Nancy Fish: cast.
Er zijn 10 films gevonden.

The Mask

1994 | Komedie, Actiefilm

Verenigde Staten 1994. Komedie van Chuck Russell en Charles Russell. Met o.a. Jim Carrey, Cameron Diaz, Peter Riegert, Peter Greene en Amy Yasbeck.

Jim Carrey staat en stond bekend om zijn 'rubberen' gezicht, dat onmogelijke plooien kan vormen, en zijn hyperactieve lichaamsmanoeuvres, alles voor komisch effect. Die talenten worden tot in het absurde doorgetrokken in dit verhaal over een onopvallende bankemployé die na het opzetten van een mysterieus oud masker de talenten krijgt die hij altijd heeft moeten ontberen. Razendsnelle komedie betekende destijds de grote doorbraak van Hollywoodkomiek Carrey en kan worden beschouwd als een mijlpaal op het gebied van superieure visuele effecten. In het zog van The Mask volgden nog een tekenfilmserie en het irrelevante Son of The Mask.

Reflections On A Crime

1994 | Thriller

Verenigde Staten 1994. Thriller van Jon Purdy. Met o.a. Mimi Rogers, Billy Zane, John Terry, Kurt Fuller en Lee Garlington.

Regina (Rogers) zit in de dodencel wegens moord op haar echtgenoot James (Terry). Ze heeft nooit ontkend, maar het motief is voor iedereen een raadsel. Ze waren zeven jaar getrouwd en hij maakte bijv. nooit een slippertje. Hij leefde uitsluitend voor haar. Tijdens de nacht voor de executie overdenkt ze haar relatie met James en praat met Colin Reeves (Zane), de cipier die zich als vrijwilliger meldde om de laatste nacht bij Regina te blijven. Hij koestert een zekere bewondering voor haar en wil begrijpen wat deze mooie, welgestelde vrouw tot moord aanzette. Een psychologisch knap in elkaar gestoken analyse van een moord zonder duidelijk motief. Liefde kan zo verterend werken dat het een van de partners kapot kan maken. De film neemt zichzelf iets te ernstig om echt goed te zijn, maar de prestatie van Rogers is schitterend en is reden genoeg om de film te bekijken. Regisseur Purdy schreef zelf zijn eigen scenario. De fotografie is van Teresa Medina. Een 83m-versie is op video te krijgen onder de titel REFLECTIONS IN THE DARK. Ultra Stereo.

Torch Song

1993 | Drama

Verenigde Staten 1993. Drama van Michael Miller. Met o.a. Raquel Welch, Jack Scalia, Alicia Silverstone, George Newbern en Laura Innes.

Na de dood van haar man en manager zoekt de ooit aanbeden filmactrice Welch heil in de fles. Hierdoor wordt ze onbetrouwbaar, een zogenaamd productie-risico en geen enkele producent wil haar nog een rol geven. Na lang aandringen van haar nieuwe agent en een vernederende sc[KA2]ene met haar dochter stemt Welch met tegenzin erin toe om een ontwenningskuur te ondergaan in een kliniek. Hier maakt ze kennis met brandweerman Scalia. Na een maand (!) wordt ze genezen verklaard, maar nu moet ze haar verloren reputatie zien te herstellen. Ondertussen laat Scalia, die verliefd is, haar niet meer los. Melodrama zonder frustraties met alle bekende elementen uit de pulp-factory waarvoor Harold Robbins, Sidney Sheldon, Jacqueline Susan en Judith Krantz werken. Het is bedroevend dat een nog altijd mooie actrice als Welch in zo'n een draak - dit keer geschreven door voornoemde Krantz - moet optreden. Chris Connelly heeft een kleine rol als zichzelf. Leonora Thuna en Janet Brownell bewerkten het onding. Bakvisromantiek en keukenmeidenliteratuur die in de jaren 1930 al als zeer ouderwets werd beschouwd. In beeld gebracht door Nederlander Kees van Oostrum.

