Angelo Ferrari: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Es lebe die Liebe!

1943 | Musical, Romantiek, Muziek

Duitsland 1943. Musical van Erich Engel en Erich Engels. Met o.a. Johannes Heesters, Lizzi Waldmüller, Hilde von Stolz, Angelo Ferrari en Hilde Seipp.

Een Duitse revue-ster ontdekt in Barcelona de ideale partner, maar wanneer zij een jaar later naar Berlijn komt herkent hij haar niet meer. In deze revuefilm had Heesters de temperamentvolle Waldm[KA3]uller naast zich. Het was [KA1]e[KA1]en van haar laatste films; in het laatste jaar van WO II kwam ze kort voor de afloop (op 8 april 1945) om het leven bij een bombardement op Wenen.

Standschütze Bruggler

1936 | Oorlogsfilm

Duitsland 1936. Oorlogsfilm van Werner Klingler. Met o.a. Ludwig Kerscher, Franziska Kinz, Lola Chlud, Rolf Pineger en Eduard Köck.

De film speelt in WO I aan het Tiroolse front. De jonge Toni Bruggler (Kerscher) meldt zich vrijwillig als soldaat aan bij de bergjagers, tegen de wil van zijn moeder (Kinz). Wanneer hij gewond raakt, wordt hij door een jonge adellijke vrouw (Chlud) verzorgd. Maar ook haar liefde kan hem niet tegenhouden. Na zijn genezing gaat hij weer naar het front, waar hij een bijdrage levert aan de overwinning van de Tirolers op de Italianen. Voor zijn verdiensten ontvangt hij een onderscheiding. Nu is ook zijn moeder weer gekalmeerd. De bedoeling van deze film is in het kort als volgt te omschrijven: soldatenplicht gaat boven alles. De van elk talent gespeende hoofdrolspeler maakt deze prent er niet beter op, maar Kinz en Chlud zijn overtuigend. Het verbod van de geallieerden werd later door de vrijwillige zelfcontrole (FSK) opgeheven.

Barcarole

1935 | Drama

Duitsland 1935. Drama van Gerhard Lamprecht. Met o.a. Lída Baarová, Gustav Fröhlich, Willy Birgel, Will Dohm en Elsa Wagner.

Tijdens het carnaval in Veneti[KA3]e wedt vrouwengek Colloredo (Fr[KA3]ohlich) met schietkampioen Zubaran (Birgel) dat hij diens vrouw (Baarova) kan verleiden. Als hij faalt mag Zubaran in het dan volgende duel het eerst schieten. Het lukt Colloredo de vrouw te verleiden maar hij wordt écht verliefd op de vrouw. Het wordt voor beiden een verrukkelijke nacht. De volgende ochtend vertelt hij Zubaran echter edelmoedig dat hij de weddenschap heeft verloren. In het duel vindt hij de dood. Dit bombastische verhaal wint aan waarde door de vlotte regie van Lamprechts, het uitstekende spel en de goed getroffen sfeer van Venetië. Lamprecht heeft er ook een Franse versie van gemaakt, BARCAROLLE.

Cirano di Bergerac

1925 | Drama

Italië 1925. Drama van Augusto Genina. Met o.a. Pierre Magnier, Linda Moglia, Angelo Ferrari, Umberto Casilini en Alex Bernard.

Ongelooflijk, maar waar: een groot dichterlijk werk dat het moet hebben van de tekst die de hoofdrollen uitspreken, in de vorm van een zwijgende film! Een unieke rolprent, want hij is ingekleurd volgens het proc[KA1]ed[KA1]e Path[KA1]e Color, dat dateert uit 1904. De film was klaar (in zwart-wit) in 1922, won de grote prijs op het festival van Turijn in 1923, waarna men nog drie jaar aan het inkleuren met de hand werkte, dat o.m. met zeefdruk ging. Het resultaat is wonderbaarlijk. De besproken rolprent is de door Film Preservation Associates gerestaureerde versie, waarvoor de Frans-Duitse cultuurzender ARTE die het werk op zich nam, ge[KA3]eerd werd met de Jean-Mitry-prijs 1999. Verder werkten aan de restauratie David Shepard uit Californi[KA3]e, die beeldje voor beeldje de film van het oude nitraat op een nieuwe band kopi[KA3]eerde met een Bell & Howell systeem uit 1909 en Alpha Cine uit Seattle, die aan de hand van een twaalftal platen de originele kleuren van Madame Thullier analyseerde om de juiste kleuren opnieuw te kunnen aanmaken. Kurt Kuenne componeerde de nieuwe muziek die uitgevoerd werd door het Olympia Chamber Orchestra onder leiding van Timothy Brock. De postproduction was in handen van Lobster Films. Bij het uitkomen van de oorspronkelijke film schreef criticus Enrico Vidali indertijd in [KL]L`Impero[KLE]: `dit is het werk van een grote dichter van de film (Augusto Genina), die nieuw leven blies in een onvergangelijk theaterstuk van een groot schrijver (Edmond Rostand)'. Het camerawerk is van Ottavio De Matteis en de decors zijn van Luigi Innocenti. Iets heel bijzonders.