Audrey Christie: cast.
Er zijn 10 films gevonden.

The Streets of L.A.

1979 | Familiefilm, Drama

Verenigde Staten 1979. Familiefilm van Jerrold Freedman. Met o.a. Joanne Woodward, Robert Webber, Michael C. Gwynne, Fernando Allende en Isela Vega.

Woodward is een gescheiden vrouw die door het leven niet verwend werd. Ze verdient juist genoeg om rond te komen. Wanneer ze op een avond thuiskomt ziet ze drie vandalen die met messen de nieuwe banden van haar auto aan het bewerken zijn. Ze worden opgepikt maar al vlug voorwaardelijk vrijgelaten. Het zijn jonge Latino's dus begeeft Woodward zich naar de 'barrios' om hen te dwingen het geld voor nieuwe banden te betalen. Woodward schittert in de rol van een moedige vrouw die zich op vijandig gebied waagt om het recht te doen zegevieren. Ze moet heel wat vernederingen doorstaan, maar voor het eerst in haar leven is ze vastbesloten tot het uiterste te gaan. Goed gestructureerd scenario van Marvin A. Gluck dat naar een onvergetelijke climax leidt. Achter de camera stond Allen Daviau.

Harper Valley P.T.A.

1978 | Komedie

Verenigde Staten 1978. Komedie van Richard Bennett. Met o.a. Barbara Eden, Ronny Cox, Nanette Fabray, Susan Swift en Louis Nye.

Een hit van lang geleden was de inspiratiebron voor deze onge[KA3]inspireerde komedie over een sexy jonge vrouw die de hoogmoedige hypocrieten van haar plaatselijke oudercommissie (P.T.A.) te slim af is. Heel wat lachers voor de uitbundige menigte. Later een tv-serie.

Mame

1974 | Musical, Drama

Verenigde Staten 1974. Musical van Gene Saks. Met o.a. Lucille Ball, Beatrice Arthur, Robert Preston, Jane Connell en Bruce Davison.

Een hopeloos verouderde musical naar het Broadwaysucces en op 'Auntie Mame' gebaseerd, maar het is beschamend, zelfs voor de meest fanatieke fans van Lucy. Waar zijn Fred en Ethel Mertz om te helpen?

Shirts/Skins

1973 | Drama

Verenigde Staten 1973. Drama van William Graham. Met o.a. Bill Bixby, Doug McClure, Leonard Frey, Rene Auberjonois en McLean Stevenson.

Zes jonge profs besluiten een basketball-onenigheid, ontstaan door de dagelijkse druk en de rivaliteit binnen de groep, op te lossen met een sneeuwballengevecht, wat bijna tot een tragische afloop voert. Een zeer goede vertolking van een uitgelezen bezetting maakt er een geloofwaardige film van.

The Ballad of Josie

1967 | Komedie, Western

Verenigde Staten 1967. Komedie van Andrew V. McLaglen. Met o.a. Doris Day, Peter Graves, George Kennedy, Andy Devine en William Talman.

Weduwe Day gaat schapenfokken in het harde mannenwereldje van Wyoming, waar tenslotte vrouwelijke charme en liefde overwinnen. Een pretentieloze Doris Day-lachfilm in western-kledij.

The Ballad of Josie

1967 | Western, Komedie

Verenigde Staten 1967. Western van Andrew McLaglen en Andrew V. McLaglen. Met o.a. Doris Day, Peter Graves, George Kennedy, Andy Devine en William Talman.

Halverwege vorige eeuw vestigt een vrouw zich in Wyoming op een ranch nadat ze is vrijgesproken van moord op haar man. De als komisch bedoelde western met feministische trekken verhaalt hoe zij het goede probeert uit te dragen. Het effect is ongeveer even saai als het klinkt. Een van de laatste films die Day maakte voordat ze Hollywood verliet om zich te wijden aan de populaire tv-serie The Doris Day show. (JvB/VPRO Gids)

Frankie and Johnny

1966 | Western, Muziek, Komedie, Musical

Verenigde Staten 1966. Western van Frederick de Cordova. Met o.a. Elvis Presley, Donna Douglas, Harry Morgan, Nancy Kovack en Anthony Eisley.

Kroeglied dat uitgewerkt werd tot lang filmverhaal voor Elvis. Achtergrond met rivierboot op de Mississippi (inclusief revolvergevechten) en stemmige liedjes maken dit een bevredigende tijdvuller. Dit was de 20e speelfilm met Elvis in negen jaar tijd. Scenario van Alex Gottlieb. Camerawerk van Jacques Marquette.

The Unsinkable Molly Brown

1964 | Musical, Drama

Verenigde Staten 1964. Musical van Charles Walters. Met o.a. Debbie Reynolds, Harve Presnell, Ed Begley, Jack Kruschen en Hermione Baddeley.

Reynolds is een weeskind dat opgroeide in een mijnwerkersgezin in Colorado. Ze trouwt met Presnell, een doodgewone mijnwerker. Op een dag vindt hij goud. Reynolds, die er steeds van gedroomd heeft deel uit te maken van de jet-set van Denver denkt haar levensdoel bereikt te hebben. De werkelijkheid pakt echter heel anders uit. Vlotte, levenslustige musical vol kleurrijke personages, maar de uitwerking en de liedjes zijn oppervlakkig. De Broadway-musical werd geschreven door Richard Morris, terwijl Helen Deutsch voor de filmbewerking tekende. Meredith Wilson was verantwoordelijk voor de songs. Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Molly Brown, één van de overlevenden van de ramp met de Titanic. Camerawerk is van Daniel L. Fapp. Gefilmd in Panavision.

Splendor in the Grass

1961 | Romantisch drama

Verenigde Staten 1961. Romantisch drama van Elia Kazan. Met o.a. Natalie Wood, Warren Beatty, Pat Hingle, Audrey Christie en Barbara Loden.

Nogal zwaar op de hand, dit portret van een verliefd stel in een Texaans stadje aan de vooravond van de Grote Depressie. Maar mét een vrolijke noot, want naar verluidt is Splendor in the Grass ook de eerste film waarin geliefden elkaar een heuse tongzoen geven. Eenvoudige middenstandsdochter (Wood) en rijke, maar gekwelde jongeling (Beatty) zijn smoorverliefd en doen toch braaf hun uiterste best maagdelijk te blijven tot ze getrouwd zijn. Probleem is dat ze van hun botte, ongeïnteresseerde ouders geen toestemming krijgen om in het huwelijk te treden. Frustrerend! Oscarnominatie voor Wood, Oscar voor scenarioschrijver William Inge.

Keeper of the Flame

1942 | Drama

Verenigde Staten 1942. Drama van George Cukor. Met o.a. Spencer Tracy, Katharine Hepburn, Richard Whorf, Margaret Wycherly en Forrest Tucker.

Journalist Steven O`Malley (Tracy) krijgt opdracht over een Amerikaanse patriot die zo pas is overleden de levensgeschiedenis te schrijven, maar hij wil het ware verhaal schrijven. De film is wat zwaar op de hand en bij het weerzien te gedateerd: maar het thema van de ontmythologisering van een held die blind vereerd werd, blijft overeind. Hepburn is de weduwe van de man. Het scenario is van Donald Ogden Stewart naar een roman van I.A.R. Wylie, en men hoort de vage echo van CITIZEN KANE. Het camerawerk is van William Daniels.