvermogen heeft succes, waarna ze allerhande smoesjes moeten verzinnen om samen de nacht - platonisch - te kunnen doorbrengen. Wel een aardige puberkomedie met satirische trekjes. Het geheel blijft echter omzichtig binnen de bourgeois-normen en heeft een wel erg simpel scenario. De redding is de interessante persoonlijkheid van Besse (uit BEAU-PERE) die heel wat meer suggereert dan de verdere film waarmaakt.

Mora

1982 | Film noir, Mysterie, Experimenteel

Frankrijk 1982. Film noir van Léon Desclozeaux. Met o.a. Philippe Léotard, Ariel Besse, Patrick Bouchitey, Stefania Casini en Pamela Prati.

De mysterieuze en absurde avonturen van de fotograaf Mora in een Latijnsamerikaanse stad, met op de achtergrond politieke komplotten. Zowel hij als zijn drie handlangers laten het leven. Het onderwerp doet er weinig toe in vergelijking met een verwarrende regie bestaande uit onverklaarbare elementen en zonder conclusie, waarin een aantal verwijzingen en toespelingen naar films van Antonioni en Robbe-Grillet aan het licht komen zonder de Amerikaanse film noir uit de jaren veertig en vijftig te vergeten. Interessant, maar deze film blijkt te ambitieus omdat hij beheerst en gedomineerd wordt door een aarzelende en rommelige mise-en-scène.

Beau-père

1981 | Drama

Frankrijk 1981. Drama van Bertrand Blier. Met o.a. Patrick Dewaere, Ariel Besse, Maurice Ronet, Nathalie Baye en Geneviève Mnich.

Na het verongelukken van zijn vriendin blijft een barpianist achter met de 14-jarige dochter van zijn vriendin, die hem verkiest boven haar echte vader, omdat ze hem - op grond van zijn relatie met haar moeder - de aangewezen man vindt om haar in de liefde in te wijden. Ondanks afweer en aarzelingen blijkt hij niet bestand tegen haar logica, tot zijn verliefdheid op een collega-musicienne de situatie ogenschijnlijk weer normaliseert. Deze psychologische komedie wordt door het gevoelige acteren van Dewaere en het natuurlijke spel van de jeugdige Besse, boven het niveau van enkel scabreuze situaties uitgetild, waarbij Blier zijn briljante scenario vorm geeft door een werkzame afstandelijkheid.