Gilbert Charles: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Les Steenfort, Maîtres de l'Orge : Charles

1996 | Historische film

België​/​​Frankrijk 1996. Historische film van Jean-Daniel Verhaege. Met o.a. Yann Trégouët, Julie Du Page, Michael Pas, Paul Anrieu en Alexandre von Sivers.

Les roues de la fortune

1990 | Familiefilm

België 1990. Familiefilm van Teff Erhat. Met o.a. Pascal Mitevoy, Liliane Becker, Jean-Paul Dermont, Louis Fievetz en Gilbert Charles.

De dertien-jarige Cyrille woont in de streek Namen en droomt ervan, net als al haar klasgenoten, fietskampioene te worden. Een mager thema, waarvoor de regisseur een hele reeks sc[KA2]enes van zeer uiteenlopende inhoud bij elkaar heeft gekregen. Het eindresultaat is een onsamenhangende tv-film, die vele rake toespelingen en een goede observatie van het dagelijks bestaan in het Waalse dorp Hainaut bevat. Niettemin bestaat er een groot risico dat degenen die niet zo ge[KA3]interesseerd zijn in `de kleine koningin` het verhaal al gauw langdradig zullen vinden en afhaken. Overtuigend acteerwerk van Mitevoy (Cyrille), wat minder opgaat voor dat van enige volwassenen.

Mariages

1977 |

België 1977. Teff Erhat. Met o.a. Chantal Nobel, Jean-Pierre Dauzun, Jean-Marie Deblin, Roger Dutoit en Nadia Gary.

Een verfilming van een roman uit 1936 van Charles Plisnier die in 1896 in Ghlin geboren werd, ofwel een meedogenloze en afschrikwekkende beschrijving van de schijnvrome zeden en sociale gebruiken binnen het bourgeois-milieu van toen met dialogen van Jos[KA1]e-Andr[KA1]e Lacour, die opvallend trouw blijft aan de strekking van het boek. De tekst is dus koning, de film iets te demonstratief. Daarentegen uitstekend spel en originele decors. Het verhaal betreft de dynastie van een schoenenfabriek in de provincie. De dochter van fabrikant Fraigneur (Deblin), Fabienne (Nodel) en zijn zoon Maxime (Dauzun) zijn het middelpunt van de verwikkelingen. De titel verwijst naar hun favoriete tijdsverdrijf. Wordt ook in twee delen uitgezonden, deel een: FABIENNE, deel twee: MAXIME.

Les anges de la nuit

1968 | Drama, Mysterie, Avonturenfilm, Misdaad, Historische film

België 1968. Drama van Teff Erhat en Jean-Louis Colmant. Met o.a. Max Vialle, Etienne Samson, Paul Roland, Georges Aubrey en Georges Jamin.

Londen 1847. Sir Stanley (Samson) krijgt carte blanche om de misdadige bende, bekend als `de gezellen van de nacht`, uit te schakelen, ook al is zijn dienst onderbemand. Ondertussen bereidt zijn baas Lord Trevor (Billen) de verloving voor van zijn dochter Mary (Saurel) met de markies Rio Santo (Vialle). Stanley vertrouwt Rio Santo voor geen meter. En hij heeft volkomen gelijk, want niemand beseft dat de markies een anarchist is die de samenleving wil destabilizeren om het bewind van Koningin Victoria omver te werpen. Hiervoor schakelt hij `de gezellen van de nacht` in, want zijn vertrouweling Sir Moore (Roland) is niemand minder dan de mysterieuze gemaskerde leider van deze bende. Traag en verschrikkelijk theatraal gespeeld misdaadavontuur dat de tand des tijds niet heeft doorstaan. Het is weinig waarschijnlijk dat het gemiddelde publiek van vandaag de moed nog zal opbrengen dit verhaal van corruptie, verraad en misdaad in de hoge Britse kringen in de helft van de 19e eeuw te volgen tot het einde. Je kan beter de roman lezen die aan de basis ligt van deze reeks, Les mystères de Londres van Paul Féval. Deze klassieker van de Franse literatuur werd geadapteerd door Nathan Grigorieff. Volledig opgenomen in de RTB-studio's door Louis Demey en Bob Sentroul. Oorspronkelijk uitgezonden in zeven delen, met als ondertitels: 1. LES DEMONS DE LA NUIT, 2. LA FILLE DU REVENANT, 3. LA VALSE DU COLLIER, 4. LES ATOUTS DU DOCTEUR MOORE, 5. ÉCHEC AU MARQUIS, 6. LE SERMENT DE FERGUS O'BRIEN en 7. LE GIBEL DE NEWGATE.

Les diamants d'Anvers

1967 | Misdaad, Thriller

Duitsland​/​​België 1967. Misdaad van Rolf Thiele. Met o.a. Nicole Badal, Jürgen Draeger, Alex Allerson, J. Van Hombeek en Raymond Perra.

Antwerpen is het internationale middelpunt van de diamanthandel. De intrige is opgebouwd rond drie vormen van ruil: diamanten tegen vrouwen, moord tegen een andere moord en identiteitsverwisseling. Het resultaat is een gecompliceerde en verwarrende geschiedenis waar Thiele, destijds heel beroemd, het patent op heeft. Ook de barokke, verheven stijl en zijn obsessie voor het morbide ontbreken niet. De vraag is evenwel gerechtvaardigd, of de eigenlijke hoofdpersoon in de film niet Antwerpen is. Lijdt onder een te onsamenhangende vertolking, wat ook voor de soms eigenaardige beelden geldt, maar daaraan werkten dan ook drie personen mee.