Louise Lasser: cast en scenario.
Er zijn 27 films gevonden.

Queenie in Love

2001 | Romantiek, Drama, Komedie

Verenigde Staten​/​​Frankrijk 2001. Romantiek van Amos Kollek. Met o.a. Victor Argo, Valerie Geffner, Louise Lasser, Mark Margolis en Austin Pendleton.

De gepensioneerde politieman Horace (Argo) ontmoet Queenie (Geffner) juist wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij nog maar enkele maanden te leven heeft. Queenie is van chique komaf, maar werkt als sociaal werker en klust bij als dominatrix. Hoe bizar de combinatie ook mag klinken, in deze maffe komedie krijgen ze iets moois met elkaar. De Israëlische Kollek is zoon van Teddy Kollek, de voormalige burgemeester van Jeruzalem.

Club Land

2001 | Drama

Verenigde Staten 2001. Drama van Saul Rubinek. Met o.a. Alan Alda, Steven Weber, Brad Garrett, Jenna Byrne en Jenna Hoffman.

Veelzijdige karakterspeler Rubinek, bekend van bijrollen in uitstekend geschreven tv-series als Frasier en Once and Again, zat voor zijn tweede regie opgescheept met de geringe scenario- en acteertalenten van houten klaas Weber als rokkenjagende impresario in spe. Laatstgenoemde wordt geheel overklast door Alda, die zich uitleeft in de smulrol van de vileine pa. Naar de charme van Broadway Danny Rose zoekt men hier vergeefs, ondanks leuke bijrolletjes en de geslaagde sfeerschets van het New Yorkse nachtclubleven in de jaren vijftig.

Requiem for a Dream

2000 | Drama

Verenigde Staten 2000. Drama van Darren Aronofsky en Hubert Selby jr. Met o.a. Ellen Burstyn, Jared Leto, Jennifer Connelly, Marlon Wayans en Christopher McDonald.

Weduwe en onorthodoxe moeder Sara Goldfarb (prachtige, Oscargenomineerde rol van Burstyn) is er vast van overtuigd dat ze binnenkort wordt uitgenodigd voor een van haar favoriete tv-shows. Ze slikt amfetamines om te lijnen - dan kan ze haar rode jurk aan als de grote avond daar is. Ook zoon Harry is, net als zijn vrienden, aan de drugs. Slim grotestadsverhaal van Aronofsky (Pi, Black Swan, The Wrestler) maakt effectief gebruik van hypnotiserende beeldtaal en muziek. Hubert Selby jr, op wiens roman de film is gebaseerd, is coscenarist.

Fast Food, Fast Women

2000 | Romantiek, Experimenteel, Komedie

Verenigde Staten​/​​Frankrijk​/​​Italië 2000. Romantiek van Amos Kollek. Met o.a. Louise Lasser, Robert Modica, Lonette McKee, Victor Argo en Angelica Torn.

De vijfendertig-jarige Bella (Anna Thomson) werkt als serveerster in een eethuis in New York. Ze heeft al een tijdje een slepende relatie met een getrouwde man. In het eethuis ontmoet ze dagelijks mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Bella's moeder vindt dat het hoog tijd wordt dat haar dochter eens in het huwelijksbootje stapt.

Mystery Men

1999 | Actiefilm, Komedie, Sciencefiction, Fantasy

Verenigde Staten 1999. Actiefilm van Kinka Usher. Met o.a. Geoffrey Rush, Greg Kinnear, Ben Stiller, Claire Forlani en Kel Mitchell.

De jongen die het vermogen heeft onzichtbaar te worden kan dat alleen als niemand kijkt. Deze Invisible Boy (Mitchell) maakt samen met onder andere The Shoveler (Macy, slaat mensen met een schep) en Mr. Furious (Stiller, kan zich erg boos maken) deel uit van The Mystery Men, een weinig imposant gezelschap zelfverklaarde superhelden. Die overigens wel, supergewoon als ze zijn, pogen de échte superheld Captain Amazing (Kinnear) te bevrijden uit de klauwen van de superslechterik Casanova Frankenstein (Rush). Bij vlagen erg geestige superheldenparodie had een half uur korter moeten zijn en flopte genadeloos.

