Shelley Rees: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

A Mind To Kill: Rest Not Secure

1995 | Misdaad

Verenigd Koninkrijk 1995. Misdaad van Edward Thomas. Met o.a. Philip Madoc, Ffion Wilkins, Sharon Morgan, Gillian Elisa en Geraint Lewis.

Door zijn drukke bezigheden verliest Inspecteur Noel Bain (Madoc) de greep op zijn dochter Hannah (Wilkins). Na de zoveelste hoogoplopende ruzie, onderbroken door een beroepsmatig telefoontje, trekt ze het huis uit. Ondertussen is er een oorlog uitgebroken tussen de speelholen van de stad en er zijn reeds twee doden gevallen. Bij de arrestatie van de hoofdverdachte komt het tot een vuurgevecht waarbij Noel zwaar gewond wordt. Politiefilm vol hoogspanning en onverwachte wendingen. Bain, overwerkt en over zijn toeren door zijn familiale moeilijkheden, wordt bovendien achtervolgd door een man die hij acht jaar voordien heeft doen opsluiten en die nu gezworen heeft zich te wreken. Een bijzonder rijk, intelligent scenario geschreven door David Joss Buckley. Fotografie van Peter Thornton.

My Pretty Valley

1993 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1993. Drama van Paul Turner. Met o.a. Philip Howe, Sara Harris-Davies, Eugenio René Gruffydd, Morgan Hopkins en Shelley Rees.

Ex-mijnwerker Kevin (Howe) staat op het randje van een zenuwinzinking. Zijn huis is afgebrand en is hij met zijn gezin ondergebracht bij de buren. Dat kan niet eeuwig duren. Omdat hij actief vakbondslid was, vindt hij geen werk meer; ook zijn zoon en dochter komen niet aan de bak. Dan ontdekt hij dat zijn vrouw (Harris-Davies) in Engeland vreemd gaat met een in Patagonië opgegroeide Welshman, die overgekomen was om een boek te schrijven over zijn voorouders. Tegen de achtergrond van Wales in volle crisis tekent Turner een portret van een bijna onbekende gemeenschap. De film is in het Gaelic gesproken, een taal die dreigt uit te sterven, maar die de onwerkelijke sfeer van de film sterk verhoogt. Uitstekende vertolkingen van onbekende acteurs. Uiteraard uitsluitend voor de fijnproevers van rolprenten over Europese minderheidsgroepen en bedreigde culturen. Het scenario is van Geraint Jones. Het camerawerk is van Peter Thornton, die de rolprent in mistroostige, maar intimistische beelden had gevangen.