Jean-Philippe Lafont: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Une famille formidable : Nicolas s'en va-t-en guerre

1994 | Familiefilm, Komedie

Frankrijk 1994. Familiefilm van Joël Santoni. Met o.a. Anny Duperey, Bernard Le Coq, Béatrice Agenin, Milena Vukotic en Cécile Caillaud.

De Beaumonts trekken in hun nieuwe woonst in en treffen, tot hun groot genoegen Reine (Agenin, die de rol van Spaak overneemt) terug, die herstellende is van een zwaar auto-ongeval. Ze is een relatie begonnen met een advocaat, de vader van Audrey (Caillaud). Nicolas (Sarfati) verwaarloost zijn vrouw. Hij verdwijnt heel der nachten om zich aan het pokerspel over te geven. Met deze zevende aflevering verzinkt deze Franse soap helemaal in het onbenullige. Wat begon als een charmant familieportret is een derderangs stationsrommanetje geworden. Het scenario is van Santoni en Corinne Atlas. Voor de fotografie tekende Claude Robin. Nicam Stereo. Formaat 16/9.

Babettes gæstebud

1987 | Drama, Romantiek, Muziek

Denemarken 1987. Drama van Gabriel Axel. Met o.a. Stéphane Audran, Jean-Philippe Lafont, Bibi Andersson, Jarl Kulle en Bodil Kjer.

Babette, ooit een gevierde Parijse kokkin, werkt nu in een sobere Deense plattelandsgemeenschap. De diep religieuze dorpelingen zien aanvankelijk niets in haar Bourgondische aanpak, maar laten zich schoorvoetend verleiden door de delicate gerechten. Van het mooie korte verhaal van Isak Dinesen (pseudoniem voor Karen Blixen, auteur van het eveneens verfilmde Out of Africa), dat zo prettig het ascetische afzien laat contrasteren met het temperamentvolle joie de vivre, werd in 2002 een opera gemaakt. Babettes gæstebud won de Oscar en de BAFTA voor beste niet-Engelstalige film.

Carmen

1983 | Muziek, Drama

Italië​/​​Frankrijk 1983. Muziek van Francesco Rosi. Met o.a. Julia Migenes-Johnson, Placido Domingo, Ruggero Raimondi, Faith Esham en Jean-Philippe Lafont.

Gemaakt in het zelfde jaar als de versie van Carlos Saura. De CARMEN van Francesco Rosi blijkt beslist beter geslaagd omdat de opera door de regisseur luchtiger is gemaakt en geplaatst in echte decors. Zonder dat Bizet wordt verloochend, krijgt het stuk een nieuwe kracht omdat er een enorme intensiteit [KA2]a la Vincente Minnelli aan toe is gevoegd. Ook dankzij de koren van dirigent Lorin Maazel en de schitterende bezetting. Bizet is verjongd en voorbeeldig neergezet voor de eeuwigheid. Waarschijnlijk met het werk van Otto Preminger CARMEN JONES (1954) de beste verfilming.