Pierre LeBlanc

Acteur

Pierre LeBlanc is acteur.
Er zijn 4 films gevonden.

Varian's War

2001 | Drama, Oorlogsfilm, Biografie

Verenigde Staten/Verenigd Koninkrijk/Canada 2001. Drama van Lionel Chetwynd. Met o.a. William Hurt, Julia Ormond, Matt Craven, Maury Chaykin en Alan Arkin.

Dankzij Spielberg weet iedereen wie Oskar Schindler is. Minder bekend is zijn Amerikaanse evenknie Varian Fry. Deze journalist smokkelde in de vroege jaren van de Tweede Wereldoorlog duizenden Europese kunstenaars en intellectuelen via de haven van Marseille (in de film Montreal) naar het vrije Westen - tegen de zin van de Amerikaanse regering die problemen met Vichy wilde voorkomen. Hurt speelt de dandy journalist die in dit bescheiden opgezette docudrama het leven redt van onder meer Marc Chagall, Heinrich Mann en Max Ernst.

The Audrey Hepburn Story

2000 | Biografie

Verenigde Staten 2000. Biografie van Steven Robman. Met o.a. Jennifer Love Hewitt, Frances Fisher, Keir Dullea, Gabriel Macht en Peter Giles.

De kritiek op Jennifer Love Hewitt was niet van de lucht: ze heeft geen talent, charme, elegantie of charisma, en haar Audrey Hepburn lijkt een karikatuur van Hewitt zelf. De wat minder intelligente criticus voegt hieraan toe dat ze héél ander haar heeft, geen hersens en een véél te grote borstomvang. Soit. Hewitt is er niet in geslaagd een overtuigende Hepburn neer te zetten, maar - in alle redelijkheid - welke (jonge) actrice had dat wel gekund?

Bonanno: A Godfather's Story

1999 | Biografie, Misdaad, Drama

Canada/Verenigde Staten 1999. Biografie van Michael Poulette. Met o.a. Martin Landau, Edward James Olmos, Costas Mandylor, Bruce Ramsay en Tony Nardi.

Deze uitgebreide miniserie met de pretenties van een GODFATHER-film is anachronistisch als genre in de tijd, waarin hij werd geproduceerd en uitkwam, omdat films als ANALYZE THIS en series als [KL]The Sopranos[KLE] het beeld van de maffia in de film en op de tv sterk be[KA3]invloed hebben. Deze mini is echter indrukwekkend vanwege het goede spel en de mooie locaties, maar soms onbedoeld grappig onder invloed van de veranderde optiek over gangsterfilms. De gebeurtenissen beginnen met de 94-jarige Joseph Bonanno (Landau, en verder gespeeld door Ramsay als jonge man en Nardi als volwassen kerel) die terugkijkt op zijn leven. Hij vertelt over zijn vader Salvatore (Mandylor) in 1904 op Sicili[KA3]e, en hoe hij zelf (Ramsay) eind jaren 1920 problemen krijgt met de fascisten van Mussolini, en uitwijkt naar Amerika. Daar is de drooglegging net begonnen en er vallen fortuinen te verdienen met het illegaal stoken van alcohol. Salvatore Maranzano (Olmos) maakt van hem de jongste peetvader in de Amerikaanse maffiageschiedenis. Hier eindigt het eerste deel. Het tweede deel, nu met Nardi in de hoofdrol, gaat over de inspanningen van de Amerikaanse maffia om de geallieerden te helpen de fascisten in Italië te bestrijden en hun invloed op de presidentsverkiezingen, eerst Franklin D. Roosevelt en later John F. Kennedy. Je krijgt de indruk dat Bonanno een zeer grote invloed had op de politiek in Amerika, maar tegelijkertijd bekruipt het gevoel je dat Bonanno zijn misdadige verleden onder het tapijt tracht te vegen. De gigantische rolverdeling, waarvan velen minder dan twee minuten in beeld zijn, maakt de film soms verwarrend. Het eerste en het tweede deel geven je het gevoel dat je naar twee verschillende films kijkt. Het scenario van Thomas Michael Donnelly naar de romans A Man of Honor: The Autobiography of Joseph Bonanno van Joseph Bonanno en Bound by Honor van Bill Bonanno, is te flatteus en maakt van een gangsterbende bijna een padvindersbeweging, waar eer en goede daden een belangrijke rol spelen. Dat gaat best wel wat ver. Het camerawerk is van Serge Ladouceur. Ook bekend als FAMILY: THE LIFE AND TIMES OF JOSPEH BONANNO en THE FAMILY.

The Minion

1998 | Thriller, Actiefilm, Horror

Canada/Verenigde Staten 1998. Thriller van Jean-Marc Piché. Met o.a. Dolph Lundgren, Françoise Robertson, Allen Altman, Andy Bradshaw en Micheal Greyeyes.

God stuurde de aartsengel Lucifer (Boy) naar de hel, maar eens in de duizend jaar krijgt hij de kans om naar de aarde terug te keren. Hij zit opgesloten in een kooi, die met een bepaalde sleutel geopend kan worden. Lucifer heeft een slaafse dienaar, de Minion (wat dienaar betekent), die zich verbergen kan in de lichamen van stervelingen en is daardoor moeilijk grijpbaar. Tempeliers uit de zesde eeuw bewaken de toegang tot de kooi en hebben de plicht ervoor te zorgen dat de sleutel niet in verkeerde handen valt. Bij werkzaamheden aan de Newyorkse metro wordt de sleutel gevonden. Hij was begraven op een antiek Indiaans kerkhof. Archeologe Karen Goodleaf (Robertson) wordt erbij gehaald en zij weet, waarmee ze te maken heeft. Ondertussen komt tempelier Lukas (Lundgren) om te verhinderen dat de sleutel in handen komt van de Minion, die zijn meester wil bevrijden. Het loopt het aanvankelijk uit de hand, maar de fans van Lundgren weten natuurlijk hoe het afloopt. De acteerprestaties van de schmierende rolverdeling zijn slecht en Lundgren, die vreemd is uitgedost, maakt veel minder indruk dan de mooie Robertson, temidden van rondfluitende kogels en rijkelijk vloeiend bloed. Het voorspelbare, totaal niet spannende scenario is van Matt Roe en Ripley Highsmith naar een verhaal van Roe. Het camerawerk van Barry Parrell werd opgenomen in Toronto dat moet doorgaan voor New York. Dat zie je niet aan de stad, maar de politiewagens, waarop staat: NYPD. Van de heavy metal muziek van Jean Corriveau en de score van David Wurst en Eric Wurst raak je gehoorgestoord. Deze film werd voor twaalf miljoen dollar geproduceerd; dat lijkt veel geld, maar het is weinig voor een dergelijke film. Ook bekend als FALLEN KNIGHT, GUERRIER DES TÉNÈBRES, en KNIGHT OF THE APOCALYPSE.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Pierre LeBlanc op televisie komt.

Reageer