Tilman Taube: productie.
Er zijn 2 films gevonden.

Bei Thea

1988 | Drama

Duitsland 1988. Drama van Dominik Graf. Met o.a. Marianne Hoppe, Hannes Jaenicke, Ida Ehre, Herta Schwartz en Wolfried Lier.

Tel Aviv, oktober 1986. David Adler (Jaenicke), de zoon van uit Duitsland gevluchte ouders, maakt zich klaar om in M[KA3]unchen verder te studeren. Daarmee vervult hij een droom van zijn ouders en grootmoeder Else (Ehre), die steeds met dit doel gespaard hebben. Juist voordat hij vertrekt verneemt hij dat hij in Duitsland nog een oma heeft, Thea Hammer (Hoppe), die destijds het zekere voor het onzekere nam en met een nazi hertrouwde. In München gaat hij Thea opzoeken. Deze baat een bar uit die vooral gefrekwenteerd wordt door homo's. Tussen Thea en David groeit een hechte emotionele band. De confrontatie van een oude Duitse vrouw met haar kleinkind dat opgroeide in Israël. De film zit eerder verward in elkaar en het is niet eenvoudig om je met het hoofdpersonage te vereenzelvigen. Hoppe speelt haar personage met de nodige dramatiek en steelt moeiteloos de hele show. Johannes Reben schreef het scenario en Laszlo Kadar stond achter de camera.

Der kostbare Gast

1978 | Drama

Duitsland 1978. Drama van Dominik Graf. Met o.a. Donata Höffer, Charles Bauer, Dietrich Mattausch, Astrid Bohner en Hans Jakob.

Advocaat Menzel (Bauer) is al geruime tijd gelukkig gehuwd met Margarethe (H[KA3]offer). De enige schaduw op hun huwelijksgeluk is het feit dat hij geen kind kan verwekken. Ze werken een plan uit en enkele dagen later komt Paul (Mattausch), een vroegere vriend van haar, een tijdje bij hen logeren. Zij moet hem verleiden en ervoor zorgen dat hij haar zwanger maakt. Eens zijn 'taak' volbracht kan ze niet vlug genoeg van hem af zijn, maar toch zal hun huwelijk, na dit intermezzo, niet meer hetzelfde zijn. Wat is voor een vrouw het belangrijkste: haar kind of haar echtgenoot. Deze vraag wordt in de examenfilm van Graf op een wel pijnlijke wijze beantwoord. Het scenario van Graf komt kunstmatig over en de acteurs kunnen niet helemaal overtuigen, maar het geheel houdt wel beloftes is voor nieuw jong filmtalent, zoals de cineast later zou bewijzen. Norbert Friedländer stond achter de camera.