John Livingston

Acteur

John Livingston is acteur.
Er zijn 8 films gevonden.

The Stickup

2001 | Actiefilm, Mysterie, Romantiek, Thriller

Canada/Verenigde Staten 2001. Actiefilm van Rowdy Herrington. Met o.a. James Spader, Leslie Stefanson, David Keith, John Livingston en Robert Miano.

Na het dure, maar niet zo goede Striking distance (1993) met Bruce Willis, viel scenarist-regisseur Herrington uit de gratie in Hollywood. Met het vrij goedkoop gemaakte The stickup herpakt hij zich. Herringtons favoriete acteur Spader (ook te zien in Herringtons I witness) speelt een uitgebluste agent, die neerstrijkt in een dorp waar een roofoverval plaatsvindt. Verwikkelingen met een femme fatale, lokale politie en verdachtmakingen lijken we allemaal wel eens eerder gezien te hebben, maar Herrington speelt zijn kaarten toch net weer anders uit.

The Sterling Chase

1999 | Drama

Verenigde Staten 1999. Drama van Tanya Fenmore en Tanya Fenmore. Met o.a. Andrea Ferrell, John Livingston, Irene Ng, Jack Noseworthy en Devon Odessa.

Aan het Chadley College, een fictieve universiteit in de stijl van Harvard, wordt een prijs uitgeloofd. Drie studenten worden genomineerd, een van hen zal de prijs behalen. Daarvoor moeten ze op het laatste moment grote offers brengen. Alexis (Tom), de dochter van een senator, stopt haar lesbische relatie met Chris (Odessa), die zich troost met Alexis` dove kamergenootje Melissa. Zwarte Darren (Thomas) ontdekt dat hij toch niet zo veel vrienden heeft als hij dacht, en dat hij het slachtoffer is van positieve discriminatie. Jenna (Ubach), die bekend staat als feministe, en zowat iedere nacht met een ander in bed duikt, besluit ongevoelig te zijn voor haar grootste bewonderaar Bunz (Livingston) uit angst dat ze zich bloot geeft. De gebeurtenissen spelen zich af gedurende de laatste twee dagen voordat de overwinnaar zal worden uitgeroepen. Het onderhoudende regiedebuut van de 25-jarige Fenmore ziet er goed uit en haar weinig bekende rolverdeling wordt goed door de film gecoached, maar het voorspelbare en magere scenario dat zij met Jeremy Dauber schreef had wel iets meer oorspronkelijke idee[KA3]en mogen hebben, en zich minder moeten laten inspireren door de vergelijkbare THE PAPER CHASE (1973) van James Bridges. Het camerawerk is van David Bridges. Ook bekend als GRADUATION WEEK.

Examining the Life of Private Investigator in Late 20th- Century America - Where's Marlowe?

1998 | Komedie, Mysterie

Verenigde Staten 1998. Komedie van Daniel Pyne. Met o.a. Miguel Ferrer, Mos Def, John Livingston, Allison Dean en John Slattery.

