Tatjana Sais: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Der Engel, der seine Harfe versetzte

1958 | Komedie, Fantasy

Duitsland 1958. Komedie van Kurt Hoffmann. Met o.a. Henry Vahl, Matthias Fuchs, Nana Osten, Dunja Movar en Horst Haupt.

Een jonge vrouw, een engel(!) brengt haar harp naar de lommerd in een slaperig stadje in Noord-Duitsland en beleent DM 250. Algauw biedt een heer (de piepjonge Tappert, die later naam zou maken als commissaris Derrick) DM 2.700 voor het ding. Iedereen schijnt plotseling belangstelling te hebben en een keten van grappige gebeurtenissen voltrekt zich. Een komedie uit de oude doos zonder de platheid van een klucht voor wie onbekommerd passief wil ontspannen. Heinz Pauck en Günter Neumann bewerkten een roman van Charles Terrot tot scenario. Camerawerk van Sven Nykvist.

Herrliche Zeiten

1950 | Documentaire, Historische film, Drama

Duitsland 1950. Documentaire van Günter Neumann en Erik Ode. Met o.a. Willi Fritsch, Bruno Fritz, Edith Schollwer, Erik Ode en Tatjana Sais.

Willy Fritsch (1901-73) is de typische Duitse doorsneeburger Herr Schultze, die de periode 1910-50 als heeft meegemaakt. Documentaire beelden worden met veel humor en ironie in de spelhandeling ingepast. Een voor toenmalige begrippen verbazingwekkend scherpe kroniek over de 'schitterende tijden', die keizer Willem II zijn onderdanen beloofd had. Niemand minder dan Heinz Rühmann produceerde de film. Het scenario is van Fritz Aeckerle, Hans Vietzke en mederegisseur Neumann. De montage is van Walter Wieschniewsky. Het camerawerk is van Fritz Arno Wagner. Mono.

Berliner Ballade

1948 | Drama

Duitsland 1948. Drama van Robert A. Stemmle. Met o.a. Gert Fröbe, Aribert Wäscher, Ute Sielisch, Tatjana Sais en Hans Deppe.

Deze film was de start van Gert Fröbe's fenomenale filmcarrière. Als Otto Normaalverbruiker, levend in 2049, keert hij middels een tijdmachine terug naar Berlijn anno 1949 en raakt verward temidden van bonkaarten, werknemersvergunningen, woonvergunningen en zwarte handel. De film is in feite een alleraardigst, soms nogal onevenwichtig, cabaretprogramma als satirisch commentaar op de naoorlogse Duitse maatschappij. Scenario van Günter Neumann. Camerawerk van Georg Krause.

Robert und Bertram

1939 | Komedie

Duitsland 1939. Komedie van Hans Heinz Zerlett. Met o.a. Rudi Godden, Kurt Seifert, Carla Rust, Fritz Kampers en Heinz Schorlemmer.

De platte klucht uit 1856 waarop deze rolprent gebaseerd is, bevatte al een reeks smerige antisemitsche spelsc[KA2]enes. In deze film zijn deze nare racistische trekjes nog eens flink aangescherpt. Het gaat over de belevenissen van de twee - zwervers - uit de titel. Robert wordt door Godden gespeeld en Bertram door Seifert. Het anisemitisme wordt nog eens versterkt door de kwalijke en lelijke karikatuur van de personage van bankier Ipelmeyer (Hübder) en zijn gezin. Wie meer dan een halve eeuw na dato deze prent ziet, ontgaat de komische apecten zeker niet, maar zal er toch niet om kunnen lachen. Goed gemaakt, maar verdorven en terecht vlak na de capitulatie van Duitsland in 1945 verboden. Vanaf 1994 mag de film weer vertoond worden. Of dat nou zo'n goed idee was, wordt ten zeerste betwijfeld. Wie is nu ermee gediend?

Gabriele eins, zwei, drei

1937 | Komedie

Duitsland 1937. Komedie van Rolf Hansen. Met o.a. Marianne Hoppe, Gustav Fröhlich, Grether Weiser, Will Dohm en Harald Paulsen.

De eerste lange speelfilm van Hansen is een geslaagde komedie vol verwisselingen en misverstanden rond de jonge Gabriele, een meisje van rijke komaf (Hoppe), dat met haar kamenierster Fanny (Weiser) van rol ruilt om eens iets mee te maken. Ze leert een jongeman met de naam Brack (Fr[KA3]ohlich) kennen en gaat van hem houden. Het bevalt Fanny zo goed in haar nieuwe rol, dat zij niet meer naar haar oude leven terug wil en Gabriele slaagt er niet in Brack ervan te overtuigen, wie zij werkelijk is. Wanneer een schurk met de naam Smikry (Paulsen) zijn vriendin Odette (Sais) ertoe overhaalt, zich eveneens voor Gabriele uit te geven, is de verwarring compleet. Aan het slot komt toch nog alles aan het licht. Een opgewekte film vol goede invallen en interessant camerawerk. Marianne Hoppe overtuigt ook in een vrolijke rol als deze. Ook bekend als GABRIELE SUCHT ABENTEUER.

Weiße Sklaven

1936 | Avonturenfilm

Duitsland 1936. Avonturenfilm van Karl Anton. Met o.a. Camilla Horn, Werner Hinz, Agnes Straub, Karl John en Theodor Loos.

Sebastopol, 1917. De stad wordt opgeschrikt door de revolutie. De bolsjewieken trekken er al rovend en moordend doorheen. Boris (Hinz), gisteren nog bediende in het huis van de gouverneur (Loos), wordt tot commissaris van de communisten benoemd. Het lukt Manja, de dochter van de gouverneur (Horn), met haar familie, waaronder haar zwaargewonde vader, een kroeg in te vluchten, waar zij door de waardin (Straub) verborgen gehouden worden. Maar Boris spoort haar op. Hij is verliefd geworden op Manja, hetgeen hem noodlottig wordt. Zij houdt hem aan het lijntje en beschermt zo tevens haar familie. Tot de tsaristische officieren de stad bevrijden en de gouverneursfamilie per schip kan vluchten. Een propagandafilm, waarin de communisten als beesten worden afgeschilderd. Hij is echter zo spannend gemaakt, dat dat op de tweede plaats komt. Zo is ook te verklaren, dat de vrijwillige zelfcontrole (FSK) hem, ondanks het verbod van de geallieerden, vrijgaf. Wereldberoemd werd het lied 'Wenn die Sonne hinter den Dächern versinkt' van Peter Kreuder, dat ook nu nog tot het repertoire van alle grote chansonniers behoort. Ook bekend als PANZERKREUZER SEBASTOPOL.