Bob McKenzie: cast.
Er zijn 24 films gevonden.

Code of the Lawless

1945 | Western

Verenigde Staten 1945. Western van Wallace Fox. Met o.a. Kirby Grant, Fuzzy Knight, Poni (Jane) Adams, Charles Miller en Rex Lease.

Grant komt een aantal ranchers te hulp die onder absurde 'belastingdruk' staan van een holding-maatschappij.

The Sombrero Kid

1942 | Western

Verenigde Staten 1942. Western van George Sherman. Met o.a. Don 'Red' Barry, Lynn Merrick, Robert Homans, John James en Joel Friedkin.

Barry is op de vlucht voor de wet, natuurlijk volkomen onschuldig. Hij wordt zelfs gepakt, maar vrienden helpen en Barry weet tijdens zijn vlucht de ware bandieten te grijpen en de goudmijn waar het allemaal om draaide, en die van zijn vader was, terug te bemachtigen. Norman Halls scenario zorgt voor voldoende actie zodat het een onderhoudende western is.

Death Valley Outlaws

1941 | Western

Verenigde Staten 1941. Western van George Sherman en Milburn Stone. Met o.a. Don 'Red' Barry, Lynn Merrick, Rex Lease, Bob McKenzie en Karl Hackett.

Barry zweert wraak, wanneer een vriend vermoord wordt. Hij belandt vervolgens in een situatie, waarin misdaad aan de lopende band plaats vindt. De corrupte bankier, de marshal die aan de verkeerde kant staat, kortom Barry heeft zijn handen vol om de orde te herstellen.

Triple Justice

1940 | Western

Verenigde Staten 1940. Western van David Howard. Met o.a. George O'Brien, Virginia Vale, Peggy Shannon, Harry Woods en Paul Fix.

De laatste O'Brien-western nadat hij 16 jaar lang westernrollen gespeeld had en in totaal zo'n 70 films op zijn naam had gebracht. Ook deze is weer goed gemaakt met volop actie als O'Brien betrokken raakt bij een bankoverval en de drie bandieten achterna gaat. Hij brengt het geld terug, ontmaskert een schurkachtige hulpsheriff en krijgt Vale als beloning. O'Brien zou later nog vijf rollen spelen, de laatste in 1964 in de western CHEYENNE AUTUMN. Voor westernfans zal O'Brien altijd een begrip blijven.

Take Me Back to Oklahoma

1940 | Western

Verenigde Staten 1940. Western van Al Herman. Met o.a. Tex Ritter, Slim Andrews, Terry Walker, Karl Hackkett en George Eldridge.

Een routine-aflevering uit de Ritter-westernreeks met extra muziek van Bob Wills en zijn groep, die enkele jaren later ook Russell Hayden zou ondersteunen in een Columbia-reeks. Robert Tansey schreef het zoveelste scenario voor de serie en Herman behandelde het routineus. De regisseur trad aanvankelijk als artistiek leider 15 jaar eerder de filmindustrie binnen en debuteerde daarna als regisseur in 1926 met Bill Patton-westerns.

The Luck of Roaring Camp

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van Irvin V. Willat. Met o.a. Owen Davis Jr, Joan Woodbury, Charles Brokaw, Forrest Taylor en Bob Kortman.

Producent Scott Dunlap heeft veel goede westerns afgeleverd, o.a. met Buck Jones. In dit geval kwam er echter niets uit de bus. Het scenario zou nog wel naar een verhaal van Bret Harte gemaakt zijn, een man die altijd veel actie in zijn verhalen stopte. Deze western is actieloos, tam en langdradig. Het speelt zich af rond 1850, de tijd waarin Californië de goudkoorts beleefde en waarin ongure elementen profijt van andermans zwoegen wilden hebben. Willat is op zijn zwakst; deze regisseur zou rond 1957 zijn twintigjarige regiecarrière beëindigen.

Sing Sing, Cowboy

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van Robert N. Bradbury. Met o.a. Tex Ritter, Louise Stanley, Al St.John, Karl Hackett en Charles King.

Ritter komt Stanley te hulp: haar vader is vermoord en nu willen bandieten haar vervoersmaatschappij in handen krijgen. Een goed gemaakte western met de nodige humor en wat liedjes. Het scenario was van Robert Tansey - ook bekend als producent en regisseur van westerns.

God's Country and the Man

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van Robert N. Bradbury. Met o.a. Tom Keene, Betty Compson, Charlotte Henry, Charles King en Billy Bletcher.

Dit was de eerste van vier westerns, van behoorlijk niveau, die Keene voor Monogram zou maken als vervolg op zijn kostuum-western-serie voor Crescent. De laatste films uit die serie en de eerste film van deze liepen door elkaar heen. In deze eerste aflevering is voldoende actie en spanning aanwezig. Bradbury levert een goede job af, Tom is in zijn element, het scenario van Robert Tansey is goed (controverse tussen de held Keene en de schurk King), het camerawerk van Bert Longenecker (die ze alle vier deed) is uitstekend, en King geeft perfect tegenspel.