Als de film begint vertonen filmstudenten Wilton Crawley (Def) en A.J. Edison (Livingston) hun supersaaie drie uur durende documentaire over de Newyorkse waterleiding aan een verveeld publiek op een filmfestival. Daarop besluiten ze een pittigere documentaire te maken in L.A. Ze krijgen enkele fondsen en ze volgen met een in de hand gehouden camera het werk van twee priv[KA1]edetectives, Joe Boone (Ferrer) en diens partner Murphy (Slattery). Omdat zij niet veel budget hebben, zijn het geen topdetectives met topzaken. De gevallen vari[KA3]eren van een dispuut over hondenpoep, het schaduwen van een overspelig dom blondje, dat later beweert dat haar man eigenlijk zijn ma[KA4]aitresse bespioneert, en het in de gaten houden van een prostitu[KA1]eetje, dat een filmstudent blijkt te zijn. Als klap op de vuurpijl blijkt dat Murphy door zijn eigen vrouw wordt bedonderd. Ze vinden hem tenslotte vermoord in het huis van een vriendin. Boone besluit ermee op te houden en wordt filmer, terwijl Wilton en A.J. in de detectivebusiness stappen, naar aanleiding van de moord op Murphy. Leuk idee met gimmicks en geforceerde grappen, dat oorspronkelijk bedoeld was als pilot voor een tv-serie, die er nooit van kwam, waarop filmmaatschappij Paramount en omroep ABC besloten de ge[KA3]investeerde 3,5 miljoen dollar terug te halen door aan de pilot voldoende sc[KA2]enes toe te voegen voor een bioscooprelease, die met een dikke negenduizend dollar flopte. Goed bedoeld, maar niet goed genoeg. Het is geen satire op de hardboiled detective Marlowe, een schepping van Raymond Chandler en indertijd veel beter aangepakt door Robert Altman in THE LONG GOODBYE (1973, hoewel men hem verweet Chandler `vermoord` te hebben) en THE LATE SHOW (1977) van Robert Benton (die Chandler moderniseerde met zijn sfeervolle bewerking). Het scenario dat meer over filmen gaat dan over speurwerk, is van regisseur Pyne en John Mankiewicz. Het camerawerk is van Greg Gardiner. Dolby Surround. Ook bekend als WHERE'S MARLOWE?

Friends 'Til The End

1997 | Muziek, Drama

Verenigde Staten 1997. Muziek van Jack Bender. Met o.a. Shannon Doherty, Jennifer Blanc, Jason London, Harriet Sansom Harris en John Livingston.

Van jongs af aan is winnen voor Zanne Armstrong het belangrijkste wat er is. Ze is gezegend met een prachtige stem en Zanne begint al op jonge leeftijd mee te doen aan talentenjachten. Door plankenkoorts slaagt ze er echter niet in om door te breken. Zanne neemt zich vervolgens voor om wraak te nemen op Heather Romley die wel doorbrak. Voor Heather begint een race tegen de klok om aan de praktijken van Zanne een einde te maken. Eén en ander mondt uit in een verbijsterende, bizarre finale.

Dogtown

1997 | Drama

Verenigde Staten 1997. Drama van George Hickenlooper. Met o.a. Karen Black, Rory Cochrane, Jon Favreau, Trevor St. John en Price Carson.

Hickenloopers tweede onafhankelijk geproduceerde speelfilm. Philip Van Horn, die onmiddellijk na de high school zijn woonplaats Cuba in Missouri had verlaten om het te gaan maken in Hollywood, keert na dertien jaar terug. Iedereen denkt dat hij een ster is, maar de waarheid is dat hij mislukt is. In Cuba heeft de tijd bijna stilgestaan. Zijn jeugdliefde Dorothy Sternen (Masterson), ooit de prom queen van de school en de natte droom van veel jongens, is verlopen en verlept; ze heeft grote moeite om haar vaders handen van het lijf te houden. Ezra Good (Favreau), ooit de veelbelovende footballer van de school en de bullebak, die Philip altijd bedreigde, is nu aan de drank, maar nog altijd even agressief. De film is best aardig, al kabbelt hij eigenlijk voort zonder echte hoogtepunten. Hickenloopers boodschap van de mislukte Amerikaanse droom is duidelijk, evenals zijn bewijs dat de Frank Capra idylle niet bestaat. Het spel met name van Favreau, Black, Cochrane en Masterson is heel goed en geloofwaardig. Een film die als hij wordt uitgezonden, je best kunt bekijken en als je hem in de schappen van de videotheek vindt, is het geen bezwaar om hem eens te huren.

Mr. Wrong

1996 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1996. Komedie van Nick Castle. Met o.a. Ellen DeGeneres, Bill Pullman, Joan Cusack, Dean Stockwell en Joan Plowright.

