Brenda Sykes: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

Drum

1976 | Drama

Verenigde Staten 1976. Drama van Steve Carver. Met o.a. Warren Oates, Ken Norton, Isela Vega, Pam Grier en Yaphet Kotto.

Voortzetting van MANDINGO, een nieuw, verschrikkelijk dieptepunt vol akelige personen en akelige gebeurtenissen. Ken Norton in de titelrol weet interesse noch sympathie op te wekken.

Mandingo

1975 | Drama

Verenigde Staten 1975. Drama van Richard Fleischer. Met o.a. James Mason, Susan George, Perry King, Richard Ward en Brenda Sykes.

Louisiana 1840. Samen met zijn kreupele zoon King beheert Mason een plantage. Niet de katoenopbrengst brengt daar geld in het laatje, maar de slavenhandel. Als hij een erfgenaam wenst, regelt hij een huwelijk tussen zijn zoon en George, de neurotische dochter van een naburige plantagebezitter. Tijdens zijn huwelijksreis koopt King een zwarte slaaf van de Mandingo- stam, die hij wil gebruiken als dekhengst en strijder. Ondertussen ontdekt hij dat zijn echtgenote geen maagd meer is. Razend begint hij een verhouding met Sykes, een knappe zwarte slavin. Onsmakelijk en onmogelijk melodrama over zwarten die langzaam maar zeker beseffen dat ook zij mensen zijn. Het gewelddadige en perverse scenario baseerde Norman Wexler op de roman van genrespecialist Kyle Onstott en het toneelstuk van Jack Kirkland. Voor de fotografie was Richard H. Kline verantwoordelijk. Wat een verkwisting van talent! Het vervolg, DRUM, is net zo verwerpelijk.

Cleopatra Jones

1973 | Misdaad

Verenigde Staten 1973. Misdaad van Jack Starrett. Met o.a. Tamara Dobson, Bernie Casey, Shelley Winters, Brenda Sykes en Antonio Fargas.

Speciale anti-drugsagente Cleopatra Jones (Dobson) is vooral werkzaam in de Amerikaanse zwarte getto`s. Haar ingrijpen heeft Mommy (Winters), hoofd van een drugsbende, al een aantal zware slagen toegebracht. Als wraak laat Winters het anti-drugscentrum van Cleo's vriend Casey kort en klein slaan. Maar dankzij haar intelligentie en vaardigheden op het gebied van oosterse gevechtskunsten en scherpschieten is Cleo niet klein te krijgen. Stripachtige blaxploitationfilm, die geen beroep doet op het denkvermogen van de kijker, op voorwaarde dat hij zich laat meedobberen op de golven van actie en geweld. Wie zijn verstand op nul kan zetten kan misschien genieten van dit routine-scenario van Max Julien en Sheldon Keller. In beeld gebracht door David Walsh. Gevolgd door CLEOPATRA JONES AND THE CASINO OF GOLD. Gedraaid in Panavision.

Honky

1972 | Drama

Verenigde Staten 1972. Drama van William A. Graham. Met o.a. Brenda Sykes, John Neilson, William Marshall, Amentah Dymally en John Nielson.

Een blanke jongen, in alle opzichten Amerikaan, valt voor een swingende zwarte drug-pusher. Somber en mondain.

Black Gunn

1972 | Misdaad, Actiefilm

Verenigde Staten 1972. Misdaad van Robert Hartford-Davis. Met o.a. Jim Brown, Martin Landau, Brenda Sykes, Luciana Paluzzi en Bruce Glover.

De eigenaar van een nachtclub gaat achter de moordenaar van zijn broer aan. Doorsnee actiefilm.

The Sheriff

1971 | Drama

Verenigde Staten 1971. Drama van David Lowell Rich. Met o.a. Ossie Davis, Kaz Garas, Kyle Johnson, Ruby Dee en Moses Gunn.

De fantasieloze titel verbergt een flink brok drama over een omstreden verkrachting waardoor een Californisch stadje in tweeën wordt gespleten. Sterke rollen, maar een onevenwichtig scenario.

Skin Game

1971 | Komedie, Drama, Western

Verenigde Staten 1971. Komedie van Paul Bogart. Met o.a. James Garner, Susan Clark, Brenda Sykes, Edward Asner en Andrew Duggan.

Een buitengewone komedie over Garner en Gossett die als meester en slaaf in de dagen na de Burgeroorlog een oplichterstruc uitvoeren. Een serieuze ondertoon versterkt het ongebruikelijke, onderhoudende gegeven. Clark is verrukkelijk als oplichtster die zich bij het tweetal aansluit.

Getting Straight

1970 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1970. Komedie van Richard Rush. Met o.a. Elliott Gould, Candice Bergen, Jeff Corey, Max Julien en Cecil Kellaway.

Nu al gedateerd, maar het centrale thema van de keuze die de doctoraalstudent Gould maakt tussen de academische schijnwereld en zijn overtuigingen blijft van belang. Goulds persoonlijkheid verheft de wat opgepoetste film.