Senor Jim

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Jacques Jaccard. Met o.a. Conway Tearle, Barbara Bedford, Alberta Dugan, Fred Malatesta en Betty Mack.

De laatste van de vier westerns die Tearle speelde in 1935/36 voor Beaumont. En het was voor de vierde maal geen goede. Tearle (die eigenlijk Frederick Levy heette), geboren in 1878, was een romantisch idool van de jaren twintig. In 1914 maakte hij zijn filmdebuut. Zijn filmcarrière als ster was in feite voorbij op dit moment, de reden waarschijnlijk waarom hij het aanbod aanvaardde van producent Mitchell Leichter om een western-serie te maken. Dat deed zijn carrière geen goed. Hij maakte in 1936 nog vier films. In 1938 overleed hij.

Ridin' On

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Harry S. Webb. Met o.a. Tom Tyler, Joan Barclay, Rex Lease, John Elliott en Earl Dwire.

De buren Elliott en Dwire liggen voortdurend met elkaar overhoop. Elliotts zoon, Tyler, valt dus met zijn neus in de boter als hij thuis komt. Maar het lot wil dat Tyler verliefd wordt op Dwire's dochter, Barclay. Barclay heette toen nog Geraine Greear. John Neville schreef het scenario naar het boek Feud of the Jay Bar Dee van Arthur Carhart.

Lucky Terror

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Alan James. Met o.a. Hoot Gibson, Lona Andre, Charles Hill, George Chesebro en Bob McKenzie.

James schreef zelf het uiterst oppervlakkige scenario naar een verhaal van Roger Allman. Hij wist er als regisseur niets van te maken. Langdradig, tot ver na het midden actieloos. Een goudmijn én de poging van bandieten die in bezit te krijgen staan centraal. Zelfs Hoot weet er niets van te brouwen.

Feud of the West

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Harry Fraser. Met o.a. Hoot Gibson, Joan Barclay, Buzz Barton, Reed Howes en Robert Kortman.

Het begint als een rodeo-western, maar dan ontpopt deze film zich als een goede actiewestern met Hoot in een uitstekende rol als held, en met Howes als de sinistere outlaw.

Comin' Round the Mountain

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Mack Wright. Met o.a. Gene Autry, Ann Rutherford, Smiley Burnette, LeRoy Mason en Raymond Brown.

Ditmaal is het Autry's paard Champion dat de hoofdrol speelt. Een paardenrace staat namelijk centraal. Echte actie ontbreekt maar het duo Autry/Burnette is redelijk op dreef.

Cavalcade of the West

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Harry Fraser. Met o.a. Hoot Gibson, Rex Lease, Marion Shilling, Adam Goodman en Nina Guilbert.

Voor het beschikbare budget was dit verhaal te hoog gegrepen; Fraser kon zich dus niet uitleven met het scenario van Norman Houston. De Pony Express-dagen leven weer op: Hoot zorgt ervoor dat de post er door komt. Verder wordt er een pioniersfamilie door bandieten overvallen, en wordt er een jongen ontvoerd. De film maakt dan een sprong in de tijd: we zien de uiteindelijke hereniging van het gezin.

The Man from Guntown

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Ford Beebe. Met o.a. Tim McCoy, Billie Seward, Rex Lease, Jack Clifford en Wheeler Oakman.

In deze goede McCoy-western schiet Tim de arme Seward te hulp. Het meisje heeft het nodige geërfd en nu loert een serie schurken daar op. Die zijn uiteraard uitgeschakeld als Tim aan het eind van de film wegrijdt. Beebe en Thomas Ince Jr. - zoon van de befaamde westernpionier - schreven samen het actierijke scenario.

Stone of Silver Creek

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Nick Grinde. Met o.a. Buck Jones, Noel Francis, Niles Welch, Murdock McQuarrie en Marion Shilling.

Geen actiewestern, maar tóch een superieure aflevering uit de Jones-reeks. Jones is de eigenaar van een goktent en hij neemt het met de wet niet zo nauw. Maar dan maakt hij kennis met een priester en ontmoet hij Shilling.

Alias John Law

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Robert N. Bradbury. Met o.a. Bob Steele, Roberta Gale, Buck Connors, Earl Dwire en Bob McKenzie.

Geslaagde western, in aanmerking genomen het budget dat producent A.W. Hackel ter beschikking had. Het was de eerste van een nieuwe serie van acht westerns die Bob Steele zou maken voor Hackel, na er al acht gemaakt te hebben. Er zouden hierna nog zestien volgen. Deze acht werden gemaakt voor Supreme en alle door Bobs vader, Bradbury, geregisseerd. Het camerawerk lag meestal in handen van Bert Longenecker. Forbes Parkhill was de scenarist van deze aflevering.

Thunder over Texas

1934 | Western

Verenigde Staten 1934. Western van John Warner (Edgar G. Ulmer). Met o.a. Guinn 'Big Boy' Williams, Marion Shilling, Helen Westcott, Dick Botiller en Philo McCullough.

