Monique Just: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

L'Eternité pour nous

1962 | Drama, Erotiek

Frankrijk 1962. Drama van José Bénazéraf. Met o.a. Sylvia Sorrente, Michel Lemoinre, Monique Just, Gisèle Gallois en Sophie Grimaldi.

Een eigenares van een strandbar heeft ambitieuze plannen, waarin ze de minnaar van een striptease-danseres betrekt. Ook na de dood van haar man pakken haar pogingen om hem aan zich te binden averechts uit. Simpel erotisch melodrama kreeg in Bénazéraf's regiedebuut pretentieuze en uiterst trage vormgeving, die aanvankelijk de zwoele sfeer versterkt, maar op den duur alleen maar vervelend wordt. De potsierlijke pseudo-filosofische dialogen maken het er niet beter op.

Pugni, pupe e marinai

1961 | Komedie, Drama, Musical

Italië 1961. Komedie van Daniele d' Anza. Met o.a. Ugo Tognazzi, Raimondo Vianello, Maurizio Arena, Paolo Ferrari en Monique Just.

Een viertal mariniers wordt tijdens een oefening op zee gered door een Napolitaanse vissersboot die hen naar de haven brengt. Ze belanden in de meest uiteenlopende gangsteravonturen, worden verdacht van desertie en hun liefdesavonturen bereiken een chaotisch hoogtepunt in een tv-studio, waar de vriendin van één van hen als zangeres optreedt. De rond het hitsucces van de titelsong gebouwde klucht streeft de burleske humor van HELZAPOPPIN na, maar heeft nauwelijks één oorspronkelijke gag. De inzet van de acteurs is geschikter voor het revue-theater dan voor de filmcamera.

Psycosissimo

1961 | Komedie, Horror

Italië 1961. Komedie van Steno. Met o.a. Ugo Tognazzi, Raimondo Vianello, Edy Vessel, Monique Just en Spiros Focás.

De schrijvers van een misdaad-tv-serie repeteren voor het open raam de moordscènes en worden door een rijkaard voor beroepskillers aangezien die hun een fors bedrag biedt om zijn echtgenote te doden. Ze nemen de opdracht aan, om het geld in te pikken, maar ontdekken dat de echtgenote en haar minnaar de opdrachtgever zèlf naar het leven staan. Een horror-parodie blijft in de traditie van een toneelmatige boulevardklucht die met soms vermoeiend animo wordt gespeeld. Shockeffecten zijn te doorzichtig en te weinig verrassend om de satire effectief te maken.