Hugh Thomas: regie en cast.
Er zijn 3 films gevonden.

A Mind To Kill: Son of His Works

1995 | Misdaad, Mysterie

Verenigd Koninkrijk 1995. Misdaad van Hugh Thomas. Met o.a. Philip Madoc, Sharon Morgan, Gillian Elisa, Geraint Lewis en Glyn Pritchard.

Een verliefd paartje, is getuige van een moord. De man (Dyfed Thomas) licht de politie in om dan snel te verdwijnen. Hij gaat terug naar zijn echtgenote. Tijdens zijn vlucht heeft hij nog een aanrijding met het slachtoffer dat kennelijk nog niet dood was. Zijn vriendin (Rivers) vlucht hysterisch weg. Noel Bain (Madoc) krijgt de moeilijke klus de zaak op te lossen. Het spoor leidt naar een religieuze sekte waar ook Joanne (James), de dochter van het slachtoffer lid van is. Ondertussen dreigt de minnares alles aan de politie te vertellen indien haar geliefde niet besluit zijn vrouw te verlaten. Beiden zijn advocaat en het toeval wil dat zij gevraagd wordt om een gearresteerde verdachte te verdedigen. Een boeiende en realistische politie-story waarin de zaak gedetailleerd opgelost wordt. Tevens een waarschuwing tegen de dreigende macht van religieuze sekten. Knap scenario van Wil Roberts. Opgenomen in Noord-Wales door Peter Thornton.

The Tall Guy

1989 | Komedie, Romantiek

Verenigd Koninkrijk 1989. Komedie van Mel Smith. Met o.a. Jeff Goldblum, Emma Thompson, Rowan Atkinson, Geraldine James en Emil Wolk.

Nadat hij een verhouding is begonnen met een vrijgevochten verpleegster krijgt een Amerikaans acteur, die in Londen vecht voor een baantje, de hoofdrol in een musical in West End. Goldblum haalt het uiterste uit het bijzonder geestige script van Richard Curtis, wat ook gezegd kan worden van de regie van Smith. De stukjes die we zien van de musical-versie van THE ELEPHANT MAN zijn boosaardig leuke hoogtepunten. De fotografie was in handen van Adrian Biddle.

If...

1968 | Drama, Komedie

Verenigd Koninkrijk 1968. Drama van Lindsay Anderson. Met o.a. Malcolm McDowell, David Wood, Richard Warwick, Christine Noonan en Robert Swann.

Deze eerste film uit een provocerende trilogie die de Britse film- en theaterregisseur Lindsay Anderson samen met Malcolm McDowell maakte, is een briljante metafoor over het Britse kostschoolleven. Achter een façade van prachtige gevels van te grote gebouwen en borders van perfect geschoren, eindeloze gazons, gaat een enge, bekrompen wereld schuil. Hoog tijd voor opstand. Die boodschap viel in vruchtbare aarde in die hoogtijdagen van de studentenrevolte. Werd opgevolgd door O Lucky Man! (1973) en Britannia Hospital (1982). Filmdebuut van McDowell. Stephen Frears was regie-assistent.