Eleonore Hirt: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Anna

1988 | Romantiek

Duitsland 1988. Romantiek van Frank Strecker. Met o.a. Silvia Seidel, Patrick Bach, Jon Peterson, Günther Maria Halmer en Ilse Neubauer.

Deze film is een vervolg op de gelijknamige succesvolle zes- delige Duitse tv-serie, waarin we zien hoe het verder gaat met de populaire balletdanseres Anna. Ze krijgt een engagement in New York, en dat brengt haar privéleven - ze heeft een relatie met Rainer, die aan een rolstoel gekluisterd is - in de war. Een prettige ontspanningsfilm, heel geschikt voor een breed publiek. Choreografie van Molly Molloy. Het scenario is van Justus Pfaue. Het camerawerk is van Peter Ambach.

Le mur de Berlin

1986 | Drama, Romantiek

Frankrijk 1986. Drama van Yvan Butler. Met o.a. Pierre Malet, Rebecca Pauly, Eleonore Hirt en René Schoneberger.

Een internationale Franse fotoreporter is al tien jaar niet meer in Berlijn geweest en constateert dat de muur nog steeds als een litteken door de stad loopt. De rest van de film gaat over de moeizame amoureuze relaties die hij ter plaatse met een celliste aanknoopt. Zij beantwoordt zijn hartstocht met een ijselijke kilte, omdat ze geschokt is van de wijze waarop de mensen uit het Westen naar haar land kijken. Er bestaat duidelijk geen scenario en het geheel gaat nogal melodramatisch de mist in. Alleen de beschrijving van Berlijn in een tijdperk dat net als de muur verdwenen is trekt de aandacht. Ook bekend als SENTIMENTS: LE MUR DE BERLIN.

Le voleur d'enfants

1981 | Komedie

Frankrijk 1981. Komedie van François Leterrier. Met o.a. Sami Frey, Catherine Rouvel, Jean Bouise en Eleonore Hirt.

Een kolonel en zijn vrouw, die in ballingschap leven in Parijs, zijn kinderloos gebleven. Omdat ze toch stinkend rijk zijn, stichten ze een gezin door andermans kinderen te ontvoeren. Deze film is niet zo tragisch als het lijkt, maar men vraagt zich af waarom een dergelijk onderwerp, dat toch zeer actueel (en in werkelijkheid vaak veel ernstiger) is, zo geneutraliseerd wordt door het verhaal te situeren rond 1900. Hoe dan ook, het verhaal blijft geloofwaardig en er wordt tegelijkertijd levendig en overtuigend geacteerd. Het zou echter een stommiteit zijn om een dergelijke film om middernacht uit te zenden, want hij is ook geschikt voor jeugdige kijkers!

Seven Nights in Japan

1976 | Romantiek, Misdaad

Verenigd Koninkrijk​/​​Frankrijk 1976. Romantiek van Lewis Gilbert. Met o.a. Michael York, Hidemi Aoki, James Villiers, Peter Jones en Charles Gray.

York als prins-erfgenaam van de Britse kroon heeft in Tokio een liaison met een geisha waarop hij verliefd wordt. Er tussendoor verijdelt hij wat moordaanslagen in een langdradige komische romance, gebaseerd op een banaal scenario van Christopher Wood.

La Main

1970 | Drama, Thriller

Frankrijk​/​​Italië 1970. Drama van Henri Glaeser. Met o.a. Nathalie Delon, Michel Duchaussoy, Henri Serre, Roger Hanin en Eleonore Hirt.

Een scenarioschrijver bedenkt een verhaal over een vrouw die de afgehakte hand van haar vermoorde minnaar moet zien kwijt te raken en zozeer voor ontdekking begint te vrezen, dat zij waanzinnig wordt. De schrijver raakt geobsedeerd door dit gegeven en komt in een situatie die sprekend lijkt op zijn eigen bedenksel. De film heeft een goed scenario, verzorgd camerawerk (van Sacha Vierny) en betrokken acteurs, maar is teleurstellend door de zwaar aangedikte effecten.

L' Oasis dans la tourmente

1941 | Oorlogsfilm, Drama

Zwitserland 1941. Oorlogsfilm van Arthur Porchet en Pierre Porchet. Met o.a. Eleonore Hirt, Fernand Bercher, Jean Hort, Camylle Hornung en Floriane Silvestre.

Voor- en tegenspoed van de inwoners van een Frans dorpje in 1940. Diverse dramatische verwikkelingen en de dood [KA2]a la Jeanne d`Arc van een verpleegster op haar post tijdens een vuurgevecht. Herenigingen na de bevrijding en twee (!) epilogen: een optimistisch slot voor de Zwitserse kijkers en een pessimistisch slot voor de Franse. Technisch relatief goed gemaakt, met prachtig camerawerk van Bujard (cameraman van Gance), maar dat redt dit melodrama vol clichés en onwaarschijnlijke personages niet. Het lijkt wel een promotiefilm voor het Rode Kruis.