De start van een serie van zes westerns die Williams in 1945/35 als ster zou maken voor Beacon en First Division. Het werd de laatste serie die hij maakte. Hij werd een bekend acteur in westerns (bijrollen) tot zijn laatste rol in 1961 in THE COMANCHEROS. In 1962 overleed hij, 62 jaar oud, na in 1921 als westernster begonnen te zijn. Zijn filmdebuut was in 1919. In deze eerste aflevering krijgt Williams te maken met het meisje Skelton, wier vader het slachtoffer is van de praktijken van een louche bankier. Het verhaal werd geleverd door ene Sherle Castle, in werkelijkheid Ulmers echtgenote. Eddie Granemann bewerkte het. Harry Forbes en Bill Hyer waren de cameramannen van de serie.

Ridin' for Justice

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van D. Ross Lederman. Met o.a. Buck Jones, Mary Doran, Russell Simpson, Walter Miller en Bob McKenzie.

Jones temt wilde paarden. In die rol heeft hij succes bij de dames. Zo ook bij de vrouw van de sheriff. Beiden raken verward in een moordzaak en moeten op de vlucht voor het gezag - tot Jones kan bewijzen wie de ware misdadiger is.

A Six Shootin' Romance

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Olive Hasbrouck, William A. Steele, Carmen Phillips en Bob McKenzie.

Hoxie en Hasbrouck erven samen een ranch. Zij ziet niets in hem, maar gaat een relatie aan met rancher-buurman Steele. Die blijkt getrouwd te zijn en dus wil ze niets meer van hem weten. Dat neemt hij niet en hij ontvoert haar. Dan kan Hoxie zijn liefde laten blijken en haar hart winnen door haar te bevrijden. Een routine-western naar een scenario van Alvin J. Neitz, gebaseerd op Dashing van Ruth Comfort Mitchell. Het camerawerk deed William Nobles.

Where Is The West?

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van George Marshall. Met o.a. Jack Hoxie, Mary Philbin, Bob McKenzie, Sid Jordan en Slim Cole.

Een geslaagde, door George Hively naar een verhaal van George Hull geschreven western-komedie, waarin melkboer Hoxie en kelnerin Philbin gezamenlijk een ranch in het westen erven. Voorman Jordan ziet hen echter liever weer gaan en met zijn bende maakt hij hun het leven onmogelijk. Maar ook een melkboer slaat van zich af, en Hoxie kan dat als geen ander. Clyde De Vinna en Ray Ramsey verzorgden het camerawerk.

The Gentleman from America

1923 | Komedie, Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1923. Komedie van Edward Sedgwick. Met o.a. Hoot Gibson, Tom O'Brien, Louise Lorraine, Carmen Philips en Frank Leigh.

Dit is een van de weinige uitstapjes die Hoot maakte naast de westerns. Hij en O'Brien zijn twee soldatenmaatjes in WO I die in Spanje terechtkomen. Daar stelt Hoot vast dat Lorraine tegen haar wil moet trouwen; hij ontvoert haar. Raymond Schrock leverde het verhaal en George Hull bewerkte het. Virgil Miller deed het camerawerk. Het zij opgemerkt dat Hoot ook in werkelijkheid gediend heeft in Frankrijk gedurende WO I. Hij zat in het tankkorps en werd diverse malen wegens dapperheid onderscheiden. Toen hij in 1919 de dienst verliet was hij van soldaat opgeklommen tot sergeant.

Single Handed

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Edward Sedgwick. Met o.a. Hoot Gibson, Elinor Field, Percy Challenger, William Steele en Philip Sleeman.

Gibson raakt tegen zijn wil verzeild in een kaartspel. Hij moet vluchten en raakt dan betrokken bij Fields probleem. Ze moet een stuk van een kaart vinden waarop een schat staat. Die heeft achteraf niets te betekenen, maar dat weten de schurken niet vooraf. Gibson overhandigt het gespuis aan de sheriff. George Hull bewerkte Sedgwicks verhaal. Wright was de regisseur van vier korte 20m westerns met Gibson in de hoofdrol: WOLF TRACKS, MASKED, THIEVES' CLOTHES en THE BRONCHO KID, alle uit 1920.

Don Quickshot of the Rio Grande

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van George Marshall. Met o.a. Jack Hoxie, Emmett King, Elinor Field, Fred C. Jones en William A. Steele.

Aardige western-komedie, waarin Jack Hoxie een dromer is, ontslagen wordt, denkt een voorbeeld te kunnen nemen aan Don Quichotte maar het uiteindelijk heel goed kan opnemen tegen een bende outlaws. Dit was de eerste van 35 westerns die Jack maakte voor Universal en Marshall zou de eerste drie regisseren. Het werd een goede serie westerns, waarin Jacks populariteit een hoogtepunt bereikte. Na Hoot Gibson zou hij de tweede grote ster van de studio worden; Universal had ook nog Art Acord, en zat er dus warmpjes bij. George Hively bewerkte het verhaal van Stephen Chalmers en voor het camerawerk was aanwezig Charles Kaufman.