Alice Toen: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Meisje

2002 | Drama, Romantiek

Nederland​/​​België​/​​Frankrijk 2002. Drama van Dorothée Van Den Berghe. Met o.a. Charlotte Vanden Eynde, Els Dottermans, Frieda Pittoors, Matthias Schoenaerts en Wim Opbrouck.

De schichtige twintigjarige Muriel (Vanden Eynde) is enig kind, ze woont in een Vlaams dorp, ze heeft een keurige vriend en ze werkt in een fabriek – naast haar moeder van bijna zestig. Ze hunkert naar verandering en kiest voor de grote stad, waar ze een kamer vindt bij de bruuske dertiger Laura (Dottermans). Dan wreekt zich haar beschermde opvoeding. Ondertussen worstelen hospita Laura met nestdrang en Muriels moeder met gebrek aan onafhankelijkheid. Regisseur Van den Berghe werkte jaren aan het bijschaven van de personages die ze akelig intiem in beeld brengt.

Pièces d'identités

1998 | Komedie

Congo-Brazzaville​/​​Frankrijk​/​​België 1998. Komedie van Mweze Dieudonné Ngangura. Met o.a. Gérard Essomba, Herbert Flack, Jean-Louis Daulne, Dominique Mesa en Alice Toen.

De schichtige twintigjarige Muriel (Vanden Eynde) is enig kind, ze woont in een Vlaams dorp, ze heeft een keurige vriend en ze werkt in een fabriek – naast haar moeder van bijna zestig. Ze hunkert naar verandering en kiest voor de grote stad, waar ze een kamer vindt bij de bruuske dertiger Laura (Dottermans). Dan wreekt zich haar beschermde opvoeding. Ondertussen worstelen hospita Laura met nestdrang en Muriels moeder met gebrek aan onafhankelijkheid. Regisseur Van den Berghe werkte jaren aan het bijschaven van de personages die ze akelig intiem in beeld brengt.

J'ai eu dur!

1996 | Komedie

België 1996. Komedie van Gerald Frydman en Gérald Frydman. Met o.a. Stéphane Steeman, Alice Toen, Catherine Claeys, Régine Verelle en Michel Carcan.

De schichtige twintigjarige Muriel (Vanden Eynde) is enig kind, ze woont in een Vlaams dorp, ze heeft een keurige vriend en ze werkt in een fabriek – naast haar moeder van bijna zestig. Ze hunkert naar verandering en kiest voor de grote stad, waar ze een kamer vindt bij de bruuske dertiger Laura (Dottermans). Dan wreekt zich haar beschermde opvoeding. Ondertussen worstelen hospita Laura met nestdrang en Muriels moeder met gebrek aan onafhankelijkheid. Regisseur Van den Berghe werkte jaren aan het bijschaven van de personages die ze akelig intiem in beeld brengt.

Alles moet weg

1996 | Misdaad, Drama, Komedie

België 1996. Misdaad van Jan Verheyen. Met o.a. Stany Crets, Peter Van den Begin, Bart De Pauw, Jaak Van Assche en Camilia Blereau.

Vlaamse roadmovie gebaseerd op het gelijknamige boek van Tom Lanoye over Tony (Crets) die zijn rechtenstudie stopt om lucht te gaan verkopen. Onderweg in zijn gammele busje loopt hij Andreeke (Van den Begin) tegen het lijf en zo begint een trainspotting-achtige kruistocht van criminaliteit door het Vlaamse land. Mooi vormgegeven met geweldige dialogen variërend van banaal (de merites van potgrond) tot filosofisch (het verband tussen tijd en vriendschap). (VM/VPRO Gids)

Hoe Bernard het trompetspelen verleerde

1980 | Komedie

België 1980. Komedie van Ludo Bex. Met o.a. Luk Van Melle, Rudi Van Vlaenderen, Frans Vercammen, Lydia Billiet en Alice Toen.

Drie vrienden-landlopers vinden het geld dat hen niet gelukkig maakt en een gevaar betekent voor hun eerlijke vriendschap. Scenario van Paul Koeck.

Hellegat

1980 | Drama

België 1980. Drama van Patrick Lebon. Met o.a. Jos Verbist, Ann Nelissen, Paul S'Jongers, Marc Janssens en Frank Aendenboom.

Een schitterend sociaal drama van de maker van ZAMAN. Een jonge keeper komt in conflict met zijn baas en dreigt daardoor zijn plaats in het lokale team te verliezen. Een oudere werknemer, verbitterd door de onverschilligheid van zijn omgeving, werpt zich op als de beschermer van de jongen. Meeslepend, ontroerend en belangrijk werk van Vlaanderens meest bekwame en integere regisseur.

Het meisje en de madonna

1958 | Drama

België 1958. Drama van Edith Kiel. Met o.a. Denise de Weerdt, Odette Moni, Jaak Germain, Louise Lausanne en Jan Cammans.

Verschrikkelijke melodramatische draak over een moeder die in mei 1940 tijdens de vlucht voor de Duitsers op het platteland haar twee dochtertjes met een muziekdoos achterlaat. Zij worden door een vrekkige boer geadopteerd. Zeventien jaar later zijn het twee mooie meisjes geworden en dankzij de muziekdoos vinden zij hun familie terug. Na een hele reeks volkskluchten in het Antwerps dialect is dit de eerste dramatische produktie van Kiel in het A.B.N. Veel te onwaarschijnlijke sentimentaliteiten maar wel mooie fotografie van Herbert Körner die op het Derde Festival van de Belgische Film de Prijs voor de Beste Fotografie kreeg.