Joaquin Navarro: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

La seducción del Caos

1991 | Drama, Experimenteel

Spanje 1991. Drama van Basilio Martín Patino. Met o.a. Adolfo Marsillach, Kiti Manver, Rosalía Dans, Ricardo Solfa en María Galiana.

Ondanks de uitstekende beveiliging van het huis werd een jonge actrice samen met haar minnaar vermoord in een villa nabij Madrid. De man van de actrice, de schrijver Hugo Escribano (Marsillach), wordt gearresteerd voor de moord. Wat was het motief: jaloezie, geld of reputatie? Door een montage van tv- fragmenten wordt een beeld gebracht van de schrijver, zijn werk en zijn relatie met het slachtoffer. Het geheel wordt doorweven met fragmenten van de onvoltooide documentaire tv-reeks [KL]Las galas del emperador[KLE] waaraan hij werkte op het ogenblik van de moord. Door niet chronologisch gebrachte flarden uit het leven van Hugo Escribano leren we de man kennen. Dit is niet de enige verwijzing naar Orson Welles, want de film opent met de slotsc[KA2]ene (in het spiegelpaleis) van THE LADY FROM SHANGHAI. Deze half-experimentele film wil trouwens een spiegel ophangen van de Spaanse cultuur van de laatste dertig jaar van de 20e eeuw. Zoals bij de aanvang gezegd wordt zijn film, theater of literatuur elk een spiegel van de mensheid op een bepaald moment in de geschiedenis. Het geheel is te chaotisch om echt geslaagd te zijn, maar bevat zeker interessante elementen en heeft het voordeel van een unieke, originele vertelstijl. Patino schreef het scenario samen met Pablo Martín Pascual. De fotografie is van Augusto Balsuena.

Siete dias en enero

1979 | Drama, Historische film

Spanje​/​​Frankrijk 1979. Drama van Juan Antonio Bardem. Met o.a. Manuel Angel Egea, Madeleine Robinson, Virginia Mataix, Jacques François en Alberto Alonso Lopez.

Na de dood van Franco probeert de erfgenaam van een onder het oude regime tot succes gekomen industrieel, pal te staan voor de rechtse ordehandhaving. Hij besluit met hulp van medestanders het advocatencollectief, dat een geslaagde vervoersstaking heeft begeleid, om zeep te brengen. Het complot mislukt, de leiders worden gedood, maar hun minder opvallende, extreme bondgenoten blijven op hun plaatsen in de magistratuur. Ondanks de actualiteit van het onderwerp en het gebruik van journaalopnamen, doet de film merkwaardig verouderd aan. Hij heeft het schematisme en de emotionele felheid van de beroemde maatschappelijke films van vlak na 1945, die toen uiteraard níét in Spanje gemaakt konden worden. De toeschouwer is inmiddels gewend aan wat afstandelijker bezonkenheid. Het scenario is van regisseur Bardem. Het camerawerk is van Leopoldo Villaseñor. Eastmancolor, Mono.