Duke R. Lee: cast.
Er zijn 17 films gevonden.

The Concentration Kid

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van Arthur Rosson. Met o.a. Hoot Gibson, Kathryn Crawford, Duke R. Lee, James Mason en Robert E. Homans.

In deze aardige western-komedie wordt Hoot verliefd op de zangeres Crawford. Die wordt ontvoerd door een bende veedieven die zich van Hoots vee meester heeft gemaakt. Kortom: Hoot moet in actie komen om vee en meisje terug te winnen. Harold Tarshis en Charles Gordon Saxton schreven het verhaal. Harry Neumann was al jaren Hoots vaste cameraman, en was dat ook nu, bij zijn laatste Universal western. De succesvolle samenwerking tussen de studio en Hoot, die zo'n vijftien jaar had geduurd, was ten einde. Hoot zette zijn carrière voort bij Allied Pictures; hij was toen al tien jaar een idool.

45 Calibre War

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Leo Maloney. Met o.a. Don Coleman, Ben Corbett, Al Hart, Edward Jones en Duke R. Lee.

Als Don van zijn zuster een brief ontvangt, gaat hij stante pede terug naar huis, waar blijkt dat een bende probeert de ranchers van hun grondgebied te verdrijven. Don zorgt ervoor dat dit niet gebeurt. Het was Dons vierde en daarmee laatste western waarin hij de hoofdrol speelde. In dit jaar stierf zijn beschermheer Maloney en de serie werd niet voortgezet. Niemand heeft ooit nog wat van hem gehoord. Fort Beebe was de scenarist, Edward Kull de cameraman en Joseph Kane deed de montage.

Son of the Golden West

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Eugene Forde. Met o.a. Tom Mix, Sharon Lynn, Tom Lingham, Duke R. Lee en Lee Shumway.

Lee en zijn bende maken de omgeving onveilig. Mix, een Pony Express-ruiter, ontsnapt zo ternauwernood, en weet ook nog even Lynn te redden. Dan jakkert hij alweer door de prairie om het leger te hulp te roepen. Dit was de eerste van vijf westerns die Mix zou maken voor FBO en haar directeur Joseph Kennedy. Het zouden middelmatige, oppervlakkige westerns worden, vooral door het ontbreken van cameraman Daniel Clark. Norman Devol was de vaste cameraman voor deze vijf films, maar hij miste de dynamiek van Clark. George Pyper schreef het script van deze film.

The Terror of Bar X

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Scott Pembroke. Met o.a. Bob Custer, Ruby Blaine, William Rhine, Jack Castle en Duke R. Lee.

De schurk Lee wil Custer in discrediet brengen en dat lukt aardig. Met Custer in de gevangenis heeft hij zijn handen vrij om de ranch van Blaines vader in te pikken en het meisje te dwingen hem te trouwen. George Merrick bewerkte George M. Johnsons verhaal Stan Willis, Cowboy, die in deze produktie echter Bob Willis heet. Ernest Miller deed het camerawerk voor producent Bob Custer.

Galopping Fury

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van B.Reeves Eason. Met o.a. Hoot Gibson, Otis Harlan, Sally Rand, Frank Beal en Pee Wee Holmes.

Hoot is de voorman op de ranch van Harlan. Bij een vergiftiging schijnt een bepaald soort modder wonderen te doen want hij knapt snel op. Beal heeft interesse en wil de ranch in bezit krijgen. Hoot maakt hem duidelijk dat hij de slag nog niet heeft gewonnen. Tidy Toreador van Peter B.Kyne werd bewerkt door Arthur Statter. Harry Neumann was de vaste cameraman in de ploeg van Hoot.

The Man In the Saddle

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Hoot Gibson, Charles Mailes, Clark Comstock, Fay Wray en Sally Long.

Er worden kampeerders overvallen op het grondgebied van een ranch. De rancher schrijft zijn oude vriend en vraagt hem om hulp. Hij krijgt diens zoon, Hoot, die de daders weet te ontmaskeren. Karloff speelde een bandiet. Eddie Linden deed het camerawerk en Charles Logue schreef het scenario.