Happiness

1998 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1998. Komedie van Todd Solondz. Met o.a. Philip Seymour Hoffman, Lara Flynn Boyle, Dylan Baker, Jon Lovitz en Ben Gazzara.

Een inktzwart multidrama met een voorzichtige knipoog over een kleine twintig personages die worstelen met moordneigingen, seksuele fantasieën, echtscheiding, pedofilie en andere lastige problemen. Een memorabele film, mede door het acteerwerk van oa Dylan Baker als pedofiele therapeut. Philip Seymour Hoffman blinkt uit als een obsessieve masturbant die aan zijn trekken komt met obscene telefoontjes. Met Happiness bewees filmauteur en indie-favoriet Solondz dat zijn doorbraakfilm Welcome to the Dollhouse geen toevalstreffer was. Happiness ontving in Cannes de International Critics Prize.

Sudden Manhattan

1996 | Drama

Verenigde Staten 1996. Drama van Adrienne Shelly. Met o.a. Adrienne Shelly, Tim Guinee, Roger Rees, Louise Lasser en Hynden Walch.

Een inktzwart multidrama met een voorzichtige knipoog over een kleine twintig personages die worstelen met moordneigingen, seksuele fantasieën, echtscheiding, pedofilie en andere lastige problemen. Een memorabele film, mede door het acteerwerk van oa Dylan Baker als pedofiele therapeut. Philip Seymour Hoffman blinkt uit als een obsessieve masturbant die aan zijn trekken komt met obscene telefoontjes. Met Happiness bewees filmauteur en indie-favoriet Solondz dat zijn doorbraakfilm Welcome to the Dollhouse geen toevalstreffer was. Happiness ontving in Cannes de International Critics Prize.

The Night We Never Met

1993 | Romantiek, Komedie

Verenigde Staten 1993. Romantiek van Warren Leight. Met o.a. Matthew Broderick, Annabella Sciorra, Kevin Anderson, Louise Lasser en Jeanne Tripplehorn.

Hoewel hij op het punt staat een society-huwelijk aan te gaan, waardoor hij in goede doen zal komen, besluit Brian (Anderson) zijn appartement in Greenwich Village toch aan te houden om zijn vrijgezellenavonden door te brengen. Om kosten te besparen besluit hij echter zijn flat onder te verhuren aan Sam (Broderick) en de mooie Ellen (Sciorra), ieder voor twee nachten per week. Huurder en verhuurder kennen elkaar echter niet. Flauwe romantische komedie vertolkt door uitstekende acteurs. Het is allemaal zo voorspelbaar en dat geldt ook voor het yuppie- wereldje zelf. De mooie beelden van Greenwich Village en het voornoemde adequate spel kunnen het flinterdunne scenario van Leight toch niet helemaal redden. De camera werd gehanteerd door John A. Thomas. Dolby Stereo.

Modern Love

1990 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1990. Komedie van Robby Benson. Met o.a. Robby Benson, Karla DeVito, Rue McClanahan, Frankie Valli en Kaye Ballard.

Benson schreef, produceerde, regisseerde deze z.g. moderne huwelijkskomedie. Hij speelt bovendien zelf de hoofdrol van een jongeman op zoek naar de liefde, de ideale vrouw en het vaderschap. Een heleboel zuigelingen, peuters en kleuters zetten nadien de boel op stelten. Reynolds doet ook mee als een kolonel en zwager van Benson.

Frankenhooker

1990 | Komedie, Horror

Verenigde Staten 1990. Komedie van Frank Henenlotter. Met o.a. James Lorinz, Patty Mullen, Louise Lasser, Charlotte J. Helmkamp en Lia Chang.

In zijn vrije tijd ontwerpt voormalig medicijnenstudent Jeffrey elektrische apparaten. Een daarvan, een op afstand bestuurbare grasmaaimachine, versnippert helaas zijn verloofde in heel kleine stukjes. Gelukkig is haar hoofd nog intact. Met een paar lichaamsdelen zou hij een nieuwe, betere versie van haar in elkaar kunnen zetten. Misschien kan hij wat onderdelen van de lokale prostituees bemachtigen? Zeer melige parodie op het Frankensteinverhaal, met veel seks, drugs, slecht acteerwerk en nog slechtere special effects. Cultfilm.

