Robert Brakey: montage.
Er zijn 3 films gevonden.

The Informers

2009 | Drama, Misdaad, Thriller

Verenigde Staten​/​​Duitsland 2009. Drama van Gregor Jordan. Met o.a. Billy Bob Thornton, Kim Basinger, Mickey Rourke, Winona Ryder en Jon Foster.

Aids als sluipend gevaar voor de rich and famous, seks en geweld uit verveling: in The Informers worstelt een topcast met problemen uit een vervlogen tijdperk, de jaren tachtig, dat bovendien al eerder en beter in de kaart is gebracht door co-scenarist en schrijver Bret Easton Ellis (American Psycho). Het wordt nooit duidelijk waarom je eigenlijk naar dit nihilistische, verveelde stel moet kijken – of is het zelfs de bedoeling dat je met ze meeleeft?

Fireflies in the Garden

2008 | Drama

Verenigde Staten 2008. Drama van Dennis Lee. Met o.a. Ryan Reynolds, Willem Dafoe, Julia Roberts, Emily Watson en Carrie-Anne Moss.

Een tragisch voorval tijdens een familiebijeenkomst geeft een getraumatiseerde dertiger (Reynolds) de gelegenheid in het reine te komen met zijn autoritaire vader (Dafoe). Debuterend speelfilmregisseur en -scenarist Lee schetst in slechts negentig minuten een groot aantal levensechte personages, allemaal rondom de vader als onvermoeibare tiran en de zoon als gestaag helende jongeling in de huid van een volwassen man. De kracht van Fireflies in the Garden is de invoelbare ontwikkeling van de familieleden, jong en oud, op de voet gevolgd door de prachtige kaneelgekleurde binnen- en buitenbeelden van cinematograaf Daniel Moder (de man van Julia Roberts).

The Final Cut

2004 | Thriller, Sciencefiction

Verenigde Staten​/​​Canada​/​​Duitsland 2004. Thriller van Omar Naim. Met o.a. Robin Williams, Mira Sorvino, Jim Caviezel, Mimi Kuzyk en Stephanie Romanov.

Sf-thriller over een man (Williams) die voor nabestaanden filmpjes maakt van de mooiste momenten uit het leven van overleden dierbaren. Hij gebruikt daarvoor de microchips die bij de geboorte zijn geïmplanteerd, een ontwikkeling die uitnodigt tot verwerpelijke praktijken. Williams dankt een aanzienlijk deel van zijn faam aan het neerzetten van lach- en meelijwekkende figuren. De laatste jaren heeft hij zijn imposante oeuvre verrijkt met psychologisch labiele engerds (oa One Hour Photo) en heuse griezels (oa Insomnia). In The Final Cut combineert hij zijn vermaarde verbeelding van geleerde onnozelheid met een huiveringwekkende kilte. Een intrigerende film die prettig nazeurt.