Sky High Corral

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Art Acord, Marguerite Clayton, Duke R. Lee, Jack Mower en Tom Lingham.

Lee is in deze western een schurk en een veedief, maar hij probeert de diefstal in de schoenen te schuiven van Acord. Ralph Cummings leverde het verhaal, dat door Smith zelf bewerkt werd. Eddie Linden was cameraman.

Rustlers' Ranch

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Art Acord, Olive Hasbrouck, Duke R. Lee, George Chesebro en Edith Yorke.

Acord komt op de ranch van de weduwe Hasbrouck te werken en wordt verliefd op haar dochter Yorke. Ondertussen komt hij achter de louche praktijken van cowboy Kemp, die probeert de weduwe op te lichten. Hij maakt er een eind aan en de hand van de dochter wordt de zijne. Harrison Jacobs en E. Richard Schayer baseerden hun scenario op een verhaal van W.C. Tuttle. Eddie Linden deed het camerawerk.

Man of the Forest

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van John Waters. Met o.a. Jack Holt, Georgia Hale, El Brendel, Warner Oland en Tom Kennedy.

Jack Holt is de held in deze versie van het boek van Zane Grey, dat door Fred Myton werd bewerkt. Hij neemt Georgia Hale in bescherming, maar het duurt een tijd voor hij door heeft dat Warner Oland de schurk is en Holt. C. Edgar Schoenbaum nam de film op en Holt speelde op zijn gebruikelijke goede wijze in deze fijne western.

The Oregon Trail

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Ed Laemmle. Met o.a. Art Acord, Louise Lorraine, Duke R. Lee, Jim Corey en Burton C. Law.

Serial in achttien hoofdstukken. Weer zo'n razend populaire en goed gemaakte western-serial met Art Acord als de held. Gebaseerd op het boek van Dr. Marcus Whitman en tot filmverhaal gemaakt door Robert Dillon. De serial vertelt in grote lijnen het openbreken van de route naar het westen. Whitman is een geestelijke die het woord Gods naar de Indianen wil brengen. Maar aan dit centrale punt worden vele historische gebeurtenissen opgehangen. Anthony Coldeway, Douglas Bronston en Jefferson Moffitt waren Universals scenaristen.

In the Days of Daniel Boone

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van William Craft. Met o.a. Jack Mower, Eileen Sedgwick, Duke R. Lee, Charles Brinley en Albert J. Smith.

Serial in vijftien hoofdstukken. Mower speelt Boone, en dat betekent dat de actie zich afspeelt in het oosten van de VS toen de Engelsen, Fransen en Indianen op verschillende fronten vochten, en de Amerikanen hun vrijheid nog niet hadden. Deze Universal-serial is goed gemaakt en neemt historische feiten in acht.

In the Days of Buffalo Bill

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Edward Laemmle. Met o.a. Art Acord, Dorothy Woods, Duke R. Lee, George A. Williams en Jay Morley.

Serial in achttien hoofdstukken. Een succesvolle western- serial waarin Buffalo Bills leven tamelijk waarheidsgetrouw wordt weergegeven. Het scenario van Robert Dillon bevatte echter genoeg actie om de westernfan tevreden te stellen.

Vanishing Trails

1920 | Western

Verenigde Staten 1920. Western van Leon De La Mothe. Met o.a. Franklyn Farnum, Mary Anderson, Duke R. Lee, Vester Pegg en William Orlamond.

Een mystery-western-serial van vijftien afleveringen waarin Farnum en Lee elkaars tegenpolen zijn. De eerste gaat recht door zee, de tweede wil macht en rijkdom en heerst over zijn domein. Anderson is Lee's dochter die Farnum van de dood heeft gered. Binnen deze relaties tussen de drie hoofdpersonen komt dan het mysterie van een verdwenen schat van een handelsmagnaat die bij de beroving is vermoord en waar velen in geïnteresseerd zijn. William Ming schreef deze serial voor Canyon, de maatschappij waar Franklyn zojuist een contract voor een hele serie westerns had afgesloten. In de jaren dertig zou hij in bijrollen vervallen, meestal outlaw-rollen in westerns. Als je de goed uitziende jonge Franklyn uit deze serial voor de geest haalt, herken je hem niet meer terug in zijn vele outlaw-rollen twintig jaar later.