Sing

1989 | Romantiek, Muziek

Verenigde Staten 1989. Romantiek van Richard Baskin. Met o.a. Lorraine Bracco, Peter Dobson, Jessica Steen, Louise Lasser en Patti LaBelle.

De titel slaat op een werkelijk bestaande jarenoude traditie om zang- en danswedstrijden te organiseren tussen de onderbouw en bovenbouw op highschools in het Newyorkse stadsdeel Brooklyn. Het scenario (overigens afkomstig van Dean Pitchford) is al tientallen jaren oud en het wemelt van de cliché's uit B- films: de 'aardige' meid, de begripvolle leraar, en de verstofte schoolleiding met even de duffe staf in het kielzog, die de horens opzetten als dat heidens kabaal begint tijdens de repetities. Een film die over de zij dreigt te gaan en dat uiteindelijk ook doet.

Rude Awakening

1989 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1989. Komedie van Aaron Russo en David Greenwalt. Met o.a. David Greenwalt, Cheech Marin, Eric Roberts, Julie Hagerty en Robert Carradine.

Cheech en Roberts stralen onvoldoende uit om er een komisch duo van te maken. Vandaar het gebrek aan vitaliteit van deze politieke klucht over een stel idiote langharige hippies uit de jaren 1960-70 die na twintig jaar in een commune in Centraal- Amerika te hebben geleefd, opgebrand terugkeren naar New York. Henry zorgt voor het enige karige vermaak in de scène waarin hij zelf meedoet.

Surrender

1987 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1987. Komedie van Jerry Belson en Jerry Nelson. Met o.a. Sally Field, Michael Caine, Steve Guttenberg, Peter Boyle en Jackie Cooper.

Sean Stein (Caine), een schuchtere maar steenrijke bestsellerauteur, is te vaak bedrogen, zodat hij nu een rasechte vrouwenhater is. Het is dan ook pech dat hij bij een overval tijdens een receptie wordt vastgebonden aan schilderes Daisy (Field), die net problemen heeft met haar vriend Marty (Guttenberg). Nog erger wordt het als hij verliefd op haar blijkt te zijn. Hij doet zich voor als een arme donder, met als gevolg dat Field kiest voor Guttenberg en zijn geld. Een rommelige relatiekomedie, zonder inspiratie in beeld gebracht, al lijkt het scenario van regisseur Belson veelbelovend. Zelfs een acteur als Caine voelt zich duidelijk niet op zijn plaats in deze structuurloze prent. Fotografie van Juan Ruiz Anchia.

The Perils of P.K.

1986 | Komedie

Verenigde Staten 1986. Komedie van Joseph Green. Met o.a. Naura Hayden, Kaye Ballard, Sheila MacRae, Heather MacRae en Larry Storch.

Hayden is in Amerika vrij bekend door haar boeken over gezondheid. Daardoor wist ze bij vrienden een budget van 1.5 miljoen dollar los te krijgen om deze zgn. komedie te draaien. Ze was producente, schreef het scenario, deed de montage en speelde de hoofdrol naast enkele beroemde namen. Het mocht niet baten: een oervervelende film.

Crimewave

1985 | Thriller, Komedie

Verenigde Staten 1985. Thriller van Sam Raimi. Met o.a. Paul Smith, Louise Lasser, Brion James, Sheree J. Wilson en Edward R. Pressman.

Visueel uitbundige-parodie op het film noir-genre van de regisseur van EVIL DEAD, geschreven door Joel en Ethan Coen (BLOOD SIMPLE). Deze botsing van jong talent komt nogal moeizaam op gang, maar ontpopt zich na een tiental minuten tot een spetterende, spannende en virtuoos geregisseerde aktiecomedie, misschien iets te hysterisch naar Europese normen, maar in ieder geval amusant en onderhoudend. Ook bekend als BROKEN HEARTS AND NOSES, THE XYZ MURDERS en KILLER ACADEMY.

For Ladies Only

1981 | Drama

Verenigde Staten 1981. Drama van Mel Damski. Met o.a. Gregory Harrison, Patricia Davis, Dinah Manoff, Louise Lasser en Lee Grant.

