Frank Beal: cast.
Er zijn 10 films gevonden.

The Phantom Thunderbolt

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van Alan James. Met o.a. Ken Maynard, Frances Dade, Frank Rice, William Gould en Bob Kortman.

Een western die niet helemaal uit de verf komt. Alan James bewerkte het verhaal van Forrest Sheldon en Betty Burbridge over een cowboy die de vrede liefheeft en graag met rust gelaten wil worden. Hij wil gewoon met zijn geliefde paard Tarzan over de prairie rijden. Uiteindelijk voelt hij zich toch genoodzaakt een bende outlaws te bevechten. De spanning laat echter te wensen over. Ken Maynard, de regisseur en cameraman Jackson Rose doen het verder goed.

Senor Americano

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Harry Joe Brown. Met o.a. Ken Maynard, Kathryn Crawford, Gino Corrado, J.P. McGowan en Frank Yaconelli.

Luitenant Maynard krijgt opdracht een bende op te sporen en uit te schakelen, die in Zuid-Californië bezig is land te stelen van de rechtmatige eigenaars. Helmer Bergman en Henry McCarthy leverden het verhaal, dat werd bewerkt door Bennett Cohen. Ted McCord deed het camerawerk.

Big Diamond Robbery

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Eugene Forde. Met o.a. Tom Mix, Kathryn McGuire, Frank Beal, Martha Mattox en Ernest Hilliard.

Dit was de laatste stomme film met Tom Mix. Tevens was deze de laatste uit zijn korte reeks FBO (het latere RKO). Hij viel buiten zijn normale actiefilms. Frank Howard Clark leverde het verhaal, dat door John Stuart Twist werd bewerkt. Voorman Tom moet een diamant terugvinden die zijn baas cadeau had gedaan aan zijn dochter. Norman Devol was de cameraman. Tom liet de film voorlopig voor wat hij was en ging op circus-tournee. Pas in 1932 ging hij een serie sprekende films maken voor Universal.

The Danger Rider

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Henry MacRae. Met o.a. Hoot Gibson, Eugenia Gilbert, Reeves Eason, Monty Montague en King Zany.

In deze flauwe western leurt Hoot achter Gilbert aan. Die heeft een tehuis voor bandieten die hun leven willen beteren en Hoot geeft zich ook voor een bestaande bandiet uit - hetgeen misloopt als de bandiet met die naam écht boven water komt. Arthur Statter bewerkte een verhaaltje van Wynn James. Harry Neumann deed het camerawerk voor Hoot Gibson; hij deed dat vrijwel altijd.

Galopping Fury

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van B.Reeves Eason. Met o.a. Hoot Gibson, Otis Harlan, Sally Rand, Frank Beal en Pee Wee Holmes.

Hoot is de voorman op de ranch van Harlan. Bij een vergiftiging schijnt een bepaald soort modder wonderen te doen want hij knapt snel op. Beal heeft interesse en wil de ranch in bezit krijgen. Hoot maakt hem duidelijk dat hij de slag nog niet heeft gewonnen. Tidy Toreador van Peter B.Kyne werd bewerkt door Arthur Statter. Harry Neumann was de vaste cameraman in de ploeg van Hoot.

A Man Four-Square

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van R. William Neill. Met o.a. Buck Jones, Marion Harlan, Harry Woods, William Lawrence en Jay Hunt.

Buck Jones heeft het druk: eerst moet hij zijn voorman en een vriend helpen te bewijzen dat zij geen veedieven zijn, en daarna wordt hij door de vriend ervan beschuldigd diens meisje te hebben ingepikt. Uiteindelijk begrijpt de man dat Buck zoiets zeker nooit zou doen, vooral nadat Buck zowel hem als het meisje ook nog het leven redt. Charles Darnton en John Stone schreven het script en Reginald Lyons was de cameraman.

The Best Bad Man

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van John G. Blystone. Met o.a. Tom Mix, Buster Gardner, Cyril Chadwick, Clara Bow en Tom Kennedy.

Ranche-eigenaar Mix vertrouwt zijn beheerder Chadwick niet. Vermomd komt hij maar eens inspecteren en merkt inderdaad, dat zijn beheerder vieze spelletjes speelt, waarvan allerlei mensen de dupe zijn. Er wordt dus een en ander veranderd en Chadwick moet in het stof bijten. Lillie Hayward bewerkte het verhaal Senor Jingle Bells van Max Brand. Dan Clark was cameraman. In dit jaar ging Tom naar Europa met zijn paard Tony. De reis voerde naar Engeland, Frankrijk, België, Nederland en Duitsland. Overal waren mensenmassa's op de been en Tom werd ontvangen door de hoogste gezagsdragers. Een manifestatie die geen enkele westernster - incl. John Wayne overigens - heeft kunnen evenaren.

Hook and Ladder

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Edward Sedgwick. Met o.a. Hoot Gibson, Mildred June, Frank Beal, Edwards Davis en Philo McCullough.

Ook in het Wilde Westen was brandweer nodig. Hoot, een brandweerman, wordt verliefd op de dochter van zijn baas en als hij die ook nog eens uit het vuur redt is alles koek en ei. Sedgwick en Raymond Schrock schreven het verhaal en Richard Schayer bewerkte het. Dat was het vaste team rond Hoot. Cameraman was Virgil Miller.

Soft Boiled

1923 | Western, Komedie

Verenigde Staten 1923. Western van J.G. Blystone. Met o.a. Tom Mix, Joseph Girard, Billie Dove, L.D. Shumway en Tom Wilson.

Mix op de kluchtige toer als hij wordt uitgedaagd een maand lang zijn humeur niet te verliezen. Een verrukkelijk niemendalletje met een typisch Tom Mix-actiefinale.

Playing It Wild

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van William Duncan. Met o.a. William Duncan, Edith Johnson, Francis Powers, Dick La Reno en Edmund Cobb.

Bij een kaartspel wint Duncan de uitgeverij van een krant. Daarmee start hij een campagne tegen sheriff La Reno, die een bandiet is, en vóór Weed, die gekozen wil worden. Maar daarnaast gaat hij in vermomming postkoetsen overvallen teneinde La Reno voor schut te zetten. C. Graham Baker bedacht het allemaal en George Robinson was de cameraman.