Just Pals

1920 | Western

Verenigde Staten 1920. Western van John Ford. Met o.a. Buck Jones, Helen Ferguson, George Stone, Duke R. Lee en William Buckley.

De eerste film die door Ford geregisseerd werd voor Fox nadat hij Universal had verlaten. Hoewel hij een redelijke actiewestern afleverde was dit zeker nog niet de Ford die men enkele jaren later zou leren kennen. Paul Scofield bewerkte het verhaal van John McDermott en George Schneiderman stond achter de camera.

The Outcasts of Poker Flat

1919 | Western

Verenigde Staten 1919. Western van John Ford. Met o.a. Harry Carey, Cullen Landis, Gloria Hope, J.Farrell MacDonald en Charles H. Mailes.

Dit is de eerste verfilming van Bret Harte's verhalen. Carey speelt Oakhurst die zijn geliefde opgeeft voor zijn geadopteerde zoon, Landis. Het camerawerk van John W. Brown valt het meeste op. Ford gebruikte hier nog de naam 'Jack'. Tussen 1917/1919 maakten Ford en Carey samen 23 westerns voor Universal.

Lure of the Circus

1918 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1918. Avonturenfilm van J.P. McGowan. Met o.a. Eddie Polo, Molly Malone, Eileen Sedgwick, Charles Hill Mailes en Frederick Starr.

Serial in achttien hoofdstukken. Wat kan er zoal fout gaan in een circus? Olifanten kunnen uitbreken, mensen kunnen sabotage plegen, kortom: er kan veel verkeerd gaan. In deze avonturen- serial gaat dus [KA1]alles verkeerd om de held Polo de gelegenheid te geven alles weer goed te maken. Hope Loring bewerkte het verhaal van William Wing voor Universal. Polo (1875- 1961) was een legende, een superster uit de serial en de zwijgende filmperiode. Hij was een perfecte stuntman die in 1913 de filmindustrie binnenkwam. Hij werd wereldberoemd toen hij in 1915 als eerste man met een parachute van de Eiffeltoren sprong.

Straight Shooting

1917 | Western

Verenigde Staten 1917. Western van John Ford. Met o.a. Harry Carey, Ed Hoot Gibson, John Douglas, Ruth Ford en Fred Steene.

Carey werd ingehuurd door een bende veehandelaren met de bedoeling de boeren van hun land te verdrijven. Aanvankelijk heeft hij hier geen problemen mee, maar nadat de zoon van een van de boeren zonder reden werd neergeschoten, schaart hij zich aan hun zijde. Hij roept de hulp in van een bende outlaws die zich in de bergen schuil houden. De eerste lange film van Ford (wiens voornaam toen nog Jack luidde en zo staat hij op de aftiteling) en verbazend goed; zelfs tachtig jaar later. De actie zit er vanaf het begin in en ook al verloopt de film, naar hedendaagse normen, traag en melodramatisch, toch toont Ford zich reeds een boeiend verteller en een bekwaam regisseur. Het scenario werd geschreven door George Hively en voor de beelden is George Scott verantwoordelijk. In 1925 werd de film opnieuw gemonteerd en van een ander einde voorzien. Deze 45m durende versie werd heruitgebracht als STRAIGHT SHOOTIN'. Deze kritiek is gebaseerd op een Poolse versie die in 1993 door de Franse tv werd uitgezonden. Volgens Peter Bogdanovich, die de biografie John Ford schreef was de rolverdeling alsvolgt: Harry Carey, Molly Malone, Duke Lee, Vester Pegg, Hoot Gibson, George Berrell, Ted Brooks en Milt Brown.