Vechtende jonge acteur neemt baantje als go-godanser wanneer hij er niet in slaagt zijn oorspronkelijke doel te bereiken. Ronald Reagans stiefdochter, Patricia Davis, maakt hierin haar tv-debuut, en Dinah Manoff verschijnt met haar moeder, Lee Grant, in dezelfde film (hoewel ze geen scènes samen hebben).

In God We Trust

1980 | Komedie

Verenigde Staten 1980. Komedie van Marty Feldman. Met o.a. Marty Feldman, Peter Boyle, Louise Lasser, Richard Pryor en Wilfrid Hyde-White.

De naïeve monnik Feldman trekt naar Los Angeles om geld in te zamelen voor zijn klooster. Een komedie die tragisch genoeg weinig leuks biedt - inclusief Pryor, die God speelt. Geschreven en geregisseerd door Feldman.

Just Me and You

1978 | Komedie

Verenigde Staten 1978. Komedie van John Erman. Met o.a. Louise Lasser, Charles Grodin, Michael Alldredge, Miriam Byrd-Nethery en Noble Willingham.

Een komisch drama over een verwarde New Yorkse dame en een nuchtere verkoper, die een tocht maken dwars door het land. Lasser schreef het script, waarschijnlijk na een overdosis Judy Holliday-films, maar schoot naast de roos.

Tea Or Me? Coffee

1973 |

1973. Norman Panama. Met o.a. Michael Anderson jr, Karen Valentine, John Davidson, Louise Lasser en Lou Jacobi.

Een komisch drama over een verwarde New Yorkse dame en een nuchtere verkoper, die een tocht maken dwars door het land. Lasser schreef het script, waarschijnlijk na een overdosis Judy Holliday-films, maar schoot naast de roos.

Slither

1973 | Komedie, Drama, Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1973. Komedie van Howard Zieff. Met o.a. James Caan, Peter Boyle, Sally Kellerman, Louise Lasser en Allen Garfield.

Ex-baseball-speler Caan hoort van een stervende medegevangene over een verborgen buit. Eenmaal terug in de vrijheid maakt hij jacht op de schat en al gauw merkt hij dat hij gevolgd wordt door twee rode campers, die duidelijk geen toeristische bedoelingen hebben. Een plezierige trektocht door Californië, spannend en vol humor, dankzij een uitstekend script van W.D. Richter. Geweld en slapstick hoeven geen van beiden voor elkaar onder te doen. De camera is in handen van Laszlo Kovacs, die de diverse locaties tot in de details gebruikt. Geen grote filmkunst, wel degelijk entertainment.

Isn't It Shocking?

1973 | Thriller, Misdaad

Verenigde Staten 1973. Thriller van John Badham. Met o.a. Louise Lasser, Alan Alda, Edmond O'Brien, Ruth Gordon en Will Geer.

Bijna alles zit goed in deze vreemdsoortige mysteriekomedie over een serie bizarre moorden die het routineleven op een politiebureau in New England verstoren. Uitstekende rolverdeling, scenario, regie. Een film om te onthouden.

Coffee, Tea or Me?

1973 | Komedie

Verenigde Staten 1973. Komedie van Norman Panama. Met o.a. Karen Valentine, John Davidson, Michael Anderson jr, Louise Lasser en Lou Jacobi.

Beschaafde komedie waarin Valentine een drukke stewardess is die door toevallige omstandigheid twee echtgenoten heeft in afzonderlijke werelddelen. Zwakke oplossing het enige blok aan het been.

Everything You Always Wanted to Know About Sex (But Were Afraid to Ask)

1972 | Komedie

Verenigde Staten 1972. Komedie van Woody Allen. Met o.a. Woody Allen, John Carradine, Lou Jacobi, Louise Lasser en Anthony Quayle.

