Ilsemarie Schnering: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Für'n Groschen Brause

1983 | Drama

Duitsland 1983. Drama van Eberhard Itzenplitz. Met o.a. Bernd Benneck, Anne Baumgart, Peter Aust, Renate Heilmeyer en Ruth Hoffmann.

Leipzig, in de oostelijke bezettingszone van Duitsland na WO II (1939-45), waar de Russen het voor het zeggen hebben, en een marionettenregering van overijverige communisten de lakens mag uitdelen. Hoewel Thomas (Benneck) veel van zijn stad en land houdt omdat hij er is opgegroeid, zien veel mensen de communistische dictatuur niet zitten. Het familiebedrijfje, dat zijn moeder, stiefvader, grootvader, oma en hemzelf te eten geeft wordt nu bedreigd met onteigening. Het moet omgezet worden tot een ineffici[KA3]ente VEB (Volks Eigenes Betrieb). Iedereen, die het kan, smeert hem naar het vrije Westen, maar Thomas aarzelt omdat hij juist op dat moment tot over zijn oren verliefd is geworden. Zo dreigt hij zijn kansen te verspelen. Bekroonde Duits-Duitse geschiedenis met mooie spelprestaties. Dieter Zimmer schreef het scenario naar zijn gelijknamige roman. Voortreffelijk camerawerk van Josef Vilsmeier. Indertijd door de kijkers van de ARD gekozen tot Fernsehfilm des Zuschauers.

Tatort - Finderlohn

1977 | Mysterie

Duitsland 1977. Mysterie van Peter Schulze-Rohr. Met o.a. Dan Mastacan, Sonja Pflüger, Claus Jurichs, Lisi Mangold en Constanze.

Twee meisjes zijn toevallig getuige hoe een auto te water raakt. Later horen ze dat een inzittende die bij het ongeluk verdronken zou zijn, allang dood was. Ze besluiten van de bestuurder van het voertuig `vindersloon` op te eisen. Ze krijgen er spijt van, maar dan is het al te laat. Gelukkig dat Kommissar Gerber (Schimmelpfennig) zich met het geval bezig houdt en op tijd hun hachje redt. Het scenario is van Henry Kolarz. Aflevering nummer 74 en de vijfde zaak van Gerber.

Tatort - Kassensturz

1976 | Mysterie

Duitsland 1976. Mysterie van Michael Braun. Met o.a. Heinz Schimmelpfennig, Ilsemarie Schnering, Werner Feisst, Peter Bongartz en Johan Adam Oest.

Uit de brandkast bij de post worden driehonderdduizend mark gestolen. Tegelijkertijd wordt hoofdinspecteur van de postale recherche Salm (Wolff) vermist. Salm is een goede kennis van Kriminalobermeister Ihle (Bongartz) en die twijfelt aan diens schuld als men hem voor de verdachte houdt. Vervolgens wordt iemand die connecties in de onderwereld heeft, vermoord en de kogel blijkt afkomstig te zijn uit Salms dienstwapen. Nu komt Ihle in de problemen als hij onverbiddelijk blijft geloven in de onschuld van Salm. Pas als Salms lijk gevonden wordt, begrijpt Kriminal-Kommissar Gerber (Schimmelpfennig) dat Ihle gelijk had. Hij moet nu snel ingrijpen voordat er nog meer doden vallen. Het scenario van Hasso Plötze is een tamelijk conventioneel misdaadverhaal, dat heel netjes is ingevuld door de rolverdeling. Schnering is Gerbers vrouw. Vierde zaak van Gerber, aflevering 60.

Tatort - Tod eines Einbrechers

1975 | Mysterie

Duitsland 1975. Mysterie van Rolf von Sydow. Met o.a. Judy Winter, Werner Bruhns, Dietmar Schönherr, Heinz Schimmelpfennig en Peter Bongartz.

