Eduard Hoesch: regie, productie en camera.
Er zijn 7 films gevonden.

Wenn die Glocken hell erklingen

1959 | Drama, Muziek

Oostenrijk 1959. Drama van Eduard von Borsody. Met o.a. Willy Birgel, Loni von Friedl, Ellen Schwiers, Michael Ande en Teddy Reno.

Mario Pucci is leraar aan de koorschool van de vermaarde Wiener Sängerknaben. Hij gaat met hen op zomervakantie in Oost-Tirol, waar hij zijn vriendin Hanna von Warttenberg ontmoet, de tweede dochter van Günther von Warttenberg, een grootgrondbezitter en weduwnaar. Volledig voorspelbare, suikerzoete Heimatfilm, waarvan uitsluitend de prentenbriefkaarten-fotografie overeind is gebleven.

Schicksal in Ketten

1950 | Drama

Oostenrijk 1950. Drama van Eduard Hoesch. Met o.a. Maria Andergast, Rudolf Prack, Hans Holt, Willy Danek en Karl Skraup.

In het gevangenenkamp schept een soldaat op over zijn avontuurtjes met vrouwen, die hij zogenaamd bij een verblijf in Wenen heeft beleefd. Een makker herkent in een van de beschreven vrouwen zijn eigen vrouw, doodt de opschepper en vervloekt zijn vrouw. Pas na een ernstig ongeluk komen ze elkaar weer nader. Sentimenteel melodrama zonder psychologische diepgang.

Peter Voss, der Millionendieb

1945 | Avonturenfilm, Misdaad

Duitsland 1945. Avonturenfilm van Karl Anton. Met o.a. Viktor de Kowa, Karl Schönböck, Else von Möllendorff, Hans Leibelt en Georg Thomalla.

De oorspronkelijke Peter Voss-film over de bank, die failliet dreigt te gaan, maar door een vindingrijke medewerker (De Kowa) gered wordt na een spannende reis om de wereld. Dertien jaar later zou Becker een glitterende versie met O.W. Fischer in roulatie brengen. Aangenaam, gedateerd vertier. Felix von Eckhardt schreef samen met regisseur Anton het scenario naar het boek van Gerhard Seeliger. Camerawerk van Eduard Hoesch.

Kollege kommt gleich

1943 | Komedie

Duitsland 1943. Komedie van Karl Anton. Met o.a. Albert Matterstock, Carole Höhn, Fritz Kampers, Elizabeth Markus en Paul Bildt.

Een typisch doorzichtig geval van schijn bedriegt. Lilo Hillmer (H[KA3]ohn), de aantrekkelijke, maar verwende dochter van de eigenaar van een modehuis is verloofd met een zekere Robert Wendler (Matterstock), waarvan ze het beroep niet kent, totdat ze hoort dat hij eerste kellner is in een restaurant. Dat is veel te min voor haar en ze wil het onmiddellijk uitmaken. Omwille van haar vader (Kampers), die torenhoge schulden heeft bij Robert, trouwt ze toch met hem. Ze houdt haar neus opgetrokken tijdens hun huwelijksreis en glimlacht vals tegen de buitenwacht om de schijn op te houden. Robert gedraagt zich heel correct en Lilo vindt hem steeds charmanter en aardiger en moet haar uiterste best doen het niet te laten merken. Robert vertelt haar dat zijn vader (Bildt), die ook in hetzelfde vak zit en zijn carrière begonnen is met schoenenpoetsen van anderen, op bezoek komt. Lilo walgt, maar als later blijkt dat Roberts vader een hotelmagnaat is, is alles koek en ei en slaakt iedereen een zucht van verlichting. Onzinfilm van de 45-jarige Anton, die onder de nazi's zijn vruchtbaarste periode had. De spelprestaties zijn pure routine en de film is ruim een halve eeuw na dato ongenietbaar. Scenario van Curt J. Braun naar de gelijknamige toneelklucht van Wilhelm Utermann. Het camerawerk is van Eduard Hoesch.

Die Wirtin zum Weissen Rössl

1943 | Komedie

Duitsland 1943. Komedie van Karl Anton. Met o.a. Leny Marenbach, Dorit Kreysler, Karl Schönböck, Elisabeth Markus en Otto Graf.

Teneinde zich in de rol van de waardin van het 'Witte Paard' in te leven, neemt een filmster een betrekking aan in dit beroemde hotel. Een nogal trage film met aardige rollen van Kreysler en Markus. Scenario van Felix von Eckardt en de regisseur naar een idee van Willi Kollo. Camerawerk van Eduard Hoesch en Walter Rosskopf.

Der Mann von dem man spricht

1937 | Komedie

Oostenrijk 1937. Komedie van E.W. Emo. Met o.a. Heinz Rühmann, Hans Moser, Theo Lingen, Heinz Salfner en Gusti Huber.

Een student die het met de studie niet zo nauw neemt, treedt op als dompteur in een circus. Een dolle klucht, waarin Rühmann vakkundig wordt bijgestaan door Hans Moser en Theo Lingen. Scenario van Hanns Saßmann. Camerawerk van Eduard Hoesch.

Lachende Erben

1933 | Komedie, Romantiek

Duitsland 1933. Komedie van Max Ophüls. Met o.a. Heinz Rühmann, Lien Deyers, Lizzi Waldmüller, Max Adalbert en Ida Wüst.

R[KA3]uhmann als wijnverkoper tegenover de Nederlandse Deyers (die in Duitsland als actrice groot succes had) in een alleraardigste stijlvolle romantische komedie van de theaterregisseur Ophüls. Het scenario is van Felix Joachimson en de regisseur. Het camerawerk is van Eduard Hoesch.