Katsuhiro Oida: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Goh-Hime

1992 | Historische film

Japan 1992. Historische film van Hiroshi Teshigahara. Met o.a. Tatsuya Nakadai, Rie Miyazawa, Toshiya Nagasawa, Katsuhiro Oida en Hisashi Igawa.

In het Japan van de 16e eeuw benoemt Oida, in de rol van de gewetenloze koning Hideyoshi, Nakadai tot zijn nieuwe theemeester, nadat hij diens leraar gedwongen heeft zichzelf te doden. Nakadai streeft naar onafhankelijkheid, maar brengt daardoor zijn eigen leven in gevaar. De knappe Miyazawa als prinses Goh deelt zijn zucht naar vrijheid en samen rebelleren zij tegen de samenleving met haar strenge regels. Het groots opgezette epos is een complex verhaal over de vrijheid van meningsuiting en politieke onderdrukking, naar de roman van Masaharu Fuji. Scenario van Genpei Akasegawa en Hiroshi Teshigahara. Camerawerk van Fujio Morita.

Go-hime

1992 | Drama

Japan 1992. Drama van Hiroshi Teshigahara. Met o.a. Toshiya Nagasawa, Rie Miyazawa, Katsuhiro Oida en Tatsuya Nakadai.

In het Japan van de 16e eeuw benoemt Oida, in de rol van de gewetenloze koning Hideyoshi, Nakadai tot zijn nieuwe theemeester, nadat hij diens leraar gedwongen heeft zichzelf te doden. Nakadai streeft naar onafhankelijkheid, maar brengt daardoor zijn eigen leven in gevaar. De knappe Miyazawa als prinses Goh deelt zijn zucht naar vrijheid en samen rebelleren zij tegen de samenleving met haar strenge regels. Het groots opgezette epos is een complex verhaal over de vrijheid van meningsuiting en politieke onderdrukking, naar de roman van Masaharu Fuji. Scenario van Genpei Akasegawa en Hiroshi Teshigahara. Camerawerk van Fujio Morita.

Tobu yume o shibaraku minai

1990 | Fantasy

Japan 1990. Fantasy van Eizo Sugawa. Met o.a. Toshiyuki Hosokawo, Eri Ishida, Meiran Maeda, Meriko Kaga en Shinnosuke Furomoto.

Een goed geacteerde, intrigerende erotische fantasyfilm, waarvan de handeling zich in onze tijd voltrekt en zodanig gemaakt is dat hij goed past in de westerse manier van denken over een man (Hosokawo) die na een treinramp in een overvol ziekenhuis terecht komt, en waar hij met een vrouwelijk slachtoffer in [KA1]e[KA1]en kamer komt te liggen; hun bedden zijn slechts gescheiden door een scherm. `s Nachts beginnen zij een beleefde conversatie, die uitloopt op een geanimeerde erotische tweespraak. `s Ochtends kan hij een steelse blik op zijn nachtelijke `partner` werpen en ziet hij dat het een verminkte oude vrouw is. Als hij teruggekeerd is, gaat het mis met zijn carri[KA2]ere en zijn huwelijk, maar de vrouw uit het ziekenhuis (Maeda) komt plotseling terug als een oogverblindende dertig-jarige met wie hij de liefde bedrijft (realistisch en stijlvol verfilmd) en telkens als zij voor hem verschijnt, is zij zeven jaar jonger. De laatste keer wordt hij aangestaard door een vijfjarig meisje. Hoewel de regisseur het subplot wat zwaar heeft aangezet, is de film in zijn totaliteit zeer de moeite waard.