Ghost in the Machine

1993 | Sciencefiction, Horror, Thriller

Verenigde Staten 1993. Sciencefiction van Rachel Talalay. Met o.a. Karen Allen, Chris Mulkey, Ted Marcoux, Wil Horneff en Jessica Walter.

Marcoux is seriemoordenaar Karl, bijgenaamd De Adresboek- killer. Hij is computerdeskundige en kiest zijn slachtoffers uit verloren adresboekjes. Hij gebruikt computers, magnetrons en wasmachines als spectaculaire moordtuigen. Opvallend in deze techno-horror, geschreven door William Davies en William Osborne, zijn de fantasierijke speciale effecten. Met de overige personages, waaronder Allen als alleenstaande moeder Terry Munroe en volgend slachtoffer op het verlanglijstje van de seriemoordenaar, heeft men als kijker echter geen enkele vorm van sympathie.

Caught In The Act

1993 | Romantiek, Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1993. Romantiek van Deborah Reinisch. Met o.a. Gregory Harrison, Leslie Hope, Patricia Clarkson, Kimberly Scott en Kevin Tighe.

Een werkloze acteur, Scott McNally (Harrison), komt aan de kost met het geven van acteerlessen. In zijn klasje ontmoet hij de beeldschone Rachel Donovan (Hope). Ze worden verliefd en glijden al heel gauw tussen de lakens. Scott is verrukt, dat er eindelijk iets in zijn leven is gelukt. Bovendien stort een onbekende (of was het een foutje van de bank?) tien miljoen dollar op zijn rekening. Wederom een reden om je te verheugen. Natuurlijk is er een prijskaartje: Scott raakt betrokken bij een complot en de mooie Rachel blijkt niet te zijn wie zij is. Scott draait echter de rollen om. Een mystery-verhaal met komische en romantische kantjes, dat vagelijk doet denken aan een film-noir. Helaas biedt het scenario van Ken Hixon naar een verhaal van hemzelf en Andy Evanson, te weinig ruimte om de vonk geloofwaardig tussen beide hoofdrollen te laten overspringen en is het plot veel te fragwürdig. Bovendien houdt regisseuse Reinisch er de vaart niet in. Er werd goed gebruik gemaakt van de locaties in L.A. en het camerawerk van Jeffrey Jur mag geslaagd genoemd worden, maar dat levert nog geen topfilm op. Wie op de achtergrond 'Isn't It Romantic' van Bobby Short meent te horen, heeft het bij het rechte eind al staat het niet op de credits vermeld. Hope speelt zowel Rachel als Catherine Moore -dit voor kijkers die het nog niet begrepen hadden.

Dr. Giggles

1992 | Horror, Actiefilm, Thriller

Verenigde Staten 1992. Horror van Manny Coto. Met o.a. Larry Drake, Holly Marie Combs, Glenn Quinn, Keith Diamond en Richard Bradford.

Drake is de psychopatische zoon van een dokter die in het verleden door een woedende menigte bijna gelyncht werd, omdat hij een sadist was. In de kliniek waar hij verpleegd wordt, kent niemand zijn identiteit en noemt men hem Dr. Giggles vanwege zijn maniakale lachje. Hij ontsnapt en keert hij terug naar zijn geboortedorp om de dood van zijn vader op bloedige wijze te wreken. Een absurd scenario van Coto en Graeme Whifler, dat vol knipoogjes zou moeten zitten, maar die zijn niet te zien. Gevolg: een bloederige prent vol gewelddadige slachtpartijen, koel en grauw gefilmd door Robert Draper. Drake zelf is macaber genoeg, maar zoekt duidelijk een motivatie voor zijn personage. Het beste aan de film is de knappe score van Brian May. Hoe de Prix Spécial du Jury in Avoriaz verkregen werd, is een volslagen raadsel.

Tales From The Crypt: Easel Kill Ya

1991 | Horror, Thriller, Komedie, Fantasy

Verenigde Staten 1991. Horror van John Harrison. Met o.a. Tim Roth, William Atherton, Roya Megnot, Nancy Fish en Debra Mooney.