Deze Allen-komedie heeft zich op zijn minst laten inspireren door de titel van de bestseller van Dr. Reuben, een boek dat tegenwoordig onwaarachtig gevonden wordt. Het ontbreekt een beetje aan de spiritualiteit, die we van Woody gewend zijn; bovendien is het een onevenwichtige prent die de draak steekt met vragen als 'werken liefdesdranken', 'wat is sodomie', 'is frigiditeit te genezen', 'zijn travestieten homo's' en 'wat is perversiteit', maar toch zijn er gedenkwaardige scènes: Reynolds als sperma spant de kroon. Verder: Wilder is enig als Dr. Ross, Jacobi wil erop uit in dameskleren, maar wordt gehinderd door zijn snor en Allen speelt diverse rollen w.o. een hofnar, die koningin Redgrave wil verleiden, de wanhopige echtgenoot van frigide Lasser en de leergierige man, die vragen stelt aan seksuoloog Carradine. Scenario van Woody Allen. Camerawerk van David M. Walsh.

Such Good Friends

1971 | Erotiek, Drama, Komedie

Verenigde Staten 1971. Erotiek van Otto Preminger. Met o.a. Dyan Cannon, James Coco, Jennifer O'Neill, Ken Howard en Nina Foch.

Luckinbill ontdekt in zijn nek. Hij aarzelt geen moment. Dr. Coco is een goede vriend en een uitstekende chirurg, dus weg met de vlek. De operatie verloopt goed, maar de volgende dag doen zich complicaties voor. Er is iets fout gegaan bij de bloedtransfusie. Hij heeft dringend ander bloed nodig. Vrouw Cannon gaat alle vrienden af, op zoek naar bloed, maar die schepen haar een voor een met hypocriete praatjes af. Ondertussen ontdekt ze ook nog dat haar man haar bedroog met haar beste vriendinnen. Zwarte komedie over het thema 'van je vrienden moet je het hebben'. Het geheel zit nogal dik in de verf, maar het valt niet te ontkennen dat het scenario van Elaine May, naar de roman van Lois Gould, enkele briljante momenten kent. Uitstekend spel van een reeks bekende karakteracteurs. Fotografie van Gayne Rescher.

Bananas

1971 | Komedie

Verenigde Staten 1971. Komedie van Woody Allen. Met o.a. Woody Allen, Louise Lasser, Carlos Montalban, Sylvester Stallone en David Ortiz.

Heel leuk met de gebruikelijke sortering van goede en slechte grappen, bizarre idee[KA3]en, opgebouwd rond het onwaarschijnlijke gegeven dat Woody met een revolutie in Latijns- Amerika te maken krijgt. Grappige muziek van Marvin Hamlisch. Kijk uit naar het offici[KA3]ele filmdebuut van Sylvester Stallone als slechterik in de metro. Een jaar eerder debuteerde Stallone in de soft-pornofilm A PARTY AT KITTY AND STUD`S. (Ook bekend als ITALIAN STALLION, KITTY AND THE PARTY STUDS en KITTY & STUDS). Het scenario is van regisseur Allen, Mickey Rose en Charles Joffe. Het camerawerk is van Andrew M. Costikyan.

Take the Money and Run

1969 | Komedie

Verenigde Staten 1969. Komedie van Woody Allen. Met o.a. Woody Allen, Janet Margolin, Marcel Hillaire, Jacquelyn Hyde en Louise Lasser.

Allens eerste film als regisseur/schrijver/hoofdrolspeler zit vol grappige ideeën. Het is het verhaal van een dwangmatige dief, verteld in de stijl van een documentaire. Het is een aaneenschakeling van grappen. Deels goed, deels niets aan. Louise Lasser zit kort in een scène; de verteller is Jackson Beck.

What's New Pussycat

1965 | Komedie

Verenigde Staten​/​​Frankrijk 1965. Komedie van Clive Donner. Met o.a. Peter Sellers, Peter O'Toole, Capucine, Romy Schneider en Paula Prentiss.

Verwarde moderedacteur O'Toole wendt zich met zijn liefdesproblemen tot psychiater Sellers, maar die blijkt nog veel gekker dan hij. Woody Allen debuteert als scenarist en acteur, en net als in veel van zijn latere kluchten moet er door een hoop mislukte grappen heen worden gebeten om enkele juweeltjes tegen te komen. De titelsong van Burt Bacharach en Hal David werd een hit. De titel is vernoemd naar een catchphrase van Warren Beatty, die aanvankelijk de rol van O'Toole zou spelen.