Knappe Birgit Oppermann (Winter) heeft een minnaar. Het is de vlotte Siegmar Frick (Sch[KA3]onherr). Als echtgenoot Harald Oppermann niet thuis is, genieten Birgit en Siegmar van elkaar, want ze denken dat hij niets in de gaten heeft. Ze worden verrast door een inbreker en Siegmar slaat hem in een reflex en uit zelfverdediging per ongeluk morsdood. Birgit en Siegmar nemen een onverstandig besluit: ze moffelen het lijk weg en komen daarna in verschrikkelijk veel moeilijkheden, w.o. chantage, die niet onopgemerkt blijft. Ondertussen zit Kriminal-HauptKommissar Gerber (Schimmelpfennig) met een moord die hij moet oplossen. Aanvankelijk lijkt het geval een grote legpuzzel met veel groen (van de weide) en blauw (van de lucht) en duizenden losse stukjes, die bijna niet in elkaar zijn te passen. Natuurlijk wordt hij gelegd. Derde zaak van Gerber uit Baden-Baden en we maken kennis met zijn vrouw (Schnering). Het scenario is van regisseur Von Sydow naar een idee van Herbert Lichtenfeld. Aflevering 49.

Tatort - Playback oder die Show geht weiter

1974 | Mysterie

Duitsland 1974. Mysterie van Rolf von Südow. Met o.a. Heinz Schimmelpfennig, Petr Bongartz, Heidi Brühl, Christiane Krüger en Udo Vioff.

Schlagerzangeres Heidi Br[KA3]uhl maakt een internationale toernee. Ze strijkt neer voor een optreden in Baden-Baden, de fraaie kuurplaats niet ver van Karlsruhe in het dal van de Rijn. Er wordt een aanslag gepleegd op bandleider Rob Leuwen (Dux) en bij een volgende aanslag raakt Br[KA3]uhl zelf gewond. The show must go on, hetgeen Heidi met de zo pas (!) in de mode geraakte techniek uit de titel met succes doet. Het is echter de hoogste tijd om in te grijpen voor Kriminalhauptkommissar Gerber (Schimmelpfennig). Hij krijgt daarbij assistentie van zijn collega Kommissar Lutz (Schumacher). De 32-jarige Brühl speelt zichzelf en doet het heel plezierig. Ze zou in haar artistieke carrière in 32 films spelen. Ze overleed op 49- jarige leeftijd in 1991 aan borstkanker omdat zij besloten had dat ze als mindervalide niet verder door het leven wilde gaan. De tweede zaak van Gerber is wederom een buitenissig geval. Het scenario is van Henner Höhs. Aflevering 38.

Der Zug der Zeit

1967 | Drama

Duitsland 1967. Drama van Peter Beauvais. Met o.a. Wera Frydtberg, Barbara Schöne, Katrin Schaake, Barbara Lademann en Ilsemarie Schnering.

In de jaren 1960 gingen veel Westduitsers naar Noord- Itali[KA3]e om hun vakantie door te brengen. In de zomer was er een massale uittocht, die iets weg had van een vreedzame invasie, die over de Alpen trok. Zeer uiteenlopende mensen - een masseur (hoe ouderwets), een secretaresse, een onderwijzeres, een vertegenwoordiger, een kapper, de eigenaar van een bibliotheek voor ontspanningslectuur (tegenwoordig vervangen door de videotheek) enz. - brachten met verschillende motieven hun vakantie door op de campings langs de Adriatische Zee. Deze tv- film schetst een beeld van dit verschijnsel en bevat een serie portretjes van de vakantiegangers. In de ongetrouwde telefoniste Erika Lauenstein, die met haar moeder Hedwig (Kiesow-Verhoeven) op reis is, herkennen we de populaire actrice uit die tijd: Feddersen. Interessant, maar achterhaald beeld van Duitsers tijdens het Wirtschaftswunder. Het scenario is van Horst Lammer. Het camerawerk is van Walter Fehdmer. Ook bekend als ZUG UM ZUG.