Amerikaanse sitcom-ster DeGeneres speelt in haar speelfilmdebuut Martha Alstan, een tv-redactrice, die geschikte deelnemers opspoort voor talk-shows. Zij wordt - uitgerekend op Valentijnsdag - verliefd op een van haar gasten, Whitman Crawford (Pullman), een knappe, rijke vrijgezel, die in het leven zeer geslaagd lijkt te zijn. Hij schijnt slechts [KA1]e[KA1]en makke te hebben: hij citeert zelfgemaakte versregels na een heftige vrijpartij. Na een tijdje ontdekt zij dat hij een groot leeghoofd is die niet alleen een romantische obsessie heeft, maar een racist is en af een toe groen van ongemotiveerde jaloezie kan zijn. Ze wil van hem af en probeert hem op alle mogelijke manieren kwijt te raken, maar Whitman blijkt behoorlijk listig. Als hij naar grove middelen grijpt, kan Martha`s reactie natuurlijk niet uitblijven. Pullman, met een gevaarlijke glinstering in de ogen, speelt zijn rol met zalvend gemak. Cusack (de zus van John) is Inga Gunther, de jaloerse, moordlustige ex- vriendin van Whitman. Plowright is de prettige gestoorde moeder van Crawford met een verschrikkelijke aderverkalking. Het scenario van het trio Chris Matheson, Kerry Ehrin en Craig Munson, zorgt voor enkele leuke dialogen en tracht af te wijken van het stereotype beeld dat wij hebben van dit soort verstandige heldinnen. DeGeneres, die gekneld zit tussen twee (eigenlijk drie) gekken, verdiende beter voor haar eerste bioscoopfilm. Haar vertolking beperkt zich dan ook meestal tot een ongemakkelijke glimlach. Camerawerk van John Schwartzman. Dolby.

Schoolbreak Special: Between Mother and Daughter

1995 | Drama

Verenigde Staten 1995. Drama van Matthew Diamond. Met o.a. Lindsay Crouse, A.J. Langer, Dan Lauria, Christopher Daniel Barnes en John Livingston.

De familie Leone behoort tot de middenklasse. Vader Joe (Lauria) werkt hard, mam Anna (Crouse) is een trouwe schat. De zestien-jarige dochter Carla (Langer) die een lekker snoetje heeft, is in haar puberteit. Hierdoor is ze af en toe flink in de contramine. Als bij moeder Anna borstkanker wordt vastgesteld, is de afzetting van een borst onvermijdelijk. Deze radicale ingreep is een schok voor tiener Carla. Het opstandige gedrag van Carla slaat om als een blad aan de boom en rebellie maakt plaats voor grote bezorgdheid. Het kind wordt volwassen door deze ervaring. Het zoete, lieve scenario van Pamela Douglas is zonder verrassing, al is de personage van Carla daarin zorgvuldig gestalte gegeven. De spelprestaties mogen er zijn en regisseur Diamond heeft ervoor gezorgd dat de vaart erin zit. Deze redelijk korte tv-film raakt een gevoelige snaar bij de kijker zonder dat hij pretenties heeft.

Betrayed: A Story of Three Women

1995 | Drama

Verenigde Staten 1995. Drama van William Graham en William A. Graham. Met o.a. Swoozie Kurtz, Clare Carey, John Terry, John Livingston en Breckin Meyer.

Ogenschijnlijk heeft Amanda Nelson (Baxter) een goed huwelijk met haar man die een succesvolle advocaat is, twee zonen op de drempel van de volwassenheid en een hartsvriendin Joan (Kurtz), een weduwe, voor wie ze door het vuur gaat. Tot ze op een dag ontdekt dat haar echtgenoot Rob (Terry) een verhouding heeft met Joan`s dochter Dana (Carey). Nu dreigt niet alleen haar gelukkige bestaan in duigen te vallen, maar ook haar vriendschap met Joan komt in gevaar. Uitstekend relatiedrama dat kan rekenen op een grandioze vertolking van Baxter (tevens uitvoerend producent) en Kurtz. Het knap uitgewerkte scenario van James Duff toont ook de weerslag van deze affaire op Amanda`s twee zonen (Livingston en Meyer), die zich door hun vader verraden voelen. De film verzinkt nooit in goedkope sentimentaliteit. Robert Steadman stond achter de camera.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer John Livingston op televisie komt.

Reageer