Jack Craig (Roth) is een hongerige kunstschilder zonder inspiratie, die het zout niet in de pap verdient. Alles wat hij probeert is gedoemd te mislukken. Tot hij per ongeluk een buur doodt. Hij is zo getroffen door het lijk dat hij er een schilderij van maakt. Malcolm Mayflower (Atherton), een kunstmecenas met een uiterst macabere smaak, ziet het geniale van het kunstwerk in en vraagt Jack op de ingeslagen weg verder te gaan. Jack heeft er wel oren naar, maar de gevolgen zijn natuurlijk rampzalig. Voorspelbaar rilfilmpje dat zichzelf gelukkig niet ernstig neemt. Roth is uitstekend als de moordende kunstenaar en Atherton is heerlijk koelbloedig. Het scenario van Larry Wilson is helaas aan de zwakke kant. Het camerawerk is van Rick Bota. Aflevering 8 van het derde seizoen, nummer 32 van 93. Dolby Surround.

The Exorcist III

1990 | Horror, Thriller

Verenigde Staten 1990. Horror van William Peter Blatty. Met o.a. George C. Scott, Brad Dourif, Ed Flanders, Jason Miller en Scott Wilson.

Vijftien jaar na het nekdraai-incident uit deel een wordt een aantal moorden gepleegd. Alles wijst erop dat de dader de Gemini-moordenaar is, maar, wat raar, die werd zo'n vijftien jaar eerder ter dood gebracht. Blatty bewerkte zijn eigen roman tot scenario, negeerde het tweede deel uit de trilogie daarbij gelukkig volkomen en regisseerde ook. Het resultaat is niet zo eng als het klassieke eerste deel, maar ook niet zo beroerd als deel twee. Een acceptabele horrorfilm met aardige rollen van George C. Scott en Brad Dourif.

Student Exchange

1987 | Komedie, Familiefilm, Romantiek

Verenigde Staten 1987. Komedie van Mollie Miller. Met o.a. Viveka Davis, Todd Field, Mitchell Anderson, Heather Graham en Maura Tierney.

Onopvallende highschool-leerlingetjes MacLeod en Davis tellen bij hun arrogante kameraadjes nauwelijks mee. Als een uitwisselingsprogramma met Europa niet doorgaat, geeft Macleod zich uit voor de Italiaanse Adriano en Davis voor de Franse Carol. Ze staan onmiddellijk in het licht van de schijnwerpers en hun medescholieren die van verwaandheid over hun eigen schoenen struikelen, hebben ineens oog voor hen, maar onze bedriegertjes ontdekken dat al die belangstelling ook maar betrekkelijk is en verlangen algauw terug naar 'vroeger'... Puur fabriekswerk van Disney met gastrolletjes van Lindsay Wagner, Lisa Hertman en O.J. Simpson. Meisje Zappa is de dochter van Frank. Scenario van William Davies en William Osborne. Camerawerk van Fred J. Koenekamp.

Birdy

1984 | Drama, Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1984. Drama van Alan Parker. Met o.a. Matthew Modine, Nicolas Cage, John Harkins, Sandy Baron en Karen Young.

In een trieste buurt van Philadelphia ontmoeten twee jonge mensen elkaar. Ze worden vrienden. De een, Cage, is van het sportieve type, kampioen honkbal en judo. De ander, Modine, leeft verborgen in de bomen, waar hij de vogels observeert. Cage wordt zo door de ander geobsedeerd dat hij diens passie gaat delen, zij het zonder overtuiging. Dan komt de oorlog in Vietnam. Cage komt verminkt terug, Modine psychisch getraumatiseerd: hij denkt dat hij een vogel is. Prangend verhaal over twee gezonde jongens die door een onmenselijke oorlog voor het leven zijn getekend. Schitterend spel van beide hoofdrolspelers. Scenarioschrijvers Sandy Kroopf en Jack Behr actualiseerden de roman van William Wharton, die zich afspeelt tijdens WO II. Knappe fotografie van Michael Seresin en een onconventionele score van